  • 131. Data: 2012-10-19 16:25:15
    Temat: Re: badania techniczne za tanie
    Od: Filip <b...@m...pl>

    > Następne zdanie, matole.

    Brakuje Ci argumentów, że zaczynasz używać słów powszechnie uznawanych
    za obraźliwe?
    W następnym zdaniu jest napisane:
    "W razie awarii hamulca podstawowego ma on za zadanie awaryjne
    wyhamowanie pojazdu."
    A teraz zademonstruj hamowanie "ręcznym" 2 tonowego auta z automatem.

    > W dupę mnie pocałować możesz.

    Pozostaw swoje pragnienia dla siebie.

  • 132. Data: 2012-10-19 16:58:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Filip,

    Friday, October 19, 2012, 4:25:15 PM, you wrote:

> [...]

    [...]

    > Brakuje Ci argumentów, że zaczynasz używać słów powszechnie uznawanych
    > za obraźliwe?

    Musze dać ci wiecej punktów do przepraszania.

    > W następnym zdaniu jest napisane:
    > "W razie awarii hamulca podstawowego ma on za zadanie awaryjne
    > wyhamowanie pojazdu."
    > A teraz zademonstruj

    Dlaczego mam ci cokolwiek demonstrować? Sam sobie zademonstruj
    awaryjne hamowanie niesprawnym hamulcem awaryjnym. Ja mam hamulec
    awaryjny sprawny i wiem, jak hamuje w sytuacji awaryjnej.

    > hamowanie "ręcznym" 2 tonowego auta

    Hamulce, w tym hamulec awaryjny, projektuje się adekwatnie do masy
    auta. I ma spełniać swoje zadanie, gdy jest sprawny.

    > z automatem.

    A co ma do hamowania awaryjnego automat?

    > Pozostaw swoje pragnienia dla siebie.

    W ramach przeprosin możesz to zrobić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 133. Data: 2012-10-19 18:23:07
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-10-19 14:53, Filip pisze:

    > wcześniej testował przyspieszenie swojego sportowego
    > bolidu z silnikiem 80 konnym.

    Akurat 80 KM w samochodzie o masie niecałej tony to nie jest tak źle.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 134. Data: 2012-10-19 21:33:30
    Od: tÎż

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Następne zdanie, matole.
    (...)
    > W dupę mnie pocałować możesz.

    Widzę, że do trollowania doszło jeszcze chamstwo. Coraz lepiej.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 135. Data: 2012-10-19 21:39:40
    Od: tÎż

    Filip wrote:

    > Każdego 18 latka w
    > obecnych czasach stać na samochód i to jest przerażające

    :D

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 136. Data: 2012-10-19 21:39:58
    Od: tÎż

    LEPEK wrote:

    > Akurat 80 KM w samochodzie o masie niecałej tony to nie jest tak źle.

    Tak, fantastycznie. :>

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 137. Data: 2012-10-19 21:40:54
    Od: tÎż

    Iksiński wrote:

    > I Ty się dziwisz, że ludzie podejrzewają, że jesteś nienormalny...

    On nie jest nienormalny tylko po prostu kiepsko trolluje. Kiepsko, bo
    przegina. Chociaż w sumie na tej grupie można napisać dowolną bzdurę, a i
    tak połowa uwierzy. ;)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 138. Data: 2012-10-19 22:56:07
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-16 22:14, neoniusz pisze:
    > Tak sobie z ciekawosci wszedlem na forum norcom, bo przyspamowali i
    > postanowilem zmienic e-mail na "jednorazowy" - oto co znalazlem (w
    > skrocie chodzi o to, ze "przedsiebiorcy" chca podwyzszenia oplaty za
    > badania techniczne, bo "nie przystaje już zupełnie do dzisiejszych
    > realiów w zakresie ponoszonych przez nas kosztów prowadzenia
    > działalności gospodarczej.") ROTFL! Biorac pod uwage jak wyglada
    > przecietne badanie techniczne to moge powiedziec tylko jedno - w dupach
    > sie poprzewracalo.

    Tyle popisane w tym temacie i tyle głupot że aż nie chce mi się
    prostować wiedzy co niektórych użytkowników.

    Postawienie SKP okręgowej koło 1 miliona zł - Prawda
    Koszty utrzymania tego bałaganu konkretnie wam nie powiem bo nie wiem
    ale nie małe, bo rachunki za energię elektryczną, ogrzewanie, telefony,
    oprogramowanie, certyfikaty do Cepiku, to nic, są jeszcze obowiązkowe
    przeglądy wszystkich urządzeń co pół roku, niektórych co rok, a tylko
    niektórych co dwa lata. Sam przegląd ścieżki diagnostycznej czyli płyta
    do poślizgu bocznego, urządzenie do amortyzatorów, rolki hamulcowe to
    jak się nie mylę koło 3 tys. PLN netto i tak dwa razy w roku do tego
    przeglądy pozostałych urządzeń typu analizator spalin, dymomierz,
    szarpak do zawieszenia, miernik poziomu dźwięku, urządzenie do
    ustawianie świateł, klucze dynamometryczne, suwmiarki, mikrometry,
    miarki do pomiaru długości, ciśnieniomierze do opon itd. można wymieniać
    narzędzia i urządzenia a jest ich kilkadziesiąt na SKP a nawet
    wentylatorów i czujników gazu, jakieś naprawy tych urządzeń, części do
    nich, a czasem wymiana na nowe itp. itd. To wszystko powoduje żeby na
    tym zarobić to trzeba robić bardzo dużo badań co przy tej ilości SKP
    jest niemożliwe a powoduje to że na stacji liczy się tylko przerób i
    kasa. A jak przerób to niektórzy "klepią" wszystko co przyjedzie a nawet
    jak przyjedzie sam dowód rejestracyjny i to powoduje patologię badań
    technicznych w tym kraju.
    W ogóle sam system badan technicznych w tym kraju jest chory bo
    bezpieczeństwo w ruchu drogowym zależy od pracownika prywatnej firmy
    (diagnosty) a dla prywatnej firmy najważniejszy jest zadowolony klient i
    kasa a zadowolony klient to taki który wyjeżdża z badania z podbitym
    dowodem rejestracyjnym. Dopóty badania techniczne w tym kraju będą
    zależne od firm prywatnych dopóki będzie taki burdel jak jest i takie
    rzęchy bedą jeździć po drogach bo jak nie ja to ktoś inny klepnie rzęcha
    nawet go nie widząc (niestety). Bezpieczeństwo ruchu drogowego powinno
    być "państwowe" tzn. stacje diagnostyczne należące do jakiejś rządowej
    organizacji a diagności na państwowych etatach niezależnych od przerobu
    danej stacji i wówczas 50 % pojazdów pewnie by na porządnych badaniach
    odpadło bo nie liczyła by się kasa tylko bezpieczeństwo, a w obecnym
    systemie jest odwrotnie. Na całe szczęście jest coraz większa nagonka
    służb typu Policja, ITD, TDT na nieuczciwych diagnostów a nawet na tych
    uczciwych, bo każdy może się pomylić przy wystawieniu dokumentu a u nas
    za byle pierdołe potrafią zabrać uprawnienia na 5 lat i nie ma innej
    kary bo nie ma gradacji kar. Jak ktoś chce to niech poczyta art.83 PoRD
    tam jest o karach i do tego jeszcze sprawa karna czyli za to samo
    przewinienie są dwie kary (zabranie uprawnień+ sprawa karna).
    Dobra to chyba tyle żalów, pocieszające jest to że niektórych stać
    jeszcze na "gratisy" dla klientów :)

  • 139. Data: 2012-10-20 21:43:53
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-10-19 22:56, qnick pisze:

> [...]
    > wentylatorów i czujników gazu, jakieś naprawy tych urządzeń, części do
    > nich, a czasem wymiana na nowe itp. itd.

    Kto wykonuje te przeglądy?

    > To wszystko powoduje żeby na
    > tym zarobić to trzeba robić bardzo dużo badań co przy tej ilości SKP
    > jest niemożliwe a powoduje to że na stacji liczy się tylko przerób i
    > kasa.

