  • 11. Data: 2011-11-15 08:46:18
    Temat: Re: Zywotnosc zarówek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:38:03 +0100, Axel napisał(a):
    > Bardzo mozliwe, ze jakosc zarowek. W poprzednim aucie kiedys z pospiechu
    > wymienilem zarowki na "marketowe" i padly mi chyba po 2 miesiacach. Firmowe
    > zarowki wytrzymuja mi co najmniej rok (H7, kupuje zwykle takie +50%). a
    > jezdze ze 2 razy wiecej od Ciebie.

    Problemw tymze marketowe ... nie pamietam juz kiedy wymienialem.

    J.

  • 12. Data: 2011-11-15 09:02:05
    Temat: Re: Żywotność żarówek
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    R <...@w...niemam.pl> writes:

    > A teraz do rzeczy: Co 2-3 miesiące pada mi żarówka od świateł mijania
    > (H7). Chciałem Was zapytać, czy to normalna żywotność (jeżdżę głownie
    > z/do pracy, 1000km/m-c), czy raczej efekt kupowania najtańszej żarówki
    > jaką znajdę w supermarkecie (nazwy nie pomnę)?

    Za często. Ja kupuje byle co na stacjach benzynowych i wymieniam
    powiedzmy jedną żarówkę na 10 tys. km.

    Albo kupujesz wyjątkowe badziewie, albo problem z instalacją, albo
    może woda ci zalewa?

    MJ

  • 13. Data: 2011-11-15 09:05:01
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2011 06:54:50 +0100, R napisał(a):

> [...]
    > z/do pracy, 1000km/m-c), czy raczej efekt kupowania najtańszej żarówki
    > jaką znajdę w supermarkecie (nazwy nie pomnę)?
    U mnie pierwsza żarówka padła po 2 latach od kupna samochodu (nowy, więc
    przyjmuję go jako punkt 0). Drugi raz padła po 5 miesiącach (w zeszłym
    tygdniu). Pada po stronie pasażeta... Nie napisałeś czy pada u Ciebie z
    jednej strony, czy może nie ma reguły.

    > Bo jeśli to kwestia g*nej żarówki, to kupię droższą, ale jak będzie tak
    > samo często padała to bez sensu. Świateł do jazdy dziennej nie mam i nie
    > będę montował.
    U mnie tez nie ma świateł do jazdy dziennej i w rzeźbę bawił się nie będę.
    Pierwsza w/w była za 50 zł (żarówka + wymiana w ASO) i to był "zalecany"
    Philips. Jak pisałem wyżej - 5 miesięcy i padł. Teraz nie wiem nawet co mam
    włożone - przy okazji w warsztacie wsadzili. Zobaczę ile wytrzyma.

    Nie napisałeś jaki samochód ani jaki ma "układ świateł". Ja mam
    automatyczne światła i może to powoduje szybsze zużywanie...

    --
    Franc

  • 14. Data: 2011-11-15 09:12:09
    Od: z <z...@g...pl>

    MadMan pisze:
    > Nie masz czegoś nie tak z instalacją elektryczną? Za niskie napięcie
    > czasami sprawia tego typu problemy. Ja mam co prawda H4,

    To jest diametralna różnica :-)
    U mnie AlmeraN16 co 6 mies. musi paść bez względu czy kupię drogą czy
    tanią :-(

  • 15. Data: 2011-11-15 09:12:24
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "R" <...@w...niemam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Bo jeśli to kwestia g*nej żarówki, to kupię droższą, ale jak będzie tak
    > samo często padała to bez sensu. Świateł do jazdy dziennej nie mam i nie

    U mnie oryginały fabryczne wytrzymały ponad 2 lata. Kupowałem Osram i Narva,
    ale przepalały się po kilku miesiącach. Kupiłem Hella i wytrzymały rok. Parę
    tygodni temu też kupiłem Hella, zobaczymy ile te egzemplarze podziałają.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2011-11-15 09:20:10
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2011-11-15 07:03, Demos pisze:
> [...]

    U mnie w dupowozie słynącym z przepalonych żarówek (punto II), wymieniam
    H7 raz na pół roku przy przebiegach ok 2-2.5tys/ miesiąc. Wymieniam
    zawsze na +xx, co też zmniejsza żywotność, także- u Ciebie padają
    stanowczo zbyt często.

    --
    Pozdrawiam:
    juhass

  • 17. Data: 2011-11-15 09:20:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 15 Nov 2011 06:54:50 +0100, R

    > Co 2-3 miesiące pada mi żarówka od świateł mijania (H7)

    Problemem jest tutaj zazwyczaj (poza problemami w instalacji) "strzał" jaki
    dostaje żarówka przy jej włączaniu. Zamontuj tzw. Fader (rozjaśniacz),
    wtedy żarówki stają się praktycznie wieczne. Niestety nie ma gotowych
    rozwiązań do tego celu np. zintegrowanych z przekaźnikiem (ja nie
    znalazłem) i trzeba rzeźbić -- jednak mimo to koszt nie powinien być wyższy
    niż 50 zł. Ja ostatecznie olałem temat, jako że jeżdżę na xenonach.
    Rozjaśniacz chciałem zamontować do przeciwmgielnych halogenów w kloszu,
    które chciałem wykorzystać jako dzienne. W końcu dałem sobie spokój, bo
    xenon mniej prądu żre i jest żywotny -- czyli nie występują problemy jak z
    halogenami (przepalanie).

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 18. Data: 2011-11-15 09:22:13
    Od: Pan Zbyszek <z...@p...onet.pl>

    Ostatni nr.Auto Świat Poradnik - jest jeszcze w kioskach
    zamieścili duży test kilkunastu żarówek właśnie H7 .
    Chyba jednak ta za 50 zł będzie lepsza od tej za 9 zł .

  • 19. Data: 2011-11-15 09:41:03
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Ja miałem w poprzednim aucie skoki napięcia wywołane pracą układu
    wtrysku paliwa Lucas (taka uroda Fiata z silnikiem 1,9 D. Na szczęście
    już go nie robią).
    Skoki były widoczne, jako trwające ułamek sekundy rozjaśnienia świateł,
    ale miernik na nie nie reagował. Dopiero pomiar oscyloskopem wykazał, że
    napięcie podskakiwało chwilowo do 15,5 - 16 V.
    Pomogło przerobienie obwodu zasilania świateł - podłączyłem je
    bezpośrednio pod akumulator z osobnym bezpiecznikiem.
    Przed przeróbką żarówki spalały się po średnio 2 miesiącach, po
    przeróbce był spokój.
    Trwałość żarówek w funkcji napięcia jest mniej więcej w zależności do
    potęgi - 13,5 a więc bardzo silnie spada ze wzrostem napięcia.
    Jacek

  • 20. Data: 2011-11-15 09:48:09
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    R nabazgrał(a):

> [...]
    > pracy, 1000km/m-c), czy raczej efekt kupowania najtańszej żarówki jaką
    > znajdę w supermarkecie (nazwy nie pomnę)?

    Proponuję zamienić na Osram

    Przykład z alledrogo:
    http://allegro.pl/h7-osram-night-breaker-wysylka-gra
    tis-i1934594727.html

    Nie padają częściej niż raz do roku, mam je już w 3 samochodzie i spisują
    się bardzo dobrze, tą samą opinię mają moi znajomi którzy przesiedli się na
    osramy. Tylko nie kupuj żarówek +100 +50 +10000000000% bo one świecą
    zdecydowanie krócej.

    Byłey jeszcze silvercośtam tak samo dobre ale chyba zostały zastąpione czymś
    nowym