  • 61. Data: 2012-08-22 10:22:18
    Temat: Re: akumulator Centra Plus vs Futura
    Od: "tor" <x...@o...pl>

    > padl wlasnie sobie akumulator w Seichento - Centra Plus vs Futura -
    > strasznie duza roznica w cenie (patrzylem w Auchan). W sieci (na
    > allegro) tez sa spore roznice.

    Z mojego doswiadczenia. Kup najtanszy (nawet w markecie) o pojemnosci
    zalecanej przez producenta, ew 5Ah wiecej. Centra to byla dobra, jak miala
    "zwykle" akumulatory, bez plusów czy futur. Ja u siebie przerabialem juz
    rózne i aktualnie w jednym aucie mam Tople (czerwona ), a w drugim najtanszy
    marketowy i auto chula. zeby bylo ciekawiej to ten marketowy to Exide z inna
    naklejka (tanszy od "firmowego" o polowe) . Kumpel juz dawno wyszedl z
    zalozenia, ze jak stary aku padnie ,to kupuje nowy najtanszy z marketu czy
    innego sklepu, a ze auto eksplatuje w miescie na krótkich odcinkach, to
    nawet markowe aku nie zyja dlugo.

    Pozdrawiam

  • 62. Data: 2012-08-22 10:46:24
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > przy tych ~14.5V gazowanie jest jeszcze male - dlatego wlasnie jest takie
    > napiecie ustalone (aczkolwiek tam gdzie i male jest niepozadane sie obniza
    > do 13.8V).
    > Czy szkodzi ... no, niektorzy sie tu chwalili 10-20h jazdy z przerwami na
    > tankowanie i nie dopisywali ze ich to nowy akumulator kosztowalo.
    > Ciezarowki czy autobusy jezdza wiecej i tez nie narzekaja, ale one wlasnie
    > moga miec nieco nizsze napiecie.

    Ja to pisałem z doświadczenia z akumulatorami buforowymi.
    Jeśli są 100% naładowane i napięcie będzie wysokie to ubytek elektrolitu
    jest znaczący. Można by nawet chyba oszacować ile wagowo wody będzie tracone
    na elektrolize, to ciekawe.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 63. Data: 2012-08-22 10:47:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup
    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

    >I to we wszystkich skodziankach jakie teraz sprzedają jest? Logiczne
    >że jak
    >odepniesz w takim alternatorze kabelek z sygnałem to on pzrestanie
    >wytwarzać
    >prąd a nie da go na maksa. Ty jak byś zrobił taki cyfrowy alternator?
    >Jak się
    >kabelek z informacją urwie, bo może się urwać, to ma się wyłączyć czy
    >dać ile
    >może.

    Ja bym tam zrobil tak, ze jak sie kabelek urwie, to daje tyle ile
    alternator dawac powinien.
    I chyba samochody sa tak robione, bo bledow kupa, a jada dalej, jeden
    czujnik nie dziala, to zastepuja innym.

    >Przy wyłączonej stacyjce też by wtedy dawał ile może. Bo skąd by
    >wiedział że silnik się nie obraca. Jak widzisz jak byś się nie
    >obrócił to dupa
    >zawsze z tyłu.

    Z tym problemem sobie jakos radza od 100 lat.
    Ale w takim zaawansowanym alternatorze moze byc juz jakis bezposredni
    czujnik obrotow.
    Bo skad komputer ma wiedziec ze trzeba zapalic lampke "brak ladowania"
    po zerwaniu paska ?

    J.

  • 64. Data: 2012-08-22 13:05:14
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *kogutek* w wiadomości news:k117es$9u1$1@inews.gazeta.pl napisał(a):
    > J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Nie. Opisałeś przypadek kiedy samochodem jeździł głuchy. Nie usłyszał
    > pół roku wcześniej że mu zaczął silnik dużo głośniej pracować. jak nie
    > usłyszał to mu przemieliło się łożysko, obstawiam że to większe.
    > Zblokowało alternator i pękł\ pasek. Reszta uszkodzeń jest raczej
    > wymyślona na potrzeby odpowiedzi. jak pęka pasek to rośnie temperatura
    > płynu. Jak urośnie w benzyniaku tak pod 120 stopni to silnik zwyczajnie
    > gaśnie. Temperatura rośnie dalej. Spod maski wydobywają się kłęby pary.

    Kreujesz się na osobę z doświadczeniem, natomiast po tym co czytam mam
    wrażenie że mój chrześniak ma większe pojęcie o tym temacie, choć jeszcze
    mały mówić się nie nauczył. Zawsze wiesz lepiej, może i to co piszesz
    częściowo ma sens, jednak na podstawie kilku przypadków doświadczony
    człowiek nie wyrabia sobie opinii na temat wszystkiego wokół, to jest domena
    ludzi niedoświadczomych, badzo niedoświadczonych!

    To pisałem ja, człowiek który jeździł tak nowoczesnym autem jak Polonez w
    którym silnik przy 130stC pracował, zamiast zgasnąć grzecznie przy 120stC.

    Na jakich autach opierasz swoją wiedzę skoro ona nawet lat 70tych w zakresie
    rozwoju motoryzacji nie sięga?

    > Parująca woda odbiera ogromne ilości ciepła na przemianę fazową i nie
    > dopuszcza do rozpuszczenia się silnika. Silnik spalinowy to nie
    > elektrownia atomowa. Woda to takie naturalne zabezpieczenie przed
    > zatarciem. Oczywiście teraz napiszesz że to był ropniak bo że chłodzony
    > powietrzem już nie możesz. Przegrzany ropniak też sam zgaśnie. jak byś

    A ropniak przy jakiej temperaturze gaśnie? Bo też musiałem jechać dieslem
    bez napędu pompy wody i chciałbym się dowiedzieć kiedy auto zapomniało
    zgasnąć... chyba że podasz odpowiednio wysoką temperaturę ;-)

    > napisał że poleciała uszczelka pod głowicą to by było ok. A tak
    > umieściłeś się w grupie mitomanów. Do kompletu brakuje że mu palca
    > urwało.

    Napisz proszę co było przyczyną usterek u mnie w starym Poldku i młodym
    Passacie, na wstępie opisałeś ładie historię to i tym razem dasz radę jak
    rasowy mitoman.

    Pozdr

  • 65. Data: 2012-08-22 13:08:04
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *a...@p...pl* w wiadomości
    news:p7p1385bv53k89p5h02v9ghfvg1886qda0@4ax.com napisał(a):
    > nigdy nie slyszalem tej nazwy. Jest jeszcze Jenox z Bydgoszczy -
    > jakies opinie?
    > A Centra robi jeszcze akumulatory w Polsce czy wszystko teraz to
    > MejdYnCzajna?

    Centra Plus to max co można brać jeśli chcesz coś od tego proucenta,
    natomiast jeśli chcesz coś dobrego to zapoznaj się z marką ZAP, akumulatory
    tej marki są naprawdę dobre.

    Pozdr

  • 66. Data: 2012-08-29 15:19:58
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-08-22 13:05, Przembo pisze:

    > Kreujesz się na osobę z doświadczeniem, natomiast po tym co czytam mam wrażenie że
    mój chrześniak ma większe pojęcie o tym temacie

    A poczytaj jeszcze legendarne posty kogutka o mocy silników spalinowych.