  • 61. Data: 2019-10-11 16:38:32
    Temat: Re: bf214
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 11.10.2019 o 16:06, J.F. pisze:

    > Cos mi chodzi po glowie, ze byl tez dysk z dwoma zestawami glowic.

    No niby był:
    https://hardforum.com/threads/multi-head-hard-drives
    .1446355/#post-1040938048

    Oooo, diabli nadali! Dla tych-co-nie-klikają chciałem dołączyć fotkę, w
    innej grupie fotki wchodzą, a w tej serwer mi odrzuca, czemuż taki on
    wredny?

    -- ale raczej nie w produkcji, lecz w dziedzinie patentów tylko. A
    jako że temat mnie bardzo interesuje, to szperałem "u źródeł":
    https://worldwide.espacenet.com/searchResults?ST=sin
    gleline&locale=en_EP&submitted=true&DB=&query=disc+h
    ead&Submit=Search
    -- no i baaardzo wielu ludków wpadało na ten mało oryginalny pomysł
    w różnych czasach i miejscach.

  • 62. Data: 2019-10-11 16:48:09
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2019-10-11 16:38, JaNus wrote:
    (ciap)
    > Oooo, diabli nadali! Dla tych-co-nie-klikają chciałem dołączyć fotkę, w
    > innej grupie fotki wchodzą, a w tej serwer mi odrzuca, czemuż taki on
    > wredny?

    (ciap)

    Trzyma się starych dobrych zasad.
    Serwer - konserwatysta!

    Włodek

  • 63. Data: 2019-10-11 17:41:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, October 10, 2019, 3:03:25 PM, you wrote:

    [...]

    > Nie mialy rastra 100kHz ?

    Radio Opole - 72.89 MHz

    Nawet dawno temu mieli numer telefonu 7289, potem 37289 itd.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 64. Data: 2019-10-12 15:14:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Oct 2019 16:38:32 +0200, JaNus napisał(a):

> [...]
    >
    > Oooo, diabli nadali! Dla tych-co-nie-klikają chciałem dołączyć fotkę, w
    > innej grupie fotki wchodzą, a w tej serwer mi odrzuca, czemuż taki on

    Admin wredny :-)

    To mi wyglada na fotomontaz, ale chodzi mi po glowie, ze o takie dyski
    jednak byly. Albo nadinterpretacja instrukcji ...

    J.

  • 65. Data: 2019-10-12 22:56:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 9 Oct 2019 23:45:42 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Wydawało mi się, że w Łodzi, ale jednak nie, w Bydgoszczy:
    >
    > http://mmdz.pl/wp-content/uploads/2018/02/instrukcja
    -obs%C5%82ugi-odbiornika-telewizyjnego-Szecherezada-
    IV.pdf

    Ha - a w tym odbiorniku to juz UHF bylo! (opcjonalnie ?)

    strojone pokretlem ... czyzby na warikapie ?

    I gniazdo zdalnej regulacji ... kanalow sie chyba nie dalo zmieniac ?

    J.

  • 66. Data: 2019-10-12 23:05:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    -obs%C5%82ugi-odbiornika-telewizyjnego-Szecherezada-
    IV.pdf

    > Ha - a w tym odbiorniku to juz UHF bylo! (opcjonalnie ?)

    Opcjonalnie. To znaczy przewidziano, ale potem nikt nigdy głowicy UHF
    do tego odbiornika nie widział.

    > strojone pokretlem ... czyzby na warikapie ?

    Nie, nie na warikapie. Indukcyjnie, zdaje się. Tak były strojone lampowe
    głowice UHF, króre były.

    > I gniazdo zdalnej regulacji ... kanalow sie chyba nie dalo zmieniac ?

    Dało sie głównie *wyłączyć*. Bo włączyć już nie. Jeszcze głośność
    i jasność.

    --
    Jarek

  • 67. Data: 2019-10-13 16:32:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    -obs%C5%82ugi-odbiornika-telewizyjnego-Szecherezada-
    IV.pdf

    >Opcjonalnie. To znaczy przewidziano, ale potem nikt nigdy głowicy UHF
    >do tego odbiornika nie widział.

    instrukcja z 67, we Wrocku UHF wprowadzili w 72 ... troeche klientow
    wyrolowali, czy wcale nie, bo stare kanaly przeciez dzialaly jeszcze
    dlugo ?

    >Nie, nie na warikapie. Indukcyjnie, zdaje się. Tak były strojone
    >lampowe
    >głowice UHF, króre były.

    Chodzi mi po glowie, ze cewki na UHF to juz takie symboliczne - np
    jeden kawalek drutu.
    Ale moze na lampach inaczej.
    Typowe kondensatory zmienne tez chyba za duze.

    ha,
    http://www.forum-trioda.pl/viewtopic.php?t=12944&sta
    rt=30
    tamze plik 05_Oszillator_270MHz.pdf
    http://www.forum-trioda.pl/download/file.php?id=1886
    9

    i na 6 stronie widac te cewki i strojenie :-)

    >Dało sie głównie *wyłączyć*. Bo włączyć już nie. Jeszcze głośność
    >i jasność.

    A faktycznie - pamietam z pozniejszych modeli.
    Elektromagnes na isostacie i wylaczyc sie dalo ...

    J.

  • 68. Data: 2019-10-13 18:03:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > instrukcja z 67, we Wrocku UHF wprowadzili w 72 ... troeche klientow
    > wyrolowali, czy wcale nie, bo stare kanaly przeciez dzialaly jeszcze
    > dlugo ?

    Nie wiem czy w ogóle był w sprzedaży jakiś lampowy odbiornik z lampową
    głowicą UHF. Rubin odbieral UHF, ale to co innego.

> [...]
    > http://www.forum-trioda.pl/download/file.php?id=1886
    9

    > i na 6 stronie widac te cewki i strojenie :-)

    Indukcyjne też bywało. Lampowe radio z lat pięćdziesiątych, jakie
    mieliśmy w domu, miało głowicę UKF (88-108MHz) strojoną indukcyjnie.

    --
    Jarek

  • 69. Data: 2019-10-14 11:28:09
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 11.10.2019 um 16:06 schrieb J.F.:

    > To juz wtedy wysiadalo - telefon obcinal pasmo do ok 4kHz, wiec jak
    > naiwnie liczyc, to jakies
    > 7kbit/s

    > To juz na centralach cyfrowych, gdzie kanal mial 64kbit/s, czy jak kto
    > woli 8bit*8kbaud

    OIDP to prędkość krokowa transmisji >2400bps to 1536 bodów. najszybsze
    "analogowe" to 56kbps. "Analogowe", bo transmisja już była właściwie
    cyfrowa.

    Waldek

  • 70. Data: 2019-10-14 11:37:40
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 10.10.2019 um 22:15 schrieb Włodzimierz Wojtiuk:

    > Łosice-Chotycze
    >
    > pr.1 kan. 1
    > polaryzacja _PIONOWA_
    > było wesoło :-)

    Kanał 1 kolidował z łącznością taktyczną wojska. Nadajniki czołgowe
    pracowały gdzieś w okolicach 40-50MHz. GOPR też działał w tych okolicach.

    Kanały niskie (1-5) mają problemy z zakłóceniami pochodzącymi od
    dalekich stacji (propagacje Tropo, Sporadic-E). Pod koniec lat 60-tych i
    70tych oglądaliśmy w Opolu transmisje walki byków na kanale 2 lub 3.
    Bezpośrednio z Hiszpanii, ale bez dźwięku, Hiszpania nadawała w CCIR ;-)
    Działało po parę godzin przez kilkanaście dni.

    Waldek