  • 21. Data: 2018-11-06 09:09:32
    Temat: Re: fatamrugana 3D
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-06 o 07:00, Shrek pisze:

    > I bardzo dobrze, bo w Polsce to wygląda tak, że wciskasz przycisk,
    > czekasz,l przechodzisz na czerwony, potem samochody stoją pr5zed pustym
    > przejściem. W wersji hardcore da się wcisnąćm, przejść, wsiąść do
    > autobusu i stać na czerwonym w autobusie.

    A gdzie tu widzisz niebezpieczeństwo?

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 22. Data: 2018-11-06 11:47:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-06 o 08:53, Miroo pisze:

    > Ale jaki problem zrobić to *dobrze*?
    > To co opisujesz wygląda jak dywersja mająca na celu zniechęcenie do
    > takich rozwiązań.

    O to właśnie chodzi, aby było dobrze.
    Lata temu były badania w USA odnośnie wind. W badaniach tych wyszło, że
    delikwent zaczyna się mocno niecierpliwić, jeśli winda nie podjedzie po
    kilkunastu bodajże sekundach. I te kilkanaście to było OIDP z tendencją
    na "bliżej dziesięć".

    Podobnie tutaj. Jeśli naciskasz klawisz przejścia, i potem czekasz dwie
    i pół minuty, to jest coś nie tak. Wtedy rzeczywiście ludzie idą na
    czerwonym, jeśli jest możliwość.

    Jeszcze gorzej jest na przejazdach kolejowych. W Polsce jeśli szlaban
    się zamyka, to jest z reguły pewność, że mając czajnik w aucie zdążysz
    zagotować wodę, zaparzyć kawę i ją wypić, zanim pociąg nadjedzie.
    Zdarzało mi się zauważyć, że czekam 9 minut, prawdopodobnie nieraz
    jeszcze dłużej. A jeśli jedzie kilka pociągów po sobie, to bywa, że
    zamknięte zapory są ponad 30 minut, a w tym czasie przejadą zaledwie
    trzy lub cztery pociągi. Można dostać qrwicy.

    Natomiast w cywilizowanym świecie jeśli zapory zaczną się zamykać, to
    trzeba spieprzać w podskokach, po pociąg zaraz nadjedzie.
    Niestety, polski system "zmusza" pieszych czy rowerzystów, a nierzadko
    kierowców do omijania zapór.
    Tylko rządzący tego problemu nie rozumieją.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2018-11-06 12:26:33
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-11-06 o 08:53, Miroo pisze:

    > Ale jaki problem zrobić to *dobrze*?

    Problem dla polskich zarządców dróg jest nie do przeskoczenia.
    Musieliby pomyśleć.

    > To co opisujesz wygląda jak dywersja mająca na celu zniechęcenie do
    > takich rozwiązań.

    Masz rację, chyba chodzi o zniechęcenie.
    Ja chcąc przejechać na rowerze przez Wisłostradę na skrzyżowaniu z
    Wenedów przestałem wciskać guzik. Przejeżdżam na czerwonym, kiedy jest
    zielone równolegle dla samochodów jadących z Wenedów. Wciśnięcie guzika
    powoduje co prawda zapalenie zielonego światła dla rowerzystów, ale
    dopiero po następnym cyklu i dodatkowo kilkukrotnie dłużej blokuje
    jadących Wisłostradą.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 24. Data: 2018-11-06 17:12:39
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 06.11.2018 o 11:47 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

    > Podobnie tutaj. Jeśli naciskasz klawisz przejścia, i potem czekasz dwie

    Jeśli przez cały ten czas jadą samochody to mogę wytrzymać.

    > i pół minuty, to jest coś nie tak. Wtedy rzeczywiście ludzie idą na
    > czerwonym, jeśli jest możliwość.

    Jeśli była możliwość to znaczy, że zielone dla samochodów było gdy
    samochodów nie było. A najczęściej się zmienia gdy samochody się pojawią ;)

    --
    SW3
    ----

  • 25. Data: 2018-11-06 17:18:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.11.2018 o 08:53, Miroo pisze:

    > Ale jaki problem zrobić to *dobrze*?
    > To co opisujesz wygląda jak dywersja mająca na celu zniechęcenie do
    > takich rozwiązań.

    Nie mam pojęcia. Chyba kwestia religijna albo ideologiczna. Nie wiadomo
    dlaczego, ale jeszcze się nie udało. Nie wiadomo nawet czy nikt nie
    podejmuje prób, za trudne, czy się po prostu awykonalne. Ale badania
    trwają. Niestty nie w specjalizowanych ośrodkach a na niewinnej ludnosci
    cywilnej.

    Shrek

  • 26. Data: 2018-11-06 17:28:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.11.2018 o 09:09, LordBluzg(R) pisze:

    > A gdzie tu widzisz niebezpieczeństwo?

    A gdzie napisałem, że jakoś niebezpieczne? Tak samo niebezpieczne czy
    bezpieczne jak bez świateł. Przyciski montuje się przy małym ruchu
    pieszych, a więc tam gdzie łażą sami lokalsi. A oni wiedzą, że fakt
    wciśnięcia dość swobnie wpływa na czas oczekiwania i łażą na czerwonym.
    Więc bez różnicy z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Ale ja pisałem że po prostu źle. Idąć twoim tokiem zapalenia czerwonych
    na wszystkich sygnalizatorach w okolicy też nie powoduje
    niebezpieczeństwa. Ale w sposób oczywisty rozwiązaniem dobrym nie jest.

    Błędnie zakładasz, że dobra sygnalizacja czy oznaczenie dróg to po
    prostu zgodna z rozporządzeniem od długiej nazwie dotyczące znaków i
    sygnałów. To warunek konieczny, ale nie wystarczający.

    Shrek

  • 27. Data: 2018-11-06 17:40:02
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-06 o 17:28, Shrek pisze:

> [...]
    > wciśnięcia dość swobnie wpływa na czas oczekiwania i łażą na czerwonym.
    > Więc bez różnicy z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Nie zawsze. Zobacz chociaż dzieci. Gdyby nauczyć je że olewamy czerwone
    to masz statystyki pod niebo.

    > Ale ja pisałem że po prostu źle. Idąć twoim tokiem zapalenia czerwonych
    > na wszystkich sygnalizatorach w okolicy też nie powoduje
    > niebezpieczeństwa. Ale w sposób oczywisty rozwiązaniem dobrym nie jest.

    Ale przynajmniej powstrzyma debili w autach zapierdalających 100km/h w
    mieście. Wolniej a bezpieczniej. To kij majacy 2 końce, bo nie tylko
    piesi są winni.

    > Błędnie zakładasz, że dobra sygnalizacja czy oznaczenie dróg to po
    > prostu zgodna z rozporządzeniem od długiej nazwie dotyczące znaków i
    > sygnałów. To warunek konieczny, ale nie wystarczający.

    Nodobra. Inny pomysł. Robimy podpisy obywatelskie i zgłaszamy projekt
    "Prawo Chodzenia" (analogia do Prawa Jazdy) Ci co zdali i mają papier,
    unikaja mandatów i mogą łazić nawet po autostradzie pod prąd :] Podpięło
    by się do tego różne opcje, łacznie z badaniem na szybkie spierdalanie,
    IQ itp. Kto nie ma papierka, używa dusika :) Opłata z tego idzie na
    poprawę bezpieczeństwa/odblaski dla dzieci/edukacja. Wszyscy się cieszą :]

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 28. Data: 2018-11-06 17:55:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.11.2018 o 17:40, LordBluzg(R) pisze:

    > Nie zawsze. Zobacz chociaż dzieci. Gdyby nauczyć je że olewamy czerwone
    > to masz statystyki pod niebo.

    Ale właśnie montując takie wynalazki uczysz ich "olewania" czerwonego.
    Zresztą - dzieci uczy się, że lewo-prawo-lewo niezależnie od tego czy
    bez świateł czy ze światłami i zielone. I wbrew temu co myślisz - uczy
    się - w szkole. Ja zresztą dalej tak robię i dodatkowo patrzę czy nie ma
    w pobliżu kulsonów.

    > Ale przynajmniej powstrzyma debili w autach zapierdalających 100km/h w
    > mieście. Wolniej a bezpieczniej. To kij majacy 2 końce, bo nie tylko
    > piesi są winni.

    Czyli twoim zdaniem "all red" jest dobrym rozwiązaniem?

    > Nodobra. Inny pomysł. Robimy podpisy obywatelskie i zgłaszamy projekt
    > "Prawo Chodzenia" (analogia do Prawa Jazdy) Ci co zdali i mają papier,
    > unikaja mandatów i mogą łazić nawet po autostradzie pod prąd :]

    Zapisz się do kukiza - tam lubią takich dziwaków:P

    Shrek.

  • 29. Data: 2018-11-06 18:12:32
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-06 o 17:55, Shrek pisze:

> [...]
    > bez świateł czy ze światłami i zielone. I wbrew temu co myślisz - uczy
    > się - w szkole. Ja zresztą dalej tak robię i dodatkowo patrzę czy nie ma

    A ja nie. W większości jestem kierowcą ale jak jestem pieszym to wduszam
    guzik i czekam na zielone bo jestem skrytożercą złośliwym i lubię
    zatrzymywać samochody :] Inaczej. Nie biegam do sklepu o 17:59 i mogę
    sobie poczekać te 2 minuty nawet, dodatkowo, zbiera się więcej chętnych
    do przejścia i chodzi się w grupie. To jak jazda na zamek. Ty wolisz
    wolną amerykankę i obniżenie poziomu, nie tylko bