  • 11. Data: 2009-07-01 19:39:07
    Temat: Re: czy to mozliwe zeby wirek zepsul mi pendriva
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:h2fl3g$r0n$...@i...gazeta.pl...
    > większe bezpieczeństwo? z reguły elementy jak się jarają
    > to po kolei, a przed kartą jest deczko elektroniki,
    > która jak się zjara nie poda napięcia dalej,
    > wiadomo że może się przepalić i przewodzić dalej,
    > jednak lepiej zrobić coś niż nic

    Tak samo jak mit, że wyłączenie sprzętu podczas burzy uchroni przed
    uszkodzeniem. ;)

  • 12. Data: 2009-07-01 19:48:21
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Tak samo jak mit, że wyłączenie sprzętu podczas burzy uchroni przed
    > uszkodzeniem. ;)
    Dodam, że dla tych, którzy nie widzą różnicy między "wyłączeniem" a
    "odłączeniem" :(

    --
    marfi

  • 13. Data: 2009-07-01 22:47:26
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba qwerty napisała na pl.comp.pecet:

    > Użytkownik "Marcin Kocur" <m...@g...com.wytnij> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:h2g3jf$i9r$...@n...ipartners.pl...
    >
    > Asrock?

    Asus.
    Prawie :P

    A gniazda popadały w Gigaszrocie.

    Marcin Kocur

  • 14. Data: 2009-07-02 09:02:42
    Od: p...@p...onet.pl

    > ByÄ&#65533; moĹźe jakieĹ&#65533; dziadostwo zaĹ&#65533;apaĹ&#65533;eĹ&#65533;, co
    po prostu tablicÄ&#65533; partycji ci
    > usunÄ&#65533;Ĺ&#65533;o (albo pochrzaniĹ&#65533;o).
    >
    > SprĂłbuj przepartycjonowÄ&#65533;Ä&#65533;. Ja do tego uĹźywam gparted.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Viste

    Spróbowałbym tego - a znasz może cos mniejszego - bo widze ze to gparted
    ma 100MB - nie mam netu w domu i musialbym to siciagnac w bibliotece
    a tu transfer mam wolny; Jakis mniejszy programik ? - próbowałem
    wbudowanego w winde Zarządzania Systemem ale to jak pisalem widzi
    urzadzenie ale nic pozatym

    kenobi

  • 15. Data: 2009-07-05 18:24:22
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 01.07.2009 13:09, kenobi pisze:
    > Ostatnio jednak po kilku dniach tego uzywania flash mi padł
    > jest widzialny w kompie jako urzadzenie ale volumin na nim
    > jest rozmiaru 0 wszystko jest rozmiaru 0 - nie da sie sformatowac
    > ani uruchomic scandiska ani nic innego - czy to przypadek ze
    > pen padł czy jest szansa ze to od wirka - czy wyrzucic go na
    > smieci czy tez da sie jakos go naprawic

    Jest szansa, że od wirusa. Wirusy często non-stop coś zapi-
    sują na pen-drive i *mogą* go tym wykończyć (co nie znaczy,
    że akurat w tym przypadku musiało tak być).

    Mimo to raczej zwróć się do jakiegoś lokalnego specjalisty
    od komputerów, może na innej maszynie lub na innym systemie
    da się przywrócić działanie napędu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 16. Data: 2009-07-05 18:25:32
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 01.07.2009 13:47, zlotowinfo pisze:
    > widziałem 2 pendrivy które zjarał port usb, od tego czasu
    > nie używam penów tylko czytnik+karta i mam pare zapasowych

    A ja widziałem parę wypadków samochodowych -- to znaczy, że
    nie mam używać samochodu.

    Wybacz, ale bzdury piszesz. Każde urządzenie może być wadliwe
    lub źle zamontowane/użyte. Nie dyskredytuje to całej rodziny
    urządzeń w żadnym przypadku.

    Poczytaj sobie:
    http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2009-07&id=94
    7

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 17. Data: 2009-07-06 21:41:56
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Wybacz, ale bzdury piszesz. Każde urządzenie może być wadliwe
    > lub źle zamontowane/użyte. Nie dyskredytuje to całej rodziny

    nie wieżę w przypadki, znajomy używał pena ze swoim notebookiem od kilku
    miesięcy, ściągnąłem z neta jakąś pierdułę i chciałem wgrać na kompa bez
    neta, poszło ładnie, drugi raz ta sama operacja pen padł kompletnie znajomy
    wkurzony bo ważne dane miał, podłączane pod usb bezpośrednio na płycie, z
    tyłu

    i tu pytanie czy pendrive nadaje się do przechowywania danych czy raczej
    jako nośnik dla podręcznych/tymczasowych danych przenoszonych pomiędzy
    komputerami, wg. mnie jest zbyt wiele możliwości uszkodzenia nośnika
    bezpośrednio wpinanego do komputera, który przy minimalnych rozmiarach nie
    ma absolutnie żadnych zabezpieczeń od strony zasilania, wolę jednak płyty i
    nagrywarkę

  • 18. Data: 2009-07-12 14:14:04
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 06.07.2009 23:41, zlotowinfo pisze:
    > nie wieżę w przypadki, znajomy używał pena ze swoim notebookiem od kilku

    Skoro nie wieżysz, to może wierzysz? ;)

> [...]
    > neta, poszło ładnie, drugi raz ta sama operacja pen padł kompletnie
    > znajomy wkurzony bo ważne dane miał, podłączane pod usb bezpośrednio na

    Może był po prostu *wadliwy* ten pen-drive.

    Poza tym, ważnych danych na pen-drive się po prostu nie
    trzyma, a jeżeli się trzyma, to się robi kopie zapasowe.

    Po pierwsze, to urządzenie jak każde inne i *może* na-
    walić. Tak samo, jak karta pamięci.

    Po drugie, FAT nie nadaje się do bezpiecznego przechowy-
    wania danych. A pen-drive z transakcyjnymi systemami pli-
    ków to raczej ciekawostka niż norma.

    Na przykład ja mam pen-drive z materiałami potrzebnymi
    na zajęciach (prezentacje, listy ocen, przykłady), ale
    regularnie co jakieś dwa tygodnie robię pełną kopię na
    płytę. W ten sposób łączę wygodę i szybkość pen-drive z
    bezpieczeństwem.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |