  • 21. Data: 2010-01-22 13:52:37
    Temat: Re: 'analogowa' klawiatura dla pic16f628
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Thu, 21 Jan 2010 16:11:58 +0100, Grzegorz Kurczyk napisał:

    > Ale to nie ja potrzebuję takiej klawiatury ;-) Sam wywaliłbym tego PIC-a
    > i wsadził AVR-a. Lub w ostateczności (płytka z PIC-em jest już gotowa)
    > na jakimś małym AVR zrobiłbym klawiaturę, która z tym PIC-em gadała by
    > po SPI/RS/I2C/1WIRE czy jeszcze czym sobie twórca zapragnie.

    Nie żebym sie czepiał... Ale jak chcesz zrobić klawiature skoro masz gotową
    płytke z PIC'em?
    Czegoś nie łapie :-)

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 22. Data: 2010-01-23 01:58:36
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Andrzej Ekiert wrote:

    > 16F628 to procesor już nieco zabytkowy. Żeby było taniej i lepiej trzeba
    > wziąć coś nowszego. W wyborze trochę ogranicza nas ta mało popularna
    > obudowa 18-pin. Najsensowniejszy moim zdaniem wybór to PIC16F1827 -
    > technologia XLP (popatrz w Electrical Specifications na prądy w Sleep -
    > wersja LF przy 3V bierze 30 nA (@25 deg C), kwarc zegarkowy działa przy
    > 800 nA). Można do tego podłączyć klawiaturę pojemnościową - sprzęt
    > (Capacitive Sensing Module) jest cały na pokładzie. Procesor jest oparty
    > na nowym rdzeniu PIC16 - liniowa pamięć RAM (bez bankowania), porządne
> [...]

    dziekuje za odpowiedz, 16f1827 faktycznie wychodzi ciut taniej i sporo
    lepiej do przenosnego urzadzonka.

    btw. obudowa nie jest 'wymogiem' - do projektu mam kod, ale plytke i tak
    trzeba projektowac od nowa, wiec chipek nie musi miec 18 pinow.

  • 23. Data: 2010-01-24 16:01:18
    Od: "Artur" <atatur@(taki portal tlenowy).pl>

  • 24. Data: 2010-01-28 10:23:03
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    "Artur" <atatur@(taki portal tlenowy).pl> wrote:

> [...]

    hmm. to jest mysl...
    znalazlem takie cos :
    http://www.allegro.pl/item873033631_ekran_dotykowy_d
    igitizer_mda_compact_iii_spv_m650.html
    z tego co googlam to po prostu wystarczy odczytywac rezystancje X i Y ?
    jesli tak to bomba , i w dodatku estetyczne bedzie :)

    jeszcze jakby byly juz z wbudowanym ADC to by bylo jeszcze lepiej, ale
    zgaduje ze beda drozsze :/

    btw. do 'adc' wystarczy zrobic zrodlo pradowe na 1 tranzystorku, wystarcza
    zeby kondensatorek 'referencyjny' ladowal sie liniowo, a pic ma wbudowany
    komparator, wiec reszta to tylko odmierzanie czasu :) mozna 16bit zrobic
    nawet.

  • 25. Data: 2010-01-28 20:20:17
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-28 11:23, Piotr "Curious" Slawinski pisze:

> [...]
    igitizer_mda_compact_iii_spv_m650.html
    > z tego co googlam to po prostu wystarczy odczytywac rezystancje X i Y ?

    Tak, to jest do zrobienia na prostym AVRku.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/