  • 11. Data: 2017-05-21 19:10:10
    Temat: Re: czym skleić laminat?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > stosowne nacięcia. To ma być podstawka pod wyświetlacz, która w
    > niektórych miejscach będzie się opierać bezpośrednio na PCB (i wówczas

    jeżu kolczasy... druknij to z PET i zapomnij.
    Ja drukuję z PET elementy montażowe, które są w metalowych częściach
    przymocowanych do szyn. Szyna latem może mieć i 80 st. C.

    A jak co to za mało, to faktycznie pomysł z poxyliną jest chyba optymalny.

  • 12. Data: 2017-05-21 20:00:34
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 21.05.2017 19:07, sundayman wrote:

    > Prędziej sam rozmiękniesz na tym słońcu niż PET :)

    PET to jednak nie to samo co PET-G.

    > Ja drukuję z PET elementy montażowe które są w metalowych elementach
    > przykręconych do szyn. A szyna może się nagrzać do 80 st.

    Gdzieś znalazłem, że zastosowanie ciągłe PET-G to max 70 stopni, ale ja
    mam filament innego producenta, który tego parametru nie podaje.

    --
    Mirek.

  • 13. Data: 2017-05-21 20:20:11
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-05-21 o 20:00, Mirek pisze:

    > PET to jednak nie to samo co PET-G.

    > Gdzieś znalazłem, że zastosowanie ciągłe PET-G to max 70 stopni, ale ja
    > mam filament innego producenta, który tego parametru nie podaje.

    Chodzi mi po głowie, że w tym materiale w temperaturze 79C zachodzi
    przemiana fazowa drugiego rodzaju. A to znaczy, że po wielu przejściach
    przez tą temperaturę wymiary pójdą się kochać.

    P.P.

    --
    Be kind whenever possible, it is always possible.
    Dalai Lama

  • 14. Data: 2017-05-21 21:05:02
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Chodzi mi po głowie, że w tym materiale w temperaturze 79C zachodzi
    > przemiana fazowa drugiego rodzaju. A to znaczy, że po wielu przejściach
    > przez tą temperaturę wymiary pójdą się kochać.

    no w tym zastosowaniu, którego potrzebuje kolega to na pewno te
    mikrometry zrujnują urządzenie...

  • 15. Data: 2017-05-22 03:05:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 May 2017 18:13:56 +0200, Mirek napisał(a):

    > Masz doświadczenia z tą technologią?
    > Ja dopiero raczkuję, ale mam potrzebę wydrukowania elementu, który musi
    > wytrzymać w warunkach zewnętrznych... przynajmniej okres rękojmi.
    > PLA odpada - wiadomo. Sprzedawca filamentu marudził, że ABS może popękać
    > na mrozie, natomiast PETG może rozmięknąć na słońcu.

    IMO - w samochodzie na sloncu to moze byc ponad 80 C, i to ABS
    rozmieknie. Pare przykladow mialem.

    J.

  • 16. Data: 2017-05-22 03:08:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 May 2017 16:01:14 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):
    > Dorzucę: żadnych piętnastominutowych wynalazków. Tylko żywica
    > utwardzająca się 24 godziny.

    Ja tam bardzo lubie epoksyd podgrzac (po nalozeniu).

    Wtedy sie okazuje ze 24h utwardza sie w godzine i imo - nawet lepiej
    trzyma.

    J.

  • 17. Data: 2017-05-22 09:31:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 22 May 2017 03:08:19 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ja tam bardzo lubie epoksyd podgrzac (po nalozeniu).
    > Wtedy sie okazuje ze 24h utwardza sie w godzine i imo - nawet lepiej
    > trzyma.

    Do jakiej temp. podgrzewasz i jak długo?

    --
    Marek

  • 18. Data: 2017-05-22 15:54:32
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-05-21 o 21:05, sundayman pisze:

    > no w tym zastosowaniu, którego potrzebuje kolega to na pewno te
    > mikrometry zrujnują urządzenie...

    Jeżeli na detal działa stała siła w tym samym kierunku, to każdy cykl
    przejścia tam i z powrotem przez przemianę fazową spowoduje przesunięcie
    w tą samą stronę. I po setce albo dwóch setkach (cykli) może być
    kłopocik ;-)

    P.P.

  • 19. Data: 2017-05-23 08:31:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-05-21 o 16:01, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Dorzucę: żadnych piętnastominutowych wynalazków.
    A dlaczego? używam 10min poxipol i trzymaja ok.

    > Tylko żywica
    > utwardzająca się 24 godziny.
    Te 10-o minutowe i tak dopiero po 24h uzyskują pełną wytrzymałość.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 20. Data: 2017-05-23 09:59:33
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-05-23 o 08:31, Janusz pisze:

    > A dlaczego? używam 10min poxipol i trzymaja ok.

    Do czasu :-(

    P.P.