  • 41. Data: 2016-05-20 01:15:52
    Temat: Re: benzyna / LPG > 3
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 19 May 2016 17:11:42 +0200, yabba napisał(a):

    > LPG jest cięższe od powietrza:

    No tak, ale porównywałeś benzynę z LPG.

    To LPG które wydostanie się z nieszczelnego zbiornika będzie parować (a
    wręcz wrzeć) rząd wielkości szybciej niż benzyna.
    W typowych warunkach gaz propan-butan jest nieco cięższy od powietrza, ale
    nadal setki razy lżejszy od benzyny która zachowuje formę ciekłą.

  • 42. Data: 2016-05-20 01:57:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W przypadku podziemnego parkingu ze slaba wentylacja nie ma wiekszego znaczenia czy
    jest niewielka nieszczelnosc gazu czy niewielki przeciek benzyny. W obydwu
    przypadkach po kilku czy kilkunastu godzinach jest szansa ze niezle pierdolnie.
    Kluczowe dla pierdolniecia jest stezenie par w powietrzu. Jak za male albo za duze to
    sie mieszanka nie zapali. Granica wybuchowosci mieszanki propanu i butanu 1,9-9%
    benzyny 1,3-7%. Jak widac benzyna jest niebezpieczniejsza.

  • 43. Data: 2016-05-20 17:27:07
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 20 maja 2016 01:57:41 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    sie mieszanka nie zapali. Granica wybuchowosci mieszanki propanu i butanu 1,9-9%
    benzyny 1,3-7%. Jak widac benzyna jest niebezpieczniejsza.

    To dlaczego LPG nie może wjeżdżać do garażu podziemnego?

  • 44. Data: 2016-05-20 17:55:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wiem. Malo to w Polsce obowiazujacych bzdur. Przed chwila pan telewizor podal
    wynik glosowanianw sejmie. Chodzilo o suwerennosc Polski. Czterech poslow glosowalo
    za tym zeby Polska nie byla suwerenna. A Ty pytasz o wjazd na parking podziemny. Z
    wlasciwosci benzyny wynika ze w przypadku wycieku jest niebezpieczniejsza od LPG.

  • 45. Data: 2016-05-20 17:56:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Nie wiem. Malo to w Polsce obowiazujacych bzdur. Przed chwila pan telewizor podal
    wynik glosowanianw sejmie. Chodzilo o suwerennosc Polski. Czterech poslow glosowalo
    za tym zeby Polska nie byla suwerenna.

    głosowanie przeciwko bzdurnej uchwale jest dla Ciebie głosowaniem
    przeciw suwerenności? Czyli do tej pory PiS rządził niesuwerennym
    krajem?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 46. Data: 2016-05-20 18:13:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...
    >No tak, ale porównywałeś benzynę z LPG.
    >To LPG które wydostanie się z nieszczelnego zbiornika będzie parować
    >(a
    >wręcz wrzeć) rząd wielkości szybciej niż benzyna.

    a powstala para faktycznie moze sie gromadzic w dolnych partiach
    pomieszczenia i dopiero powoli dyfundowac na cale ...

    >W typowych warunkach gaz propan-butan jest nieco cięższy od
    >powietrza, ale
    >nadal setki razy lżejszy od benzyny która zachowuje formę ciekłą.

    Ale benzyna tez paruje i to dosc szybko. A powstale pary sa nawet
    ciezsze niz butan.

    W skali jakiegos malego wycieku, trwajacego godzinami, na jedno
    wyjdzie.

    J.

  • 47. Data: 2016-05-20 18:21:47
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"

> [...]

    W typowych warunkach gaz propan-butan jest nieco cięższy od powietrza, ale
    nadal setki razy lżejszy od benzyny która zachowuje formę ciekłą.
    ---
    Hehe, no na to wychodzi, ale z nieszczelnego zbiornika chyba szybciej
    ulatnia się gaz niż benzyna.

  • 48. Data: 2016-05-20 18:24:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Zenek Kapelinder wrote:
> [...]

    Tylko 4 ?

    >głosowanie przeciwko bzdurnej uchwale jest dla Ciebie głosowaniem
    >przeciw suwerenności?

    Znowu jakas uchwala w jedna noc ? Czy to dopiero pierwsze czytanie ?

    >Czyli do tej pory PiS rządził niesuwerennym krajem?

    No, w 2004 troche tej suwerennosci stracilismy ... choc wielu powie -
    i bardzo dobrze, lepiej miec narzucone dobre przepisy, niz
    eksperymentowac ze zlymi :-)

    J.

  • 49. Data: 2016-05-20 19:20:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zalezy jaka duza nieszczelnosc.

  • 50. Data: 2016-05-20 19:37:02
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Znowu jakas uchwala w jedna noc ? Czy to dopiero pierwsze czytanie ?

    Ja TV nie mam wiec nie bardzo wiem co się dzieje
    Ale Konstytucje 3 Maja też tak jakoś dziwnymi scięzkami była uchwalona.
    A teraz mamy jej święto.

    Nie wiem ale mam wrażenie że albo
    jest zły Adolf znaczy Kaczyński
    albo Targowica znaczy PO/PSL/N.

    I tak źle i tak niedobrze.
    Pewnie jestem naiwny ale uważam że dobrze jest że na listach
    dyskusyjnych co drugi wątek z polityką się kojarzy.
    Znaczyu ludzie interesują się tym co się dzieje.
    Znaczy patrzą co władza robi.
    A nie jak przez ostatnie 8 lat.
    A że nie wszyscy są zadowoleni.

    Jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził.