  • 21. Data: 2009-12-02 08:45:05
    Temat: Re: blokada portu 25 przez Tpsa - pierwsze telefony
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > To teraz spamboty podmienią usera w rejestrze.... Wiem że część abonentów ma
    > routery, ale nadal dużo jest modemów na USB.

    Spamboty będe wysyłać poczte normalnie używając autentykacji - pobierze dane
    z programów pocztowych przestawionych na port 587.
    Albo z przeglądarki jak ktoś się loguje przeglądarką.

    Taka metoda spowoduje tylko szybszy "postęp" softu wirusowego i trojanowego
    co spowoduje że problem będzie większy.

    Jak KAŻDA metoda która traktuje wszystkich tak samo, a nie osobno - winnych,
    osobno - niewinnych.

  • 22. Data: 2009-12-02 08:50:47
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Wojciech Puchar napisał(a):

> [...]
    > co spowoduje że problem będzie większy.
    >
    > Jak KAŻDA metoda która traktuje wszystkich tak samo, a nie osobno - winnych,

    Tutaj to już mocno się musiałeś w głowę uderzyć. Gdyby wprowadzić blokady
    tylko dla rozsyłających spam (ale skutecznie, dla wszystkich) to z punktu
    widzenia piszących soft do spamowania efekt jest dokładnie identyczny.
    Muszą przerobić soft.

    Za to z punktu widzenia operatora jest to pierdyliard roboczogodzin walki
    z wiatrakami, bo trojan pojawi się to tu, to tam, to zniknie, bo ktoś
    Windowsa przeinstalował albo testuje Linuksa, to znowu się pojawi.

    I tak w koło Macieju. Jeszcze może po każdej blokadzie, zdjęciu jej
    chciałbyś kontakt snailowy + telefoniczny z abonentem.

    Ty sobie zdajesz w ogóle sprawę ze skali zjawiska?

    pozdr,
    fEnIo
    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 23. Data: 2009-12-02 08:59:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wojciech Puchar napisał(a):

    > Taka metoda spowoduje tylko szybszy "postęp" softu wirusowego i trojanowego
    > co spowoduje że problem będzie większy.

    Tu masz chyba racje, ba, jest na to nawet teoria matematyczna. Ten gosc
    calkiem zrozumialem opowiada o tzw "Matematyce wojny":
    http://www.ted.com/talks/lang/pol/sean_gourley_on_th
    e_mathematics_of_war.html

    j.

  • 24. Data: 2009-12-02 09:50:02
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

> [...]
    > tylko dla rozsyłających spam (ale skutecznie, dla wszystkich) to z punktu
    > widzenia piszących soft do spamowania efekt jest dokładnie identyczny.

    To się zablokuje co innego, a za trzecim razem odłączy od sieci.
    Sam tak zrobiłem z dwoma moimi klientami.

    > Za to z punktu widzenia operatora jest to pierdyliard roboczogodzin walki

    Nie ma problemu. Skoro spisują umowy - TP może zastrzegać sobie prawo
    odłączania. Za pierwszym razem - ostrzeżenie, blokada i prośba klienta o
    informacje że naprawił problem. Za drugim - to samo. Za trzecim -
    odłączenie.

  • 25. Data: 2009-12-02 09:51:11
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Tu masz chyba racje, ba, jest na to nawet teoria matematyczna. Ten gosc
    > calkiem zrozumialem opowiada o tzw "Matematyce wojny":
    > http://www.ted.com/talks/lang/pol/sean_gourley_on_th
    e_mathematics_of_war.html

    Walka z problemem złego postępowania gdziekolwiek jest tylko jedna. KARAĆ
    WINNYCH, i tylko to.

    Ktoś spamuje - blokować, wyłączać itp. Reszta - brak ograniczeń.

  • 26. Data: 2009-12-02 10:56:04
    Od: Rafał Woźniak <w...@r...wozniak.name>

    Wojciech Puchar wrote:

    > Ja myśle że mam. Może to przypadek ale wątpie, szczególnie że jeden z
    > rozmówców (facet) chciał mi też wmówić że wszyscy operatorzy tak robią.
    > Ja poza TP nie znam żadnego.

    W niedalekiej przyszłości większość (a przynajmniej wszyscy więksi) zacznie
    też blokować port 25. Tylko muszą podpatrzeć jak to wyszło w TP i uniknąć
    błędów.

    Bo generalnie uważam to blokadę portu 25 za słuszne posunięcie.

  • 27. Data: 2009-12-02 13:16:31
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > W niedalekiej przyszłości większość (a przynajmniej wszyscy więksi) zacznie
    > też blokować port 25. Tylko muszą podpatrzeć jak to wyszło w TP i uniknąć

    Niech blokują ale będzie to w umowie.

    > Bo generalnie uważam to blokadę portu 25 za słuszne posunięcie.
    A ja uważam jakiekolwiek wpieprzanie się w to co robi abonent który NIE jest
    przestępcą za metody państwa totalitarnego.

    Właśnie dlatego TP to robi bo to nie jest operator prywatny ale organ
    państwa.

  • 28. Data: 2009-12-02 17:00:19
    Od: kayo <k...@g...com>

    On 2 Gru, 10:50, Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>
    wrote:

> [...]
    > odłączania. Za pierwszym razem - ostrzeżenie, blokada i prośba klienta o
    > informacje że naprawił problem. Za drugim - to samo. Za trzecim -

    Ktoś tu zapomniał że główny spamodawca w TPNET - neostrada przydziela
    adresy dynamicznie...

  • 29. Data: 2009-12-02 17:21:02
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Ktoś tu zapomniał że główny spamodawca w TPNET - neostrada przydziela
    > adresy dynamicznie...

    TP wie jakie adresy przydziela więc dojść kto mając godzine i IP to żaden
    problem.

    Choć może dla nich to jest problem, ale to ich zasrany obowiązek reagować na
    zgłoszenia o przestępstwach. A nie blokować wszystkich bo tak im wygodnie.

    I mieć spokój - na góra miesiąc ;)

  • 30. Data: 2009-12-02 18:40:46
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

> [...]
    > przestępcą za metody państwa totalitarnego.
    >
    > Właśnie dlatego TP to robi bo to nie jest operator prywatny ale organ

    To, że nie możesz w terenie zabudowanym jechać 200km/h, też uważasz za ograniczanie
    Twojej wolności?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --