  • 1. Data: 2017-08-18 10:11:19
    Temat: div float
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    Mam na stronie diva zawierającego trzy divy, które chciałbym wyświetlać
    obok siebie. Z nieznanego mi powodu ostatni wyświetla się poniżej dwóch
    poprzednich (które wyświetlają się prawidłowo, tzn. obok siebie). Drugi
    div kończy się mniej więcej w połowie szerokości okna.

    Oto co wyświela mi FireFox o wspomnianym trzecim divie:

    element {
    color: blue;
    }
    div.tip {
    float: left;
    color: blue;
    text-align: left;
    vertical-align: middle;
    }
    .tip {
    color: blue;
    margin-top: 5px;
    margin-bottom: 5px;
    }
    body {
    font-family: 'Arial';
    font-size: smaller;
    color: #000000;
    }

    Natomiast o drugim:

    element {
    }
    div.control {
    float: left;
    }
    body {
    font-family: 'Arial';
    font-size: smaller;
    color: #000000;
    }

    Proszę o podpowiedź co zrobić, żeby div.tip wyświetlał się z prawej
    strony div.control, tzn. obok a nie pod.

  • 2. Data: 2017-08-18 11:39:51
    Temat: Re: div float
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-18 o 13:21, Wojtek Gapiński pisze:

    > [...]
    >
    > Stawiam, że nie mieści się na szerokość ten trzeci <div>, dlatego
    > wyświetla się poniżej.
    > Sprawdź szerokość elementu nadrzędnego (czyli <div
    > id="property_pictures_field"> pamiętając o paddingach, a następnie
    > zsumuj całkowite szerokości wszystkich trzech elementów wewnątrz niego
    > (czyli div-y o klasach "label", "control" i "tip"). Całkowite, czyli z
    > marginesami i paddingami. I zobacz, co jest większe.
    >
    > pozdrawiam

    Trzeci div (div.tip) zawiera tylko tekst. Jeśli skrócę tekst np. do
    jednego wyrazu, to wyświetla mi się div.tip dobrze (z prawej strony).
    Chciałbym, żeby mój tekst w div.tip został złamany na wielowierszowy i
    wyświetlał się z prawej strony. Jak to zrobić?

  • 3. Data: 2017-08-18 11:54:33
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-18 o 11:39, Jivanmukta pisze:

> [...]
    > Chciałbym, żeby mój tekst w div.tip został złamany na wielowierszowy i
    > wyświetlał się z prawej strony. Jak to zrobić?

    dodanie dla div.tip stylu "word-wrap: break-word;" nie pomaga

  • 4. Data: 2017-08-18 13:21:51
    Od: Wojtek Gapiński <w...@w...I.TO.TEZ.pl>

    --
    Wojtek Gapiński
    http://www.phprogramista.pl

  • 5. Data: 2017-08-18 16:38:58
    Od: Wojtek Gapiński <w...@w...I.TO.TEZ.pl>

    W dniu 18-08-2017 o 11:54, Jivanmukta pisze:

    > dodanie dla div.tip stylu "word-wrap: break-word;" nie pomaga

    div będzie się rozciągał w zależności od zawartości. Możesz mu ustawić
    stałą szerokość albo max-width. Ale jeśli strona ma być responsywna, to
    musiałbyś to ułożyć inaczej, np. skorzystać z metody użytej w
    bootstrapie albo podobnym frameworku.

    Opcjonalnie możesz wstawiać znaki podziału wiersza w tekście - tam,
    gdzie mają być zawijane wiersze, ale to raczej toporne rozwiązanie.

    pozdrawiam
    --
    Wojtek Gapiński
    http://www.phprogramista.pl

  • 6. Data: 2017-08-18 18:04:50
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-18 o 16:38, Wojtek Gapiński pisze:
> [...]
    > stałą szerokość albo max-width. Ale jeśli strona ma być responsywna, to
    > musiałbyś to ułożyć inaczej, np. skorzystać z metody użytej w

    Moja strona jest responsywna ale nie używam żadnego frameworka, tylko
    media queries. Czy ktoś wie jak to zrobić bez frameworka?
    Nie ma sensu ustawiać szerokości div.tip na stałą, chyba że bym w
    JavaScripcie liczył max-width = szerokość div nadrzędnego - szerokość
    div.label - szerokość div.control. Co o tym sądzicie?

  • 7. Data: 2017-08-18 21:51:01
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 18 Aug 2017 10:11:19 +0200, Jivanmukta napisał(a):

    > Proszę o podpowiedź co zrobić, żeby div.tip wyświetlał się z prawej
    > strony div.control, tzn. obok a nie pod.

    Musisz określić szerokości, najlepiej procentowo (i nie zapomnij o trybie
    border-box).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2017-08-19 10:00:02
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-18 o 21:51, Borys Pogoreło pisze:

    > Musisz określić szerokości, najlepiej procentowo (i nie zapomnij o trybie
    > border-box).

    Dzięki Borys, działa!

  • 9. Data: 2017-08-19 12:36:10
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    W dniu 2017-08-19 o 10:00, Jivanmukta pisze:

    > Dzięki Borys, działa!

    niepojęte,

    czy już jest jakiś parametr do rozpychania diva?

    próbowałem znaleźć opis, ale wymiękam:
    "Za pomocą wartości border-box właściwości box-sizing możemy sprawić, że
    właściwości CSS określające rozmiar obszaru zawartości interesującego
    nas elementu HTML nie będą określały rozmiaru obszaru zawartości
    interesującego nas elementu HTML, lecz będą określały rozmiar
    interesującego nas elementu HTML.
    "

  • 10. Data: 2017-08-19 15:31:58
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-19 o 12:36, w systemie siła 'POPIS/EU pisze:

> [...]
    > nas elementu HTML nie będą określały rozmiaru obszaru zawartości
    > interesującego nas elementu HTML, lecz będą określały rozmiar
    Ja tego nie rozumiem, zrobiłem "na pałę":

    .tip {
    box-sizing: border-box;
    }
    div.tip {