  • 71. Data: 2017-03-06 17:42:41
    Temat: Re: duży cyfrowy zegar. po co mu AC?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Piotr Wyderski <n...@m...com> wrote:

    > Bzdura, stabilizuje się częstotliwość długookresowo (korekty raz do
    > kilku razy na dobę). Krótkookresowo jeździ jak dzika.

    Btw, jak sie to robi? Ida jakies sygnaly do generatorow, ze maja zwolnic
    lub przyspieszyc?

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 72. Data: 2017-03-09 15:05:56
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Częstotliwościomi
    erz_wibracyjny.jpg :)

    Są jakieś zdjęcia, jak to wygląda w środku? Ciekawi mnie zasada
    działania...

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 73. Data: 2017-03-09 15:20:10
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-03-09 o 15:05, Adam Wysocki pisze:

    erz_wibracyjny.jpg :)

    > Są jakieś zdjęcia, jak to wygląda w środku? Ciekawi mnie zasada
    > działania...

    Inaczej to się nazywa kamerton. Wygląda jak ponacinana płytka.
    odpowiednio przycięte zęby rezonują dla określonej częstotliwości.
    Zasada działania jak w zwykłym filtrze ceramicznym razy tyle, ile jest
    zębów. Dla częstotliwości rezonansowej po prostu bardziej się wychyla.
    No i oczywiście jakiś elektromagnes do ruszania.

    Pozdrawiam

    DD

  • 74. Data: 2017-03-09 15:58:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >odpowiednio przycięte zęby rezonują dla określonej częstotliwości.
    >Zasada działania jak w zwykłym filtrze ceramicznym razy tyle, ile

    Albo w harmonijce ustnej :-)

    J.

  • 75. Data: 2017-03-09 20:58:01
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    erz_wibracyjny.jpg :)

    > Są jakieś zdjęcia, jak to wygląda w środku? Ciekawi mnie zasada
    > działania...

    Najzwyklejszy w świecie rezonans mechaniczny. Elektromagnes o otwartym
    obwodzie (kojarzysz chińskie badziewie-maszynkę do strzyżenia? Podobna
    sprawa), w liniach pola dostrojone blaszki, drgające zgodnie z własnym
    rezonansem.
    Niestety, nie znalazłem foty, która by objaśniała konstrukcję, ale nie jest
    to trudne do wyobrażenia.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 76. Data: 2017-03-09 21:11:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >drgające zgodnie z własnym rezonansem.
    >Niestety, nie znalazłem foty, która by objaśniała konstrukcję, ale

    https://en.wikipedia.org/wiki/Frequency#Stroboscope

    po prawej sa fotki, ale bez opisu trudno sie domyslec.
    Ten "grzebien blaszek" jednak widac.

    Za to opis ciekawy
    "A resonant-reed frequency meter, an obsolete device used from about
    1900 to the 1940s for measuring the frequency of alternating current."

    A co pozniej ?
    Chyba, ze maja na mysli to konkretne urzadzenie.

    J.

  • 77. Data: 2017-03-10 00:17:50
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > https://en.wikipedia.org/wiki/Frequency#Stroboscope

    O to to!

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 78. Data: 2017-03-12 02:03:40
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > O to to!

    Proste i genialne w swej prostocie :)

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 79. Data: 2017-03-12 02:28:51
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Proste i genialne w swej prostocie :)

    I raczej niezawodne. Jak na wsi pieprznie blisko piorun, to bałbym się o
    miernik elektroniczny. A tu, bez żadnej logiki, prosta fiza, o to bym się
    nie bał. Chyba, że by dupnęło prosto w linię... a i tak przyrząd mechaniczny
    miałby szansę. Jego wadą jest to, że nie wskaże częstotliwości z
    dokładnością do setnej herca.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.