  • 11. Data: 2016-10-24 10:47:45
    Temat: Re: dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-10-22 o 19:31, sirapacz pisze:

    > owszem - nie mam problemów z paliwem ale z niedogrzaniem samochodu rano
    > już owszem. raz, że w dupę zimno a dwa ciągle jeżdżę na niedogrzanym
    > silniku bo trasy krótkie :/

    To załóż sobie Webasto do auta - na zegar lub pilota. Jeśli parkujesz
    koło domu, to można kupić specjalną "farelkę" do samochodu, którą masz
    na kablu pociągniętym z domu. Włączasz jak wstaniesz i zanim się
    wygrzebiesz - masz ciepło. Tylko trzeba uważać, żeby z kablem nie
    pojechać... :-)
    Tu masz przykłady:
    http://instalacje.intercars.com.pl/ogrzewanie-postoj
    owe/defa-warmup-szczegolowy-opis/
    T.

  • 12. Data: 2016-10-24 12:01:38
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > na kablu pociągniętym z domu. Włączasz jak wstaniesz i zanim się
    > wygrzebiesz - masz ciepło. Tylko trzeba uważać, żeby z kablem nie

    wszystko cacy ale budżet nie ten. te zestawy co poleciłeś to ok 2kpln.
    Myślałem o zasilaniu z akumulatora aby właśnie ze sznurkiem nie
    pojechać. Taki na sznurek to bez dużego problemu mogę mieć z traktora
    rolniczego:) grzałka bodaj 700W na 230V za całe 100pln - nówka:) do
    zamontowania na przewodzie z płynem:)

  • 13. Data: 2016-10-24 14:58:29
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-10-24 o 12:01, sirapacz pisze:

> [...]
    > pojechać. Taki na sznurek to bez dużego problemu mogę mieć z traktora
    > rolniczego:) grzałka bodaj 700W na 230V za całe 100pln - nówka:) do

    Ja bym chyba postawił na coś dostosowanego do tego celu. Jak grzałka
    będzie dotykać gdzieś przewodu może go przetopić.
    A może coś takiego poszukaj:
    http://www.sklep.elektrowarm.com/podgrzewacz-silnika
    -model-d128002-pompowy-230v-1100w-p-31.html
    To ustrojstwo ma pompkę. A super drogie nie jest. No i wstawienie jest
    dość proste, byle końcówki pasowały...

    T.

  • 14. Data: 2016-10-24 15:47:18
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ja bym chyba postawił na coś dostosowanego do tego celu. Jak grzałka
    > będzie dotykać gdzieś przewodu może go przetopić.
    > A może coś takiego poszukaj:

    to o czym ja mówie to są fabrycznie budowane podgrzewacze z metalową
    obudową i dwoma króćcami - nie ma szans się zajarać. No chyba, że
    okablowanie bo to dość znaczne amperaże wychodzą.

    tylko wlasnie pytanie czy ktoś używał i czy jest sens ciąć przewody:)
    jeden z kolegów się wypowiedział, że u niego różnica jest więc chyba się
    skuszę:)

  • 15. Data: 2016-10-24 19:11:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** sirapacz pisze tak:

> [...]
    >
    > tylko wlasnie pytanie czy ktoś używał i czy jest sens ciąć
    > przewody:) jeden z kolegów się wypowiedział, że u niego różnica

    Alternator wytrzyma modyfikację?

    Wyłączysz to diesel znowu ostygnie. Będziesz grzał non stop?

    Ciąć przewody to chyba jeden przewód tylko który ;)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 16. Data: 2016-10-24 20:18:02
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Alternator wytrzyma modyfikację?

    tego nie wiem. zakladam, że będę potrzebował 60A - brakujący prąd
    zassie z akumulatora

    > Wyłączysz to diesel znowu ostygnie. Będziesz grzał non stop?

    nie - najbardziej mi zależy na pierwszym uruchomieniu bo potem to już
    nie ma kiedy ostygnąć:)

    > Ciąć przewody to chyba jeden przewód tylko który ;)

    blok - nagrzewnica:)

  • 17. Data: 2016-10-24 21:24:43
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2016-10-24 o 20:18, sirapacz pisze:

    > blok - nagrzewnica:)

    No to baw się w sapera. Są dwa. :P

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 18. Data: 2016-10-24 21:40:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** sirapacz pisze tak:

    > tego nie wiem. zakladam, że będę potrzebował 60A - brakujący prąd
    > zassie z akumulatora

    ta rzeka popłynie pod górkę ;)

    Alternator daje 14v a akumulator daje 12.6v. Prąd płynie od wyższego
    potencjału do niższego. Spalisz sobie diody prostownicze w alternatorze
    tak jak ja spaliłem w swoim. Grzej płyn, wyłącz świece, dopiero wtedy
    dmuchawa na max.

    > nie - najbardziej mi zależy na pierwszym uruchomieniu bo potem to
    > już nie ma kiedy ostygnąć:)

    kiedy wszystko ma najciężej ;)

    > blok - nagrzewnica:)

    a węże :)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 19. Data: 2016-10-25 14:43:50
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Alternator daje 14v a akumulator daje 12.6v. Prąd płynie od wyższego
    do momentu przeciążenia alternatora - wtedy napięcie będzie spadać

    > potencjału do niższego. Spalisz sobie diody prostownicze w alternatorze

    jak przedobrzę to możliwe :) choć zakładam, że są wzięte górką ponad
    maksymalny swój prąd altka:)

    > kiedy wszystko ma najciężej ;)

    nikt nie mówił, że będzie lekko:P

    > a węże :)

    okablowanie to osobno z zabezpieczeniem przy samym aku:)

  • 20. Data: 2016-11-01 01:38:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sprawdzilem ile ciagnie typowa swieca zarowa. Przy sztywnych dwunastu woltach (
    zasilacz a nie akumulator) zimna 8,5A.