    Nie jest możliwe robić to rzetelnie. Bo sądząc po ilości SKP możliwe
    fizycznie jest.

> [...]
    > danej stacji i wówczas 50 % pojazdów pewnie by na porządnych badaniach
    > odpadło bo nie liczyła by się kasa tylko bezpieczeństwo, a w obecnym

    Wtedy, to dopiero liczyłaby się kasa i znajomości, jak z Polmozbytu.
    Częstsze kontrole SKP i diagnostów, realne zagrożenie, że za
    przepuszczenie rzęcha mogą stracić uprawnienia - to by spowodowało, że
    pilnowaliby norm (jakoś w sieciówkach, franczyzach się da trzymać
    poziom). Upaństwowienie spowodowałoby kolejki, korupcję i układy -
    spójrz na ośrodki egzaminowania.

> [...]
    > tam jest o karach i do tego jeszcze sprawa karna czyli za to samo
    > przewinienie są dwie kary (zabranie uprawnień+ sprawa karna).

    Tak jest z każdym licencjonowanym zawodem: czy to adwokat, czy agent
    celny, czy diagnosta - na dzień dobry traci prawo wykonywania zawodu, a
    dodatkowo czapa.

    Pozdr,

  • 140. Data: 2012-10-21 08:36:30
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-20 21:43, LEPEK pisze:

    > Kto wykonuje te przeglądy?

    Przeglądy wykonują odpowiednie Firmy lub Instytucje Państwowe. Z pamięci
    nie zacytuję Ci wszystkich ale np. WSOP Gliwice, GUM, PIMOT itd.
    Generalnie wszystkie urządzenia które znajdują na stacji podlegają
    jakimś kontrolom, muszą posiadać certyfikaty CE, świadectwa kalibracji,
    legalizacji, karty kontroli okresowej itd. A to wszystko są koszty i to
    nie małe.

    > Nie jest możliwe robić to rzetelnie. Bo sądząc po ilości SKP możliwe
    > fizycznie jest.

    Nie jest możliwe robienie czegoś rzetelnie skoro się stoi po dwóch
    stronach "barykady" Diagnosta ma robić tak żeby było bezpiecznie na
    drodze a właściciel ma robić tak aby była z tego kasa (i nie dziwię mu
    się bo przecież po to prowadzi Firmę aby zarabiać) To jest paradoks.

> [...]
    > pilnowaliby norm (jakoś w sieciówkach, franczyzach się da trzymać
    > poziom). Upaństwowienie spowodowałoby kolejki, korupcję i układy -

    Wystarczy odpowiednie wynagrodzenie (podobnie jak u Inspektorów ITD) i
    skończy się branie "na lewo" bo każdy będzie się bał stracić dobrą
    posadę, a Ci którzy się pomimo tego nie szanują prędzej czy później
    zostaliby wychwyceni i pozbawieni uprawnień, do tego rotacja diagnostów
    na stacjach ( tydzień pracujesz na jednej potem idziesz na drugą itd.)
    Po prostu jesteś pracownikiem podlegającym pod wydział komunikacji i
    naczelnik robi grafik i tydzień pracujesz tu a drugi tydzień tam
    jeździsz oczywiście w obrębie działania swojego wydziału komunikacji.

    > Tak jest z każdym licencjonowanym zawodem: czy to adwokat, czy agent
    > celny, czy diagnosta - na dzień dobry traci prawo wykonywania zawodu, a
    > dodatkowo czapa.
    >
    > Pozdr,

    Nie z każdym zawodem, w każdym zawodzie jest gradacja kar czyli najpierw
    jakieś upomnienie, nagana, potem dopiero są "cięższe" kary jakieś np.
    finansowe, a na samym końcu traci się prawo wykonywania zawody czy
    odebranie uprawnień. W tym zawodzie tego nie ma a poza tym starosta nie
    ma wyjścia bo art. 83b Ustawy PoRD nie daje mu innej możliwości jak
    tylko zabrać uprawnienia na 5 lat nawet za najmniejsze przewinienie.

    Pozdrawiam.

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !