  • 11. Data: 2009-11-22 22:22:35
    Temat: Re: do czego sie stosuje trafo 2x110 / 80V 400VA?
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    On 22 Lis, 22:20, Maciek <m...@p...com> wrote:

    > Mój typ, to centrala telefoniczna, obwód prądu dzwonienia. 80V zmiennego
    > + nałożony na to prąd stały 48V daje właśnie prąd dzwonienia. Nie wiem

    Dzwonki w telefoni od bardzo dawna pracowały w Europie na 25 Hz.
    Czyżby coś się zmieniło?

  • 12. Data: 2009-11-23 08:29:29
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > znalazłem w piwnicy trafo o parametrach jak wyżej - pierwotne 2x110,
    > wtórne 80V 400VA. Do czego może służyć takie trafo?

    pierwsza rzecz jaka przyszła mi na myśl,
    to fragment ładowarki do wózków akumulatorowych...

  • 13. Data: 2009-11-23 15:22:26
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > dzxiękuję wszystkim za odpowiedzi, widzę, że chyba do niczego konkretnego mi
    > sie nie przyda:)
    > pozdrawiam
    > Michał

    Nie badz pesymista. Ja bym go dokladnie ogladnal i w przypadku gdy to
    uzwojenie wtorne nawiniete jest jedno lub dwuwarstwowo to latwo znalesc jego
    srodek, delikatnie go przeciac i uzyskasz dwa razy 40 V. A to juz jest cos;
    natychmiast nabierze na wartosci gdyz bedzie idealny do zasilacza wzmacniacza
    akustycznego o mocy 150 - 200 W. I na Aledrogo z nim.
    Pzdr.
    Tornad

  • 14. Data: 2009-11-23 20:51:59
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Wmak napisał:
    > Dzwonki w telefoni od bardzo dawna pracowały w Europie na 25 Hz.
    > Czyżby coś się zmieniło?

    50Hz - normalny, sieciowy sinus. 25Hz podobno było ale ja z takim nie
    miałem do czynienia. Może w jakiś starych konstrukcjach z mechaniczną
    maszynką sygnałową ale nowoczesne centrale miały 50Hz. Czy mały
    Mikrotel, czy duża E10A.
    E10A, to obecnie już zlikwidowany typ centrali w technologii TTL. Jak
    będę miał chwilę czasu, to sprawdzę w domu dzwonienie z najnowszej S12J.
    W każdym bądź razie w pochodzących z TP Wymaganiach Technicznych
    Operatora jest fragment:

    6.4.1 Sygnał wywołania
    Sygnał wywołania - nadawany z centrali do abonenta B w celu
    powiadomienia go o nadchodzącym połączeniu, jeśli abonent jest wolny.
    6.4.1.1 Parametry sygnału wywołania
    - częstotliwość: 25 Hz ?5Hz lub 50 Hz ?5Hz;
    - napięcie: 16 Vrms 90 Vrms
    - rytm nadawania: emisja 1000 ms ?200 ms, przerwa 4000 ms ?800 ms;
    - czas nadawania: 330 ?30 s;

    oraz

    8.8.2 Czułość układu wywołania
    Urządzenie abonenckie powinno reagować na ciągły i okresowy (emisja: 1 s
    ?20%, pauza 4 s ? 20 %) sygnał wywołania o częstotliwości 25 Hz ? 20 %
    oraz 50 Hz ? 20 % i napięciu skutecznym w zakresie od 40 V do 90 V. Przy
    sygnale o napieciu mniejszym od 16 V układ odbiorczy (detektor) prądu
    dzwonienia nie powinien reagować. Dla urządzeń z czasową analizą sygnału
    wywołania detektor nie powinien reagować dla napięć mniejszych od 8 V.

  • 15. Data: 2009-11-24 07:52:22
    Od: "bujnos" <a...@g...pl>

    Odwróć, podepnij z jednej strony wiatrowy genrator na silniku od pralki i
    piaście od malucha, z drugiej zasilacz od PCta albo laptopa (sporo tych
    impulsówek działa w zakresie 110-230) i masz power na działce: parę
    halogenów, radio, TV, komp. są tez niskonapięciowe kompaky, choc drogie.