  • 21. Data: 2015-01-25 10:38:53
    Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Ghost"

    >bo widzi mi się piękny backdoor.
    >btw, spece na forum samochodowym poświęconym tej magistralce chwalili się
    >że wynaleźli w specyfikacji jakiegoś producenta komendę w podobie
    >"odpal_wszystkie_airbagi" :)

    Zdaje się airbaga nie da odpalić przez CAN.

    W przypadku radyjek wiadomo jest tyle, ze się podpina pod CAN, nie wiadomo,
    czy np. nie istnieje jakiś tryb pasywny (tylko słuchanie) i to by trzeba
    było zbadać - co tak naprawdę się z tym da zrobić. Choćby wspomniane
    zamykanie okien i lusterek.
    ---
    Ale jaki tryb pasywny ? Złącze służy do diagnostyki, więc umie składać
    lusterka i te wszystkie inne rzeczy niepasywne. Można oczywiście pasywnie z
    niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał, więc jeśli
    tylko podłączony adapter zechce te lusterka złożyć to tak się stanie.

  • 22. Data: 2015-01-25 10:41:40
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup

    >Można oczywiście pasywnie z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by
    >to wymuszał

    Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji?

  • 23. Data: 2015-01-25 11:32:42
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    trada.pl...

    On Sat, 24 Jan 2015 16:14:32 +0100, "Ghost" <g...@e...com>
    wrote:

    >Znalazlem. Po co radiu odczyt po can kąta skrętu kierownicy nie wiem,

    Ale, np. odczyt przycisków radia z kierownicy jesteś w stanie zutylizować,
    czy tez nie bardzo?

  • 24. Data: 2015-01-25 13:00:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 25 Jan 2015 10:41:40 +0100, "Ghost" <g...@e...com>
    wrote:
    > Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji?

    Jest tak jak pisze. Złącze obd2/can służy do komunikacji dwustronnej,
    jeśli podłączone urządzenie zacznie szaleć i zrobi flooda na
    magistrali może unieruchomić pojazd, w skrajnych przypadkach trwale.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2015-01-25 13:07:39
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    trada.pl...

    wrote:

    >Jest tak jak pisze. Złącze obd2/can służy do komunikacji dwustronnej, jeśli
    >podłączone urządzenie zacznie szaleć i zrobi flooda na magistrali może
    >unieruchomić pojazd, w skrajnych przypadkach trwale.

    Flooda zgodnie ze specyfikacja?

    Ok, będę pisał powili, czytaj tez powoli, może zaskoczysz - MOWA BYŁA O
    SPECYFIKACJI SZYNY I URZĄDZEŃ, Z TEGO CO WIEM, KAŻDE MOŻE WEJŚĆ W STAN
    READ-ONLY, NIE WIEM NATOMIAST CZY NIE ROBI SIĘ CZASEM PROCESORÓW Z PORTAMI
    KTÓRE SA PERMANENTNIE STANIE READ ONLY - BY DESIGN.

  • 26. Data: 2015-01-25 13:08:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 25 Jan 2015 11:32:42 +0100, "Ghost" <g...@e...com>
    wrote:
    > Ale, np. odczyt przycisków radia z kierownicy jesteś w stanie
    zutylizować,
    > czy tez nie bardzo?

    Jeśli lecą po can to tak, o ile nie są w jakiś sposób obfuscowane.
    Ale nie we wszystkich autach przyciski z kierownicy czy konsoli lecą
    po can, np. w tym projekcie:

    http://www.youtube.com/watch?v=CrqYqR2qepI

    (mazda) aby odczytać stan przycisków konsoli musiałem komunikować się
    z dykowaną magistralą zestawu audio (nie can) .

    --
    Marek

  • 27. Data: 2015-01-25 13:19:46
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    trada.pl...

    wrote:

    >Jeśli lecą po can to tak

    uff

  • 28. Data: 2015-01-25 13:20:44
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    trada.pl...

    wrote:

    >Jeśli lecą po can to tak

    uff

    >Ale nie we wszystkich autach przyciski z kierownicy

    chyba w mniejszosci

  • 29. Data: 2015-01-25 13:25:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 25 Jan 2015 13:07:39 +0100, "Ghost" <g...@e...com>
    wrote:
> [...]
    PORTAMI
    > KTÓRE SA PERMANENTNIE STANIE READ ONLY - BY DESIGN.

    Specyfikacją czego? Człowieku weź się ogarnij, flood spowoduje błąd w
    firmware, to jest masowy chiński sprzęt.
    Niech mnie ktoś mądrzejszy poprawi ale chyba w can nie ma czegoś jak
    read only (w typowym znaczeniu), jeśli dany node (który pracuje "read
    only") nie odbierze ramki poprawnie od innego noda (błąd crc) to
    wysyła żądanie retransmisji.

    --
    Marek

  • 30. Data: 2015-01-25 13:30:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    > Na jednej stronie przeczytałem opis usera, że wciskanie hamulca pauzuje mu
    > film, coby wątku nie utracił gdy musi wzrok oderwać
    > od filmu i spojrzeć na drogę.....

    Ja pier... on w czasie jazdy film ogląda??