  • 41. Data: 2019-07-20 02:51:58
    Temat: Re: b, g, n
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-15, Queequeg <q...@t...no1> wrote:

    > Podasz konkretny model? Ja mam Netgear ProSafe WN203 na 2.4 GHz i Acher C5
    > na 5 GHz.

    Znakomita większość Asusów ma zewnętrzne anteny. Zerknij na ich www bo
    przytaczanie wszystkich modeli nie ma sensu. Sam używałem RT-NC66U, ale
    to było jakieś 8 lat temu. Był 2.4/5GHz. Te obecne są też.

    W tej chwili mam Unifi UAP-ACLR i UAP-ACM. Ten ostatni z antenami
    zewnętrznymi, ale AC-LR ma pewnie gotowe wyprowadzenia do anten
    zewnętrznych na płycie - tak miał przynajmniej starszy AP-LR i były dwa
    gniazda typu u.fl/mhf.

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2019-07-20 03:15:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-15, Queequeg <q...@t...no1> wrote:

    > Czemu tak się zafiksowałeś na tym 5 GHz przy N? Wszystkie AP, które miałem
    > w ostatnich latach, obsługiwały N w paśmie 2.4 GHz.

    > Security by obscurity to g... a nie security.

    To nie jest security by obscurity.

    Po cholere ułatwiać lub dawać dostęp jak nie ma takiej potrzeby? Nawet
    instalacje z radiusem nie są w 100% odporne. Wszystkie usługi chodzą Ci
    na zewnętrznym interfejsie?

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2019-07-20 09:24:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Widocznie jesteś ubogi, bo n na 2,4 GHz to n dla ubogich.
    Wszystkie moje zestawy (bo zgodność musi być po obydwu stronach) obsługiwały b/g w
    paśmie 2,4 GHz, a a/n w pasmie 5 GHz.

    -----

  • 44. Data: 2019-07-20 18:55:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d2fa115$0$539$6...@n...neostrada.pl

    > 20 dB zysku anteny + kolejne 10 dB z uwagi na obudowę to tysiąckrotność,
    > ale tylko do nadawania. Jeśli po obu stronach zastosujemy 10 dB z uwagi
    > na obudowy, mamy po obu stronach 30 dB na nadawanie i na odbiór.

    + na obudowy, mamy po obu stronach 30 dB na nadawanie i 20 dB na odbiór.

    Zysk danej anteny liczymy w obie strony -- zysk daje
    dodatkowe dB i podczas nadawania, i podczas odbierania.

    Wysyłając (z urządzenia podpiętego do anteny o zysku 20 dB)
    do anteny 15 dB, dostaniemy (w ,,eterze'') z anteny 35 dB.
    (to EIRP, nie moc rzeczywista -- stąd zysk)

    Odbierając (,,z eteru'') anteną (o zysku 20 dB) 15 dB,
    wyślemy (do urządzenia podpiętego do anteny) 35 dB.

    Nadajnik (15 dB + 20 dB) ~~~~~ (15 dB + 20 dB) Odbiornik

    --

  • 45. Data: 2019-07-21 15:43:21
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:

    > A to zależy, czy TCP/IP czy UDP.
    > Przy streamingu nie sądzę, aby serwer oczekiwał potwierdzeń, że ramki do Ciebie
    doleciały.

    Mylisz warstwy.