  • 11. Data: 2017-01-16 20:14:06
    Temat: Re: czy da się "podciągnąć" napięcie w zasilaczu impulsowym o pół wolta?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.01.2017 o 19:43, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
    >
    > To jest dioda prostownicza.
    >
    > Mowimy o tym malym elemencie kolo LED, przypominajacy tranzystor, ktory
    > steruje transoptorem.
    >
    > J.

    tl431k

  • 12. Data: 2017-01-16 20:24:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >https://zapodaj.net/ada8d19e47931.jpg.html

    No i swietnie
    02B i 85C rownolegle daja 1006 ohm, z R15=3920 ohm dziela 12.23V do
    2.5V, czyli tyle ile mierzy TL431.

    >Jakie modyfikacje wykonać?

    Kilka mozliwosci:
    a) przeciac sciezke od R15 do +, i wstawic diode krzemowa, podniesie o
    te ~0.65V,
    b) wywalic ten R25, a na jego miejsce wlutowac 15kohm,
    c) nie wywalac R25, tylko nalutowac na niego 19 kohm,
    d) potencjometr wlutowac zamiast R25, to bedziesz mogl regulowac, 33k
    powinien byc dobry.

    itd.

    >wywalić zenerkę?
    >https://zapodaj.net/d72988500b2f7.jpg.html

    Nie widac ile tam napisane. Moze wytrzyma te pol V wiecej.
    Dotknij po zmianie, zobacz czy goraca.

    Taka zenerka dobra rzecz, zawsze zabezpieczy, moze wystarczy 15V
    wstawic.

    J.

  • 13. Data: 2017-01-16 20:31:29
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-01-16 o 20:14, ToMasz pisze:

    > tl431k
    Czyli diody nic dadzą, trzeba do tych dwóch oporników R16 i R25
    dolutować opornik 15k.

    --
    Pozdr

    Janusz_k