  • 1. Data: 2011-07-14 15:51:03
    Temat: droga Polska - Czechy-Austria-Słowenia-Chorwacja - kilka pytań
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    Grupo Wszechwiedząca

    wybieram się we wrześniu na urlop na południe Chorwacji, przeglądając
    fora wymyśliłem sobie taką trasę:

    http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=War
    szawa,+Polska&daddr=46.7017058,15.7837351+to:46.5677
    4,15.84346+to:Klek,+Slivno,+Chorwacja&hl=pl&geocode=
    FSz2HAMdBZ9AASkBn4aaZsweRzH80-qIKr7wcg%3BFYmcyAIdN9f
    wACltsjH9fgtvRzFx0to1HPgAEw%3BFTyRxgIdhMDxACmrmDNtEm
    5vRzEQE8I0HPgAEw%3BFeFPjwId5AMMASnjuIhnDqRLEzGS-DVTU
    a0AJg&mra=dvme&mrsp=1&sz=15&via=1,2&sll=46.707029,15
    .78392&sspn=0.018334,0.041842&ie=UTF8&ll=46.526745,1
    5.996094&spn=0.588634,1.338959&z=10

    Jakby połamało, to tu jest skrócony link:
    http://www.tinyurl.pl/?ipcZRGe7

    Mam kilka pytań praktycznych, może ktoś jechał i wie:

    1. winiety czeskie - planuję jechać przez przejście w Chałupkach - na
    forach piszą o problemach z zakupem na granicy, o polowaniu czeskiej
    policji przed stacją benzynową w Czechach - jak tam kupić winietę i gdzie?

    2. słynny objazd słoweńskich 60km autostrady płatnej 15 euro przez Ptuj,
    nadal się da wjechać bezwinietowo nowym mostem i na wprost na węzeł Ptuj
    na końcu autostrady, czy trzeba kombinować z dalszym objazdem? Da się w
    ogóle tą drogą przejechać?

    3. winiety austriackie - czy da się od razu kupić "powrotną" (planuję
    wracać po dwóch tygodniach więc potrzebuję dwóch najkrótszych) czy
    dziurawią/datują przy zakupie? Da się kupić winiety w okolicach
    Reinthal? Czy na każdej stacji benzynowej są do kupienia czy trzeba szukać?

    4. gdzie najkorzystniej tankować? Mi wyszło na podstawie różnych
    serwisów z cenami, że najtańsza benzyna w Słowenii, nie jest najdrożej
    również w Austrii, drogo w Czechach i Chorwacji.

    5. gdzie się przespać na tej trasie, może ktoś ma jakąś sprawdzoną
    miejscówkę?
    --
    MZ

  • 2. Data: 2011-07-14 16:00:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > 4. gdzie najkorzystniej tankować? Mi wyszło na podstawie różnych
    > serwisów z cenami, że najtańsza benzyna w Słowenii, nie jest najdrożej
    > również w Austrii, drogo w Czechach i Chorwacji.

    Chorwacja i Słowenia rok temu wychodziły bardzo podobnie.

  • 3. Data: 2011-07-14 17:26:49
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > 1. winiety czeskie - planuję jechać przez przejście w Chałupkach - na
    > forach piszą o problemach z zakupem na granicy, o polowaniu czeskiej
    > policji przed stacją benzynową w Czechach - jak tam kupić winietę i gdzie?

    W Chałupkach jak przejedziesz do Czech - mijasz wjazd na autostradę do Brna
    (wjazd po lewej, Ty jedziesz prosto), 1km dalej jest stacja z winietami.

> [...]
    > nadal się da wjechać bezwinietowo nowym mostem i na wprost na węzeł Ptuj
    > na końcu autostrady, czy trzeba kombinować z dalszym objazdem? Da się w

    Da się bezwinietowo tą trasą.
    Ja tamtędy jechałem w drodze powrotnej. Drogi dość dziurawe i niezbyt szybko
    się jedzie, poza tym w Ptuj nie jest oczywisty przejazd na Lenart/Mureck
    (warto mieć navi włączoną, jeśli posiadasz).

    > 4. gdzie najkorzystniej tankować? Mi wyszło na podstawie różnych
    > serwisów z cenami, że najtańsza benzyna w Słowenii, nie jest najdrożej
    > również w Austrii, drogo w Czechach i Chorwacji.

    Faktycznie w Słowenii najtaniej, ale tylko ciut taniej niż w PL. W Chorwacji
    o dziwo najtańsza była benzyna przy autostradach.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 4. Data: 2011-07-14 17:47:12
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-07-14 15:51, MZ pisze:

    > 1. winiety czeskie - planuję jechać przez przejście w Chałupkach - na
    > forach piszą o problemach z zakupem na granicy, o polowaniu czeskiej
    > policji przed stacją benzynową w Czechach - jak tam kupić winietę i gdzie?

    Zeszłego roku po prostu dojechaliśmy w nocy i kupiliśmy na 1
    stacji. Żadnych łapanek nie zaobserwowano. Nie przyklejałem
    winiety do szyby co by nie mieć utytłanej szyby naklejkami -
    miałem kontrolę, i dało się dojść z policjantami do porozumienia
    za nieprzyklejoną winietę, więc ktoś tu może demonizuje czeską
    policję.

> [...]
    > nadal się da wjechać bezwinietowo nowym mostem i na wprost na węzeł Ptuj
    > na końcu autostrady, czy trzeba kombinować z dalszym objazdem? Da się w

    Wiedzę mam z zeszłego roku, nie podpowiem.

    > 5. gdzie się przespać na tej trasie, może ktoś ma jakąś sprawdzoną
    > miejscówkę?

    A po co spać ? :)
    --
    Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
    KURWA !!!

  • 5. Data: 2011-07-14 19:33:10
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > policjantami do porozumienia za nieprzyklejoną winietę, więc ktoś tu może

    O dziwo winietki schodzą bardzo łatwo. Jeśli zostaje jakiś klej, schodzi
    momentalnie przy pomocy mokrej szmatki. Dla osób doświadczonych polskimi
    najklejkami rejestracyjnymi - marzenie ;)

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 6. Data: 2011-07-15 09:27:55
    Od: "Mac" <3...@b...com.pl>

> [...]
    > nadal się da wjechać bezwinietowo nowym mostem i na wprost na węzeł Ptuj
    > na końcu autostrady, czy trzeba kombinować z dalszym objazdem? Da się w

    Tez wybieram sie do Chorwacji tyle ze w sierpniu.
    Czy droga nr 9 od Ptuja do granicy z Chorwacja juz nie jest platna?

    --
    Pzdr.
    Mac

  • 7. Data: 2011-07-15 09:47:50
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-15 09:27, Mac pisze:

    > Tez wybieram sie do Chorwacji tyle ze w sierpniu.
    > Czy droga nr 9 od Ptuja do granicy z Chorwacja juz nie jest platna?

    Według wpisów na forach z początku lipca i google maps obwodnica Ptuja
    (przez nowy most) i kawałek od Ptuja do granicy (droga nr 9) z Chorwacją
    nadal jest bezpłatny. Autostrada kończy się za Ptujem. Płatny jest
    odcinek Ptuj-Maribor, dlatego nie można się pomylić w Ptuju.

    --
    MZ

  • 8. Data: 2011-07-15 10:15:49
    Od: "Mac" <3...@b...com.pl>

> [...]
    > nadal jest bezpłatny. Autostrada kończy się za Ptujem. Płatny jest
    > odcinek Ptuj-Maribor, dlatego nie można się pomylić w Ptuju.

    Tak wlasnie myslalem. Nie wiem, gdzie jest nowy most, ale mysle, ze jadac do
    Chorwacji trzeba sie wbic na wezel tuz za Ptujem w miejscowosci? Drazenci.
    Zjazd z autostrady w Austrii tuz przed granica w miejscowosci Spielfeld?

    --
    Pzdr.
    Mac

  • 9. Data: 2011-07-15 10:32:18
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-15 10:15, Mac pisze:

> [...]
    > jadac do Chorwacji trzeba sie wbic na wezel tuz za Ptujem w
    > miejscowosci? Drazenci. Zjazd z autostrady w Austrii tuz przed granica w

    Zerknij na mapkę którą wkleiłem na początku, tam ten objazd jest
    zaznaczony. Nowy most to ten bardziej na południe niż stary (ładny,
    konstrukcja na wantach). Wjeżdżając do Ptuja na pierwszych światłach w
    lewo w Dornavską Cestę a potem na drugim rondzie w prawo w Puhova Ulica
    i prosto jak strzelił (przynajmniej na Youtube:) przez most a potem na
    węzeł Ptuj i w lewo do Chorwacji. Podobno ten kawałek jest bezpłatny ale
    właśnie dlatego tu zapytuję czy z PMS jechał w tym roku i może
    potwierdzić. Według stron ichniejszej GDDKiA rozbudowali węzeł Ptuj i na
    ich mapie obwodnica Ptuja jest jako A4 zaznaczona, ale nie płatna. W
    razie czego można za mostem uciec na rondzie w prawo w Ob. Dravi i potem
    na rondzie w lewo w Zagrebska Ceste i prosto jak droga prowadzi. Ten
    objazd wyprowadza na pewno poza węzeł Ptuj, na krzyżówkę 9 z Lancova Vas
    lub nawet dalej przez Trzec ale ponoć jest niepotrzebny. Planuję go użyć
    jeśli przed wjazdem na to ostatnie rondo przed węzłem Ptuj zauważę
    znaczek winiety:)

    Zjazd z autostrady wcześniej niż Spielfeld, zjedź na Mureck zjazdem 226.
    Spielfeld to chyba zjazd 228 a tam czeka rondo z ichniejszymi miśkami i
    brakiem opłaty za winietę (wyguglaj sobie, kilka razy się przewijało na
    forach).

    --
    MZ

  • 10. Data: 2011-07-15 11:22:18
    Od: "Mac" <3...@b...com.pl>

> [...]
    > Spielfeld to chyba zjazd 228 a tam czeka rondo z ichniejszymi miśkami i
    > brakiem opłaty za winietę (wyguglaj sobie, kilka razy się przewijało na

    Nie mam wlasnie dostepu do www, spojrze po poludniu.
    Jedno pytanko jeszcze: chcesz zjezdzac w Austrii z autostrady i jechac
    wlasnie przez Mureck i dalej na poludnie Lenart, Ptuj czy zjechac w Austrii
    i jechac mniej wiecej wzdluz autostrady przez Maribor?

    --
    Pzdr.
    Mac