  • 31. Data: 2012-08-21 13:06:42
    Temat: Re: akumulator Centra Plus vs Futura
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-08-21 11:55, J.F pisze:

    > Poza tym widziales ty w miare nowoczesny samochod ? Widziales w nim
    > przewod wzbudzenia ?
    > To obejrzyj sobie bardziej nowoczesny, albo przypomnij jak wysoko musial
    > byc podnosnik podniesiony.

    w miarę nowoczesny, czyli nowszy niż z lat '90?
    Daj spokój Jarku, on się zatrzymał na epoce pf125/126/żuk..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 32. Data: 2012-08-21 13:30:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-21 10:29, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    (...)

    > byl, ale mam na ten temat nieco inne zdanie, na podstawie praktyki :-)

    Na podstawie praktyki to jak najbardziej był na "f", więc nic
    dziwnego. Co do zadowolenia - kiedyś nawet z takie na "f" +126
    byłem "baaaardzo zadowolony" ;)

    > Ale to akumulatory do samochow na "f" i na cyferki 1,2,6 :-)

    Niekoniecznie - miałem coś takiego w takim w kompakcie na "j"
    i dawało spokojnie radę.

    > A co proponujesz - odlaczyc akumulator ?

    E tam - wzbudzenie albo prądowy ;)

    > No, to by sie dalo zrobic, bo
    > alternator - gdzies za silnikiem, pod cala reszta osprzetu ..

    Gdzie? W tym starociu na "f"? Z zamkniętymi oczyma powinieneś
    sięgnąć i wiązkę bezpiecznie odczepić :)

  • 33. Data: 2012-08-21 13:39:31
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jakbys mial naprawde tyle doswiadczenia ile sie chwalisz, to bys
    > wiedzial.
    > Ile alternator ma lozysk ? Dwa. A ile jest mu potrzebne do poprawnej
    > pracy ?
    > Jedno jak sie okazuje. Ale musi byc made in poland, germany or japan
    > :-)
    >
    > J.

    Gdybym nie miał doświadczenia to bym łykał takie teksty jak młody pelikan
    ryby. A że mam to mogę się nabijać z takich jak Ty. Co koniecznie chcą sobie
    coś napisać i wymyślają pierdoły. Alternator ma dwa łożyska i żeby wirnik się
    obracał jak jest naciągnięty pasek to potrzebuje dwóch sprawnych łożysk.

  • 34. Data: 2012-08-21 13:42:28
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> napisał(a):

    > w miarę nowoczesny, czyli nowszy niż z lat '90?
    > Daj spokój Jarku, on się zatrzymał na epoce pf125/126/żuk..

    No w tych po 90 roku to zamiast przewodu do wzbudzania to falami radiowymi na
    regulator napięcie się podaje. Ktoś ma napisane w stopce że Lem stwierdził że
    dokąd nie zaczął używać internetu nie miał pojęcia że na Świecie jest tak
    wielu idiotów. Według mnie pasujesz do opisu jaki stworzył Lem.

  • 35. Data: 2012-08-21 14:32:08
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-08-21 13:42, kogutek pisze:

    > No w tych po 90 roku to zamiast przewodu do wzbudzania to falami radiowymi na
    > regulator napięcie się podaje.

    a widziałeś kiedyś w miarę nowoczesny alternator, który regulator ma
    wbudowany w środek i z którego wychodzą aż dwa przewody - jeden na
    akumulator, a drugi do kontrolki?
    Dopóki go nie wymontujesz i nie rozbierzesz to do regulatora ani choćby
    nawet szczotek nie masz dostępu.
    I spróbuj teraz to zrobić na drodze w "nowoczesnym" samochodzie, w
    którym wymiana żarówki w reflektorze wymaga rozkręcenia połowy samochodu..

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_personam

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 36. Data: 2012-08-21 14:45:45
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    W dniu 2012-08-21 10:32, J.F pisze:

    > Ale czy potrafisz go wymienic na poboczu drogi ? :-)

    remont silnika jestem w stanie zrobic na poboczu.
    w uzbekistanie, na srodku pustyni dwoch kolesi stalo na poboczu z
    wyciagnietym silnikiem z kamaza i wymieniali stopione tloki :-)
    widok niesamowity i niewyobrazalny dla polskiego typowego leminga.

  • 37. Data: 2012-08-21 14:49:06
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > A poza tym wracamy do problemu - do domu dalej 100km, noc, silnik
    > dziala, woltomierz pokazuje 17-19V, odpinac, nie odpinac ..

    padl mi alternator w espero lata temu. w gdansku, a wracalem do krakowa.
    pradu starczylo do warszawy. pod warszawa kupilem nowy aku na stacji i
    dojechalem do domu bez ladowania.

  • 38. Data: 2012-08-21 14:55:43
    Od: marcin <l...@k...cwo>

> [...]
    > obracał jak jest naciągnięty pasek to potrzebuje dwóch sprawnych łożysk.

    z mojego doswiadczenia wynika ze lozysko calkiem sprawnie dziala nawet
    bez koszyczka i wcale kulki od razu nie wylatuja. a dwa to to ze
    alternatorowi wystarczy jedno lozysko, to ktore jest po stronie kola
    pasowego. i jakos to sie kreci mimo wibracji etc.

  • 39. Data: 2012-08-21 14:57:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> napisał(a):

    >No w tych po 90 roku to zamiast przewodu do wzbudzania to falami

    A slyszales ty o magistralach ?
    http://www.e46fanatics.com/forum/showthread.php?t=75
    3992

    Ale ja nawet nie o tym, otwierasz maske w samochodzie i to co widzisz
    to sa wielkie plastykowe oslony. I wiecej nic nie widzisz, wiec nawet
    nie mozesz powiedziec ile kabli dochodzi do alternatora :-)

    A wymiana alternatora ...
    http://naprawa-auta.wieszjak.pl/elektronika-i-elektr
    yka/284887,Ford-Mondeo-MK3-wymiana-alternatora.html
    http://naprawa-auta.wieszjak.pl/elektronika-i-elektr
    yka/261551,Ford-Mondeo-MK2-wymiana-alternatora.html

    Szkoda ze zdjec nie ma, ale moze opis uzmyslowi jaka to prosta
    operacja.

    P.S. Lozysko padlo w scierce, tam bym regulator wymontowal w trzy
    minuty ... plus czas na ostygniecie rury wydechowej :-)
    Odpiecie alternatora trwaloby podobnie ... ale czy warto ? Juz nie
    pamietam, mozliwe ze na Bielanach wymontowalem, bo zjechalem po nowy
    do Norauto, ale oni nie mieli ..

    J.

  • 40. Data: 2012-08-21 15:08:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >wyciagnietym silnikiem z kamaza i wymieniali stopione tloki :-)
    >widok niesamowity i niewyobrazalny dla polskiego typowego leminga.

    Oj tam, jak Zasada bil rekord swiata na 50 tys km, to tez im sie tlok
    stopil, i co - wymienili na poboczu, a mimo straty czasu rekord
    ustanowili.

    Tylko ze Kamaz do tego dostowany, nowoczesna osobowka niekoniecznie.

    Juz nawet trudno sie pod nia polozyc, bo obnizyli ..

    J.