  • 21. Data: 2012-08-20 09:30:06
    Temat: Re: akumulator Centra Plus vs Futura
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-19 21:53, J.F. pisze:

    > Nie, trzeba bylo dokladnie obejrzec co sie kupuje. Nie wystarczy "SKF",
    > bardziej istotne jest zeby nie bylo napisu "made in italy" :-)

    No pewnie - idąc tym tropem to bym napisał, że nie trzeba było kupować
    samochodu na "f".

    > Bo to nie regulator padl, tylko lozysko sie rozsypalo i koszyk zwarl
    > regulator gdzie nie trzeba, bylo 19V chwilami.

    Aaaa, chwilami ;)

    > No coz, wlaczylem co sie dalo, mozliwie niskie obroty (a tam zlosliwie
    > gorki), gdzie sie da to na luzie ... i jakos dojechalismy :-)
    > Chyba lepiej miec 19V niz brak ladowania noca ..

    2 godziny to zdrowy akumulator powinien pociągnąć bez ładowania...

  • 22. Data: 2012-08-20 22:07:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Aug 2012 09:30:06 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > No pewnie - idąc tym tropem to bym napisał, że nie trzeba było kupować
    > samochodu na "f".

    Samochod byl made in germany i bylem z niego baaaardzo zadowolony :-)

    > Aaaa, chwilami ;)

    A chwilami spadalo do 17 :-)

    > 2 godziny to zdrowy akumulator powinien pociągnąć bez ładowania...

    O ile pamietam to swoje lata juz mial. Nie wiem czy by wytrzymal, zreszta -
    nowy aku kosztuje ponizej 200zl, a laweta ile ?

    Poza tym - tam akurat faktycznie moglem regulator wyjac, ale sprobuj to
    zrobic w nowszym aucie.

    J.

  • 23. Data: 2012-08-20 22:15:43
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Poza tym - tam akurat faktycznie moglem regulator wyjac, ale sprobuj to
    > zrobic w nowszym aucie.

    ja woze zapasowy alternator

  • 24. Data: 2012-08-21 07:59:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-20 22:07, J.F. pisze:
    > Dnia Mon, 20 Aug 2012 09:30:06 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)

    > Samochod byl made in germany i bylem z niego baaaardzo zadowolony :-)

    Nieistotne - był na "f".

    > O ile pamietam to swoje lata juz mial. Nie wiem czy by wytrzymal, zreszta -
    > nowy aku kosztuje ponizej 200zl, a laweta ile ?

    A to nie była ta Centra ze śmietnika? ;) Nowe wydziałem rano w gazetce
    Norauto po chyba 99zł :)

    > Poza tym - tam akurat faktycznie moglem regulator wyjac, ale sprobuj to
    > zrobic w nowszym aucie.

    Po co wyciągać cały regulator?

  • 25. Data: 2012-08-21 10:29:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

    >Nieistotne - był na "f".

    byl, ale mam na ten temat nieco inne zdanie, na podstawie praktyki :-)

    >A to nie była ta Centra ze śmietnika? ;) Nowe wydziałem rano w
    >gazetce
    >Norauto po chyba 99zł :)

    Ale to akumulatory do samochow na "f" i na cyferki 1,2,6 :-)

    >Po co wyciągać cały regulator?

    A co proponujesz - odlaczyc akumulator ? No, to by sie dalo zrobic,
    bo alternator - gdzies za silnikiem, pod cala reszta osprzetu ..

    J.

  • 26. Data: 2012-08-21 10:32:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości

    >ja woze zapasowy alternator

    Ale czy potrafisz go wymienic na poboczu drogi ? :-)

    J.

  • 27. Data: 2012-08-21 11:15:16
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > A co proponujesz - odlaczyc akumulator ? No, to by sie dalo zrobic,
    > bo alternator - gdzies za silnikiem, pod cala reszta osprzetu ..

    Wystarczy wypiąć przewód wzbudzania co idzie do alternatora.

  • 28. Data: 2012-08-21 11:19:29
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > gorki), gdzie sie da to na luzie ... i jakos dojechalismy :-)
    > Chyba lepiej miec 19V niz brak ladowania noca ..

    kit wciskasz aż dym idzie. Bez łożyska w alternatorze jechałeś dwie godziny.
    Chyba na lawecie albo na sznurku.

  • 29. Data: 2012-08-21 11:49:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup
    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    >kit wciskasz aż dym idzie. Bez łożyska w alternatorze jechałeś dwie
    >godziny.
    >Chyba na lawecie albo na sznurku.

    Jakbys mial naprawde tyle doswiadczenia ile sie chwalisz, to bys
    wiedzial.
    Ile alternator ma lozysk ? Dwa. A ile jest mu potrzebne do poprawnej
    pracy ?
    Jedno jak sie okazuje. Ale musi byc made in poland, germany or japan
    :-)

    J.

  • 30. Data: 2012-08-21 11:55:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Wystarczy wypiąć przewód wzbudzania co idzie do alternatora.

    Po awarii regulatora/zlosliwym zwarciu wewnatrz dwoch niewlasciwych
    koncowek ? Raczej nie.

    Poza tym widziales ty w miare nowoczesny samochod ? Widziales w nim
    przewod wzbudzenia ?
    To obejrzyj sobie bardziej nowoczesny, albo przypomnij jak wysoko
    musial byc podnosnik podniesiony.

    A poza tym wracamy do problemu - do domu dalej 100km, noc, silnik
    dziala, woltomierz pokazuje 17-19V, odpinac, nie odpinac ..

    J.