  • 41. Data: 2011-11-15 14:37:02
    Temat: Re: Żywotność żarówek
    Od: " Gil" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kamil <k...@s...com> napisał(a):

    > Ja i bez nakazu jezdziłem zawsze na światłach i zazwyczaj częściej
    > samochody niż żarówki zmieniam przy przebiegach 15-20k rocznie..
    > Sprawdzź lepiej instalacje, bo normalne to to nie jest.

    Wytłumaczcie bo trochę nie kumam.
    Stosuję zarówki H4 i są to światła drogowe i mijania.
    Czy żarówki H7 to są oddzielne żarówki mijania dla niektórych aut?
    Jak widzę, że auto jedzie bez jednego światła to zgaduję, że to Peugeot.
    Sprawdza się na 90 procent.
    W moim Hyundaju w okresie 7 lat eksploatacji wymieniłem 3x żarówkę h4.
    Innych nie wymieniałem.

  • 42. Data: 2011-11-15 14:54:43
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-11-15 14:37, Gil pisze:

    > Czy żarówki H7 to są oddzielne żarówki mijania dla niektórych aut?

    Tak, bo H7 są jednowłóknowe.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 43. Data: 2011-11-15 15:03:55
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2011 09:20:11 +0100, Myjk napisał(a):

    > Tue, 15 Nov 2011 06:54:50 +0100, R

    > Problemem jest tutaj zazwyczaj (poza problemami w instalacji) "strzał" jaki
    > dostaje żarówka przy jej włączaniu. Zamontuj tzw. Fader (rozjaśniacz),
    > wtedy żarówki stają się praktycznie wieczne.

    Mam chyba cos takiego seryjnie zamontowanego, po zapaleniu świateł pełną
    moc uzyskuja dopiero po jakiś 3-5 sekundach.

    Fabryczna żarówka (nie pamiętam nazwy) wytrzymała 1 rok, druga jeszcze
    świeci 1,5 roku czy to jest wieczność to nie wiem.

    Natomiast zastanawiam się czy jest róznica pomiędzy długością życia H7 a
    H4, bo z dotychczasowych doświadczeń mam wrażenie że H4 świecą dłużej.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 44. Data: 2011-11-15 15:04:50
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-11-15 06:54, R pisze:
> [...]
    >
    > Bo jeśli to kwestia g*nej żarówki, to kupię droższą, ale jak będzie tak
    > samo często padała to bez sensu. Świateł do jazdy dziennej nie mam i nie

    Chyba tak mają, miałem w MB W202 i też padały, ale co rok średnio.

    Za to w W123 mam żarówki już 4 rok i nie padłu (H4) :)

  • 45. Data: 2011-11-15 15:12:07
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    Gil wrote:

    > Czy żarówki H7 to są oddzielne żarówki mijania dla niektórych aut?

    Generalnie - tak. H7 podobnie jak H1 są żarówkami jednożarnikowymi. W
    moim samochodzie H7 mam na światłach mijania, a H1 na drogowych. Inne
    konfiguracje też się zapewne zdarzają. :)

    --
    Deflegmator

  • 46. Data: 2011-11-15 16:34:16
    Od: Pan Zbyszek <z...@p...onet.pl>

    Trzeba by przeczytać ten test i wtedy wyciągać wnioski .
    Z drugiej strony ...ja mam H4 i od dobrych trzech lat chyba nie
    zmieniałem , ale to może znaczyć , że kiedyś robili lepsze ...

  • 47. Data: 2011-11-15 16:49:01
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Trzeba by przeczytać ten test i wtedy wyciągać wnioski .
    > Z drugiej strony ...ja mam H4 i od dobrych trzech lat chyba nie zmieniałem
    > , ale to może znaczyć , że kiedyś robili lepsze ...

    Tu jest stary:
    http://www.auto-swiat.pl/1-supertest-zarowek-h7-spra
    wdzamy-ktore-swieca-najlepiej-100
    Ja uzywam od 2 lat niemieckich zarowek z Carrefoura, teraz kosztuja
    okolo30zl za 2szt w blistrze.

    sz.

  • 48. Data: 2011-11-15 18:28:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "R" <...@w...niemam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > A teraz do rzeczy: Co 2-3 miesiące pada mi żarówka od świateł mijania
    > (H7). Chciałem Was zapytać, czy to normalna żywotność (jeżdżę głownie z/do

    Nie.
    Norma jest o rząd wielkości wyższa.
    Czyli 2-3 lata, a nie 2-3 miesiące.

  • 49. Data: 2011-11-15 18:29:18
    Temat: Re: Zywotnosc zarówek
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Problemw tymze marketowe ... nie pamietam juz kiedy wymienialem.

    Problem w tym, że marketowe to nie oznacza że zawsze złe, tylko kompletnie
    niepowtarzalne.

  • 50. Data: 2011-11-15 21:51:57
    Od: R <...@w...niemam.pl>

    Update:
    Na wyłączonym silniku napięcie ciut poniżej 12V, na włączonym 14,08V
    przez 30 sekund, zimno więc dłużej nie sprawdzałem :)

    Cóż, opcje są dwie - kupię noname na allegro za 3 zł i będę zmieniał
    albo kupię testowo Hella long life i się zobaczy.

    R.