  • 41. Data: 2017-01-05 21:26:32
    Temat: Re: dobra antena TV do słabego sygnału
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 05.01.2017 o 16:32, collie pisze:

    > Podejrzewam, że w tym przypadku odegrała rolę nie tyle tłumienność kabli
    > sensu
    > stricto (bo to może być różnica dziesiątych części dB przy tej długości
    > kabli),
    > ale jakość kablowych akcesoriów, czyli wtyczek - izolacja (upływność)
    > między
    > stykami oraz opory przejścia styków. Najlepiej to widać w kablach USB,
    > czy HDMI,
    > gdzie półtorametrowy kabel jednego producenta działa, a drugiego już nie.
    >
    > Stąd przy podłączaniu anteny najlepiej posługiwać się F-kami, a nie
> [...]

    Przyjrzałam się F-kom. S a na kabel 6.8 mm.
    Przy tym moim kablu za grube.
    Chyba, że kiedyś zmienię kabel.

    Krych.

  • 42. Data: 2017-01-05 21:41:40
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 05.01.2017 o 21:26, Krycha pisze:

    > Przyjrzałam się F-kom. S a na kabel 6.8 mm.
    > Przy tym moim kablu za grube.
    > Chyba, że kiedyś zmienię kabel.
    >
    > Krycha.

    Tu dane o wtyczkach
    http://tnij.org/rve7jgk

    Krycha.

  • 43. Data: 2017-01-05 21:45:35
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    > Nie. To znaczy że musisz wymienić antenę na taką z większym zyskiem i o
    > węższej charakterystyce. Zacznij od publikacji zdjęcia tego co używasz.
    > I od informacji o tym co chcesz odbierać w pierwszym rzędzie. Czyli w
    > praktyce od swojego adresu. Oczywiście, szczegóły w rodzaju nazwiska czy
    > numeru bloku czy mieszkania możesz pominąć, jeśli sądzisz że zrobimy ci
    > kuku :)

    Czy starczą informacje, że do Chrzelic (Mux 1,2,3) według emitel.pl,
    mam 29 km i azymut 285,
    a (Mux-8) Wysoka/G.S.Anny 5 km i azymut 24 ?

    Zastanawia mnie to, że w Chrzelice nadają M-1,2,3;
    wszystkie o mocy 100 MHz, tylko o różnych częstotliwościach.
    Gdy zmienię ustawienie, aby poprawić słaby sygnał na danym programie
    i jest lepiej, to tracę jakość na tych, gdzie był lepszy sygnał.
    Jedyna wielkość, która się zmienia to częstotliwość.
    Czyżby ona miała na to wpływ?

    Krycha.

  • 44. Data: 2017-01-06 00:56:09
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 05.01.2017 21:26, Krycha pisze:

    > Przyjrzałam się F-kom. S a na kabel 6.8 mm.
    > Przy tym moim kablu za grube.
    > Chyba, że kiedyś zmienię kabel.

    Niekoniecznie. Owiń koniec tego cienkiego kabla taśmą klejącą,
    wywiń na taśmę oplot ekranujący i nakręć F-kę.

  • 45. Data: 2017-01-06 01:11:08
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 05.01.2017 21:45, Krycha pisze:

> [...]
    > i jest lepiej, to tracę jakość na tych, gdzie był lepszy sygnał.
    > Jedyna wielkość, która się zmienia to częstotliwość.

    Tak. Antena zwykle nie ma płaskiej charakterystyki wzmocnienia -
    na różnych częstotliwościach jest inne wzmocnienie. Dobre anteny
    ten rozrzut wzmocnienia mają mniejszy dla całego pasma UHF.

  • 46. Data: 2017-01-06 12:44:16
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 06.01.2017 o 00:56, collie pisze:

    > Niekoniecznie. Owiń koniec tego cienkiego kabla taśmą klejącą,
    > wywiń na taśmę oplot ekranujący i nakręć F-kę.

    Dzięki.

    K.

  • 47. Data: 2017-01-06 12:49:38
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 06.01.2017 o 01:11, collie pisze:

    > Tak. Antena zwykle nie ma płaskiej charakterystyki wzmocnienia -
    > na różnych częstotliwościach jest inne wzmocnienie. Dobre anteny
    > ten rozrzut wzmocnienia mają mniejszy dla całego pasma UHF.

    Czyli mam za słabą antenę jak na moje warunki.
    Ale ogólnie jest nieźle. Mam tak nastawione, aby lepszy obraz był na
    programach, które częściej oglądam.
    Pogorszenie może przynieść ulistnienie się drzewa na drodze do sygnału.
    Liczę też na to, że w ramach troski o zieleń drzewo zostanie przycięte.

    Krycha.

  • 48. Data: 2017-01-06 12:51:56
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 04.01.2017 o 23:28, collie pisze:

    > Gdyby w grę wchodziło kilkadziesiąt... no, nawet kilkanaście metrów kabla,
    > to jego wymiana na dobry, małostratny kabel miałaby sens. Przy
    > kilkumetrowym
    > kablu ma to jedynie sens psychologiczny: z grubszym lepiej się poczujesz.

    > Emisje Emitela związane z uruchamianiem kodowanych kanałów na MUX 4
    > i testowaniem nowych rozwiązań technicznych nadajnika.

    > Będzie leciał dzisiejszej nocy o 2:10 na TVP1.

    O tej porze, to ja smacznie śpię :-)

    Krycha.

  • 49. Data: 2017-01-06 13:26:12
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 06.01.2017 12:51, Krycha pisze:

    > O tej porze, to ja smacznie śpię :-)

    Po to jest w obecnych telewizorach funkcja nagrywania -
    w zaprogramowanym czasie określonego kanału, na dysku
    zewnętrznym USB, lub pendrajwie - by można było spać
    i oglądać. Potem.

    A nawet gdy mamy telewizor kineskopowy, to można wykorzystać
    do nagrania po RGB przedpotopowy magnetowid - bo lepsze coś,
    niż nic.

  • 50. Data: 2017-01-06 13:32:58
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 06.01.2017 12:49, Krycha pisze:

    > Czyli mam za słabą antenę jak na moje warunki.

    Spróbuj zamontować w niej wzmacniacz dopuszkowy.
    To zaledwie kilkanaście złotych, a efekt może być
    piorunujący. Ryzyk fizyk.