  • 81. Data: 2020-04-06 00:10:25
    Temat: Re: dłubiecie w czasach zarazy?
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 05.04.2020 23:55, Zenek Kapelinder wrote:
    Wychodzi że po replikacjach jakie przechodzi przez półtora miesiąca
    robi się mało aktywny lub nieaktywny. Korona wirusy powielają się jak
    kolejne nagrania analogowe na taśmie magnetofonowej. Orginal jest jeden
    a potem kopie i kopie z kopii.

    Twoja teoria ma jeden babol - skąd u nas wziął się nowy oryginał?

    --
    Mirek.

  • 82. Data: 2020-04-06 00:10:55
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-05 o 23:44 +0200, Piotr Gałka napisał:
    > Załóżmy, że 100 zachorowań w Polsce dziennie nie przeciąży.

    Średnia nowych (znanych, tj. udokumentowanych) zachorowań w Polsce w
    przeciągu ostatnich trzech dni wynosi 360 zachorowań dziennie, a liczba
    chorych podwaja się co 6 dni. Skąd wiara w ograniczenie przypadków do
    100 dziennie?

    > To w roku daje 36500.
    > Do 100% potrzeba 1000 lat!

    Tutaj fajny wykresik:

    https://www.worldometers.info/coronavirus/country/po
    land/

    Zakładając dalszy wzrost logarytmiczny, odporność zbiorowa zostanie
    nabyta dużo szybciej niż za 1000 lat. Czy będzie to przed czy po
    szczepionce nie mam pojęcia, dziś możemy tylko wróżyć z fusów -
    wszystkie scenariusze są możliwe.

    > Dlatego uważam, że szczepionka będzie szybciej nie odporność po
    > masowym zarazżeniu.

    Może tak. Może nie. Dużo zależy od tego, ile czasu rządzący zgodzą się
    zamrozić gospodarkę.

    Mateusz

  • 83. Data: 2020-04-06 00:14:38
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 05.04.2020 23:18, Janusz wrote:

    > Ani terasz ani po wyborach, nie mamy technologii żeby robić respiratory
    > i nikt nam jej nie użyczy. Polecam artykuł
    > https://www.money.pl/gospodarka/polskie-respiratory-
    predzej-moze-sie-skonczyc-epidemia-niz-powstana-6495
    564568193153a.html

    To nie technologii tylko dupochronów, ewentualnie doświadczenia.
    Wiedzy i umiejętności też na pewno nam nie brakuje.

    --
    Mirek.

  • 84. Data: 2020-04-06 00:16:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > No więc jak byś to widział? Miałeś kontakt z osobą zarażoną, idziesz na
    > test, wychodzi ujemny i jedziesz do Babci?

    Nie miałem kontaktu z osobą zarażoną, nawet z taką, której szwagier znał
    kogoś, kto w lutym był w Mediolanie. Sidzę w chaupie na rzyci, bo uważam,
    że trzeba. Ale jak nie daj Boże będę musiał pojechać na drugi koniec
    miasta, to nie życzę sobie, by jakiś kulson mnie legitymował. Ja jestem
    "na prawie", bo żadnego stanu nadzwyczajnego nie ma -- skoro mogę iść
    do sklepu (albo na pocztę), to i jeździć gdzie muszę (a nie chcę) mogę.

    --
    Jarek

  • 85. Data: 2020-04-06 00:18:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Apr 2020 00:14:38 +0200, Mirek napisał(a):
    predzej-moze-sie-skonczyc-epidemia-niz-powstana-6495
    564568193153a.html

    > To nie technologii tylko dupochronów, ewentualnie doświadczenia.
    > Wiedzy i umiejętności też na pewno nam nie brakuje.

    Jesli ma z tego wyjsc dobry respirator, to przydaloby sie troche go
    testowac. A tu nie ma na to czasu.

    No i widzisz - na rok to jest czytania norm :-(

    J.

  • 86. Data: 2020-04-06 00:24:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Może tak. Może nie. Dużo zależy od tego, ile czasu rządzący zgodzą
    > się zamrozić gospodarkę.

    Tak sobie myślę, że pytanie jest na tyle istotnie, że nie można
    zostawiać go rządzącym.

    --
    Jarek

  • 87. Data: 2020-04-06 00:28:41
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Twoja teoria ma jeden babol - skąd u nas wziął się nowy oryginał?

    Dlaczego zakładasz, że oryginał? Może to była tylko znacznie
    wcześniejsza kopia?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 88. Data: 2020-04-06 00:34:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Irek.N. napisał:

    > Dlaczego zakładasz, że oryginał? Może to była tylko znacznie
    > wcześniejsza kopia?

    Życie (każdej) kopii jest mocno ograniczone w czasie. To tak jak
    pamięć flash w obecności promieniowania jonizującego -- trzeba
    raz na jakiś czas włożyć do gniasza USB, żeby informacja się nie
    zatraciła.

    --
    Jarek

  • 89. Data: 2020-04-06 00:37:09
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-06 o 00:24 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:

    > Tak sobie myślę, że pytanie jest na tyle istotnie, że nie można
    > zostawiać go rządzącym.

    Kolega drugi raz tego wieczora wykazuje pewne bolszewickie zapędy - ale
    raczej nic z tego. Nie te czasy, wirus zbyt mało groźny, a i ludzie za
    bardzo do wygody i dobrobytu już przyzwyczajeni. Gospodarka niebawem
    ruszy z powrotem - wirus czy nie wirus - bo tak się po prostu opłaca. A
    co będzie potem? Zobaczymy.

    Mateusz

  • 90. Data: 2020-04-06 00:42:34
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 06.04.2020 00:18, J.F. wrote:

    > Jesli ma z tego wyjsc dobry respirator, to przydaloby sie troche go
    > testowac. A tu nie ma na to czasu.
    >
    > No i widzisz - na rok to jest czytania norm :-(

    Jak na mój gust to wyrzeźbić choćby takie open-source bez żadnych
    atestów i postawić w gotowości.
    W razie czego dupochronem będzie oświadczenie pacjenta albo członka rodziny.
    No ale ja się nie znam ani na medycynie ani na prawie.

    --
    Mirek.