  • 11. Data: 2015-08-28 19:44:50
    Temat: Re: co to za czujnik światła? Z myszki? Proszę o pomoc w identyfikacji
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    bo ja wiem ? O ile "światło" nie spali go na węgiel, to chyba w jakimś
    tam zakresie temperatur (no powiedzmy do 100 st) chyba nic się
    rezystorowi nie stanie, a rezystancja od temperatury będzie bezpośrednią
    pochodną "jasności" oświetlenia.

  • 12. Data: 2015-08-28 20:41:31
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    fotorezystor-28k-500k-plastik-pbf-wyprzedaz.html

    > czy fotoREZYSTOR da radę "odczytać" zmiany sygnału (zero jeden) z
    > szybkością 20 kHz (trochę powyżej pasma słyszalnego). Dokładniej mówiąc
    > rozróźnić 21kHz od 25kHz?
    Nie na to jest za wolny, wtedy musisz użyć diody pin np taką
    http://mselektronik.pl/optoelektronika/fotoelementy/
    fotodioda-pin-60-pbf.html
    i do niej odpowiedni wzmacniacz np
    http://circuit-diagram.hqew.net/Laser-Alarm%28BPW34%
    29_19221.html
    albo
    http://www.elektronik-labor.de/Projekte/Alpha7.html

    lub lepiej fototranzystor
    http://mselektronik.pl/optoelektronika/fotoelementy/
    fototranzystor-3mm-przezroczysty-pbf-wyprzedaz.html

    wszystko o w miarę szerokim spektrum, tak aby złapało zwykły laser.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 13. Data: 2015-08-29 13:25:07
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > lub lepiej fototranzystor
    > http://mselektronik.pl/optoelektronika/fotoelementy/
    fototranzystor-3mm-przezroczysty-pbf-wyprzedaz.html
    > wszystko o w miarę szerokim spektrum, tak aby złapało zwykły laser.
    TAK! Tym bardziej że jest tani jak barszcz. Jak tego fototranzystora
    dostać "sygnał" ( zero, jeden ) do dalszej zabawy? Też jakiś
    specjalizowany wzmacniacz? Masz może schemat pod ręką?

    ToMasz

  • 14. Data: 2015-08-30 07:49:59
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2015-08-28 o 19:44, sundayman pisze:

> [...]
    > tam zakresie temperatur (no powiedzmy do 100 st) chyba nic się
    > rezystorowi nie stanie, a rezystancja od temperatury będzie bezpośrednią

    No to półprzewodnik reaguje znacznie bardziej niż rezystor, na dodatek
    reaguje właśnie na światło (na temperaturę również, ale to inna sprawa).

    Pozdrawiam

    DD

  • 15. Data: 2015-08-31 20:19:33
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-08-29 o 13:25, ToMasz pisze:

> [...]
    > dostać "sygnał" ( zero, jeden ) do dalszej zabawy? Też jakiś
    > specjalizowany wzmacniacz? Masz może schemat pod ręką?
    Nie, wystarczy zwykły opornik jako dzielnik napięcia np tak" rys 1.3
    http://elportal.pl/pdf/k04/01_03.pdf

    albo tu masz podobne ale trzeba dodać opór 1k "przeciwzwarciowy"
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/foto
    tranzystor_1139.gif?sid=b2a6eb1405000ef38e398f75a543
    32a6

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 16. Data: 2015-08-31 20:24:55
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-08-27 o 22:26, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > temat: czujnik światła, najlepiej laserka.
    > Trafiłem na film a następnie zidentyfikowałem "moduł"
    >
    > https://www.elabpeers.com/laser-detector.html
    >

    > że niby do arduino, ale coś nie potrafię znaleźć takiego modułu w
    > chinach za dolara. bo 3.5 to chyba za drogo jest.
    > więc myślę sobie że sam takie coś zrobię. Tyle że nie wiem co to za
    > element światłoczuły. Może się mylę, ale podobne elementy światłoczułe
    > widziałem w myszce komputerowej przy "rolce". Czy ktoś wie co to za foto
    > element? 3 nóżki...
    Znalazłem co to, to dwa fototranzystory w jednej obudowie, pewnie
    odpowiednio przesunięte względem siebie, używane w myszkach.

    --
    Pozdr

    Janusz_K