  • 11. Data: 2019-11-23 22:45:15
    Temat: Re: dysk ssd, mlc, czy buforowany slc?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jaNus" 5dd86016$0$17341$6...@n...neostrada.pl

    > No a kto Cię /roz-chmurzy/?

    Chmury są:
    - powolne (długich filmów raczej tam nie wrzucisz)
    - niezbyt pewne (ważnych informacji chyba nie
    wrzucisz bez szyfrowania)
    - niekoniecznie dostępne wszędzie...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 12. Data: 2019-11-23 22:52:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" f...@4...com

    > W zasadzie ten bufor SLC co pSLC(pseudoSLC), czyli w zwykłej
    > komórce MLC zapisywane są dwa stany skrajne, czyli 1 bit
    > zamiast 2/3/4/5 bitów(bo już 5 bitów w komórce można
    > zapisać).

    I dobre! IMO padający dysk mógłby wchodzić w ten stan -- kosztem
    miejsca/pojemności...

    > To bardzo przyspiesza zapis, dodatkowo zmniejsza zużycie komórek.
    > Na testach widać, ile bufora pSLC obsługuje dysk, zapiszesz 16GiB
    > z pełną szybkością i nagle zapis sobie mocno spada

    Do 300 MB/s?...

    > (to znaczy, że pSLC się przepełniło), po jakimś czasie dane

    I pSLC, i RAMka... Ale IMO nie na GB/s nam zależy, lecz na
    opóźnieniach (czasie dostępu) przy masie malutkich (4 kB) plików...

    > są przepisywane z pSLC do MLC i wszystko wraca do normy(bufor
    > jest zwolniony i gotowy do dalszego buforowania). Oczywiście
    > ten bufor nie jest dodatkowym bonusem, wykorzystywane są na
    > niego wolne bloki Flash MLC.

    I chyba/raczej wymaga niezapisywania dysku pod korek.

    > O ile pamiętam, pierwsza zastosowała ten bufor firma
    > Ocz(nie pamiętam modelu, chyba był to dysk na następcy
    > słynnego kontrolera SF2281), bufor ten wykorzystywał
    > trocę mniej niż połowę dysku, po zapełnieniu bufora
    > dysk przebudowywał pewną część bufora w tryb MLC
    > (strasznie wtedy zwalniał na pewien czas).
    > SF2281 też jest ciekawy, potrafił robić
    > kompresję i deduplikację danych.

    Co to deduplikacja? -- zapisuje jeden plik, ale z wieloma nazwami?

    -=-

    Zauważyłem, że kompresja NTFS dla Evo jest złym rozwiązaniem.

    --