  • 11. Data: 2017-09-18 23:49:49
    Temat: Re: automatyczne stacje
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 18 Sep 2017 20:16:08 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Dziwne, bardzo dziwne że w USA pytał o kwote blokady, a żeby o pin pytał to
    > już zupełnie dziwne dla karty kredytowej.

    Hehe... chyba że terminal mnie o zip pytał, a ja mu pin podałem i dlatego
    się nie dogadaliśmy ;)
    Bo po co czytać komunikaty?
    Jak coś chce, to na pewno "pinzielony" :)

    > No to Was nieźle ustawili... Amexa mało kto chce przyjmować bo strasznie
    > zdzierają procenty od sklepikarzy... tylko duże supermarkety, wykwintne
    > restauracje, linie lotnicze - ale spróbuj pokazać taką kartę panience w
    > jakiejś lokalnej piekarni :-)

    Najśmieszniej to jest w Niemczech.
    Nawet w całkiem dużych sklepach zazwyczaj da się płacić tylko gotówką.
    A jak karta u nich to tylko vPay.
    Visę i Mastercarda sobie można wsadzić, o Amexie nie wspominając.

  • 12. Data: 2017-09-19 00:50:08
    Od: Pszemol <P...@P...com>

> [...]
    > się nie dogadaliśmy ;)
    > Bo po co czytać komunikaty?
    > Jak coś chce, to na pewno "pinzielony" :)

    To by wiele tłumaczyło ;-)

    > Najśmieszniej to jest w Niemczech.
    > Nawet w całkiem dużych sklepach zazwyczaj da się płacić tylko gotówką.
    > A jak karta u nich to tylko vPay.
    > Visę i Mastercarda sobie można wsadzić, o Amexie nie wspominając.

    A co to takiego ten vPay??

    Niemcy madrzy sa, wola kase trzymac w *swoich* bankach i nie placic 2-3%
    podatku za wygode uzywania plastiku.

  • 13. Data: 2017-09-19 00:56:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Sep 2017 21:13:59 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Onegdaj tankowałem w Finlandii - zasada była taka że najpierw
    > przelewałeś jakąś kasę na konto robocze stacji, potem tankowałeś ile
    > chciałeś byle za mniej i na koniec dostawałeś zwrot nadpłaty. W ten
    > sposób nie byłeś w stanie zatankować za nieistniejące na twoim koncie
    > pieniądze :)
    > Oczywiście automat gadał po fińsku a było to moje pierwsze zatknięcie z
    > tą techniką i musiałem się wspomóc lokalnym obywatelem by mnie
    > poprowadził za rączkę.

    Neste to nie jest finska firma ? Mozna bylo przetrenowac w kraju :-)

    J.

  • 14. Data: 2017-09-19 00:57:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 18 Sep 2017 22:50:08 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > To by wiele tłumaczyło ;-)

    Następnym razem sprawdzę ;)

    https://www.visa.co.uk/products/v-pay-by-visa/

    > Niemcy madrzy sa, wola kase trzymac w *swoich* bankach i nie placic 2-3%
    > podatku za wygode uzywania plastiku.

    No też myślałem że to jakiś niemiecki wynalazek, a tu wychodzi że to jakiś
    produkt Visa. W sumie dziwne bo chyba są "normalne" Visa debetowe, czym to
    się więc różni od tego VPAY to nie wiem. Poza tym że można zapłacić w
    Niemczech.

    A podobno już nie jest tak źle z tymi opłatami za plastik.

  • 15. Data: 2017-09-19 01:00:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Sep 2017 19:33:04 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Tak samo działa to w Kanadzie. Trzeba się mniej więcej orientować ile
    > potrzebujesz kasy do zatankowania.

    Nie trzeba - wpisujesz duza kwote, tankujesz do woli.
    Tyle tylko, ze masz te duza zablokowana przez kilka dni.

    > W USA działa to jednak inaczej, zwykle software robi tylko wstępną
    > autoryzację na małą, symboliczną kwotę aby sprawdzić czy karta niekradziona
    > itp. Po tankowaniu idzie do banku właściwa kwota zdejmowana z karty.
    > Dlatego sądzę że może być tu jakaś luka w sprawie kart podarunkowych
    > autoryzowanych jako kredytowe - trzeba to sprawdzić!

    A po co pyta na poczatku debit or credit :-)

    J.

  • 16. Data: 2017-09-19 01:04:27
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Neste to nie jest finska firma ? Mozna bylo przetrenowac w kraju :-)

    Myslisz, że mają ten sam proces, te same pytania?

  • 17. Data: 2017-09-19 01:17:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie trzeba - wpisujesz duza kwote, tankujesz do woli.
    > Tyle tylko, ze masz te duza zablokowana przez kilka dni.

    No "trzeba" jeśli nie chcesz mieć niepotrzebnie zablokowanej
    dużej kwoty w czasie swojej podróży... Czasem nie masz zbyt
    wiele na karcie i jak za dużo wpiszesz to Ci na hotel nie starczy.

    > A po co pyta na poczatku debit or credit :-)

    Zgaduję, że chodzi o odmienny proces autoryzacji kart z pinem
    i kart bez pinu - inny proces szyfrowania, być może nawet inny
    inny autoryzator z którym się trzeba połączyć z jednym typem
    karty a inny z drugim typem karty no i sam terminal musi
    wiedzieć że trzeba o ten PIN zapytać przy debit a nie ma tego
    pytania przy kredytowych. Ja widzimy, czasem do kredytowych
    dokładają zabezpieczenie w postaci ZIP.

  • 18. Data: 2017-09-19 01:24:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > Następnym razem sprawdzę ;)

    OK.

    > https://www.visa.co.uk/products/v-pay-by-visa/

    Czyli debetowa - wydajesz swoje pieniądze które masz na koncie
    a nie bierzesz pożyczki w przypadku każdej transacji jak w kredytowej.
    Inne zabezpieczenia, inne szyfrowania, inne stawki marży...

> [...]
    > produkt Visa. W sumie dziwne bo chyba są "normalne" Visa debetowe, czym to
    > się więc różni od tego VPAY to nie wiem. Poza tym że można zapłacić w

    Spróbuj włożyć normalną debetówkę z logiem VISA z Polski...

    > A podobno już nie jest tak źle z tymi opłatami za plastik.

    Co to znaczy "nie jest tak źle"? Wszędzie gdzie akceptują karty kredytowe
    VISA/MC płacisz za towary więcej o te 2-3% które właściciel sklepu płaci.
    A ma umowę wiążącą go tak, że nie wolno mu oficjalnie innych cen
    dawać klientowi za gotówkę a innych na kredytową kartę, więc płacą tą
    marżę wszyscy. Czasem jest to więcej niż 5% bo transakcje na małe
    sumy mają minimalną stawkę opłaty za użycie terminala np. 25 centów.
    Wiele mniejszych sklepów ma zwykle tabliczkę że nie akceptują kart
    kredytowych przy transakcjach na kwotę mniejszą niż $10-$20.
    Aby nie było że kupisz dwie pocztówki w kiosku za $1 na kartę a kiosk
    będzie musiał z tego dolara 25 centów odprowadzić do Visy.

  • 19. Data: 2017-09-19 01:24:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > O jeżu... proste jak mieszkasz w tym kraju i masz lokalną
    > kartę którą znasz i wiesz jak działa (i znasz swój kod pocztowy).
    > 1. czemu nie podał kodu pocztowego z polskiego adresu?
    > Przecież są 5-cyfrowe. Np. mój krakowski kod 30-334.
    > Sprawdziłbym tak następnym razem.

    Tez bym tak sprobowal, a potem 00000 - ale moze on juz zera sprobowal
    i wie, ze nie przejda :-)
    A potem wybralbym debit - moze z pin przejdzie :-)

    > 2. jakim cudem zapłacił podatek od sprzedaży tej karty
    > podarunkowej w Walmart?? Nie powinno być podatku!
    > Tylko te $2.98 obsługi jaką nalicza sobie bank który wydał kartę.
    > Podatek naliczanoby wtedy dwa razy: raz przy zakupie karty
    > podarunkowej a potem drugi raz za towary zakupione na kartę????

    Dobrze piszesz ... ale moze Urzad Skarbowy inaczej mysli :-)

    Bo on pokazuje rachunek, pokaz i ty :-)

    > 4. w Polsce są INNE liczby oktanowe, inny system a nie większe.

    Inne, ale wieksze chyba tez. W szcegolnosci to odpowiednika tych 87
    nie ma. Odpowiednik to chyba europejskie 91 - w Polsce nie wystepuje.

    > 5. są wszędzie DIESLE, może nie na każdej stacji, ale nie ma
    > problemu z zatankowaniem diesla. Gościu się nie zna.

    To pokaz paluszkiem gdzie na tej stacji :-)

> [...]
    > około $23 i wolniutko dopompuje, zatrzymując się na 25.000
    > W najlepszym wypadku dostaniesz $5 paliwa gratis :-)

    W najgorszym to cie zamkna za oszustwo kartowe :-)

    > Muszę to sprawdzić z jakąś niedokońca zużytą kartą :-)))

    opisz co wyszlo :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-09-19 01:28:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Sep 2017 23:49:49 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Najśmieszniej to jest w Niemczech.
    > Nawet w całkiem dużych sklepach zazwyczaj da się płacić tylko gotówką.
    > A jak karta u nich to tylko vPay.

    Sie pozmienialo troche. Visa i MC zeszly z prowizji, to sie
    sklepikarze pogodzili.

    J.