  • 21. Data: 2016-11-01 10:00:30
    Temat: Re: dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 01:38 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Sprawdzilem ile ciagnie typowa swieca zarowa. Przy sztywnych dwunastu
    > woltach ( zasilacz a nie akumulator) zimna 8,5A.

    Świece mogą mieć 0,6 oma i 1,2 oma i pewnie inne wartości w przedziale 0,3
    do 2 omów.
    Piszę oczywiście o sprawnych. W dci z tego co pamiętam miałem 22A na
    świecę.
    HDI nie mierzyłem.

    TG

  • 22. Data: 2016-11-01 15:20:00
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Sprawdzilem ile ciagnie typowa swieca zarowa. Przy sztywnych dwunastu woltach (
    zasilacz a nie akumulator) zimna 8,5A.

    troche mało to ledwie 300w przy 3 świecach

  • 23. Data: 2016-11-01 15:49:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    300W to nie jest malo tylko 10 razy za malo. Taka moc mozna uznac za zaklocenie a nie
    zrodlo ciepla. I nagle ktos napisal ze ze jest super, silnik sie odczuwalnie szybciej
    grzeje i podobne glupoty. Az sie cisnie pytanie czy teraz w domach wariatow w ramach
    leczenia pacjenci maja dostep do netu. Na allegro sa podgrzewacze plynu. Male kotly
    na paliwo z samochodu. Zuzywa toto z poltora litra paliwa na godzine, ma z 6
    kilowatow mocy. Krazy ciecz w malym obiegu. I takie cos dziala a nie podgrzewacz ze
    swiec albo kilowatowa grzalka w bloku.

  • 24. Data: 2016-11-02 01:06:41
    Od: laisar <k...@o...pl>

    W dniu wtorek, 1 listopada 2016 15:22:03 UTC+1 użytkownik sirapacz napisał:
    > troche mało to ledwie 300w przy 3 świecach

    Tu masz początkowo dobrze ponad 200 W na JEDNEJ -
    http://www.youtube.com/watch?v=ty3f15RIbkI albo
    http://www.youtube.com/watch?v=VZY3NCIxE5w

    I świeca zanurzona w przepływającej zimnej cieczy właśnie nie rozgrzewa się tak
    szybko - ot, cała tajemnica.

    Takie dogrzewanie nie ma sprawić żadnych cudów, ale jak na prostotę, wagę i koszt -
    wydaje się całkiem opłacalne.

  • 25. Data: 2016-11-02 02:07:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz takie swiece do grzania plynu czy tylko filmik w necie znalazles i udajesz
    eksperta?

  • 26. Data: 2016-11-02 13:05:51
    Od: laisar <k...@o...pl>

    W dniu środa, 2 listopada 2016 02:07:32 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Masz takie swiece do grzania plynu czy tylko filmik w necie znalazles i udajesz
    eksperta?

    Kiedyś miałem, filmik znalazłem, nie jestem i nie udaję eksperta - ale umiem liczyć,
    a większość inżynierów i księgowych producentów jeszcze lepiej.

    Dokładają to urządzenie głównie do diesli, które w ogóle powoli się rozgrzewają, więc
    chociaż cudów nie zrobi, to widać działa _wystarczając_ dobrze.

    Nie sprzedaję, nie serwisuję, nie mam udziałów, nie jestem złośliwy - każdy może sam
    zrobić pomiary i ocenić, czy wg niego i dla niego to warte zachodu.

    EOT

  • 27. Data: 2016-11-02 13:53:53
    Od: quent <x...@x...com>

    On 20.10.2016 14:25, sirapacz wrote:
    > czy ktoś z szanownych kolegów użytkuje takie cóś w swoim autku? są takie
    > montowane fabrycznie w niektórych autach - jaka jest tego skuteczność?
    > myślę nad domontowaniem sobie takiego dogrzewacza tym bardziej, że
    > używki z różnych samochodów latają od 50pln w zwyż.
    >
    > Latam głównie na krótkich trasach ok 5km - jest sens montować?

    Mam coś takiego w Sharanie.
    90st mam na wskaźniku zimą już po kilku minutach. Sporo szybciej niż latem.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 28. Data: 2016-11-02 14:54:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I to jest ten moment ze widac jak ktos pierdoli. Jak by to tak cudownie dzialalo to
    dzialalo by zawsze bez wzgledu na pore roku i temperature. Dla silnika bardzo wazna
    jest wlasciwa twemperatura pracy. Bo ma wtedy najlepsze spalanie i emituje najmniej
    zanieczyszczen, ma rowniez ogromny wplyw na zuzycie samego silnika.

  • 29. Data: 2016-11-02 15:11:00
    Od: quent <x...@x...com>

    On 02.11.2016 14:54, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    zanieczyszczen, ma rowniez ogromny wplyw na zuzycie samego silnika.

    Widać, że nie miałeś z tym do czynienia

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 30. Data: 2016-11-02 15:50:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    >Mam coś takiego w Sharanie.
    >90st mam na wskaźniku zimą już po kilku minutach. Sporo szybciej niż
    >latem.

    Ale kilku=3 czy kilku=9 ?

    IMO - bez dogrzewania to po 9 minutach bede mial kolo 90 (po 6 robi
    sie 60C - startujac z +15).

    Za to ciekawe, czy alternator da rade doladowac akumulator przez tych
    5 km ...

    J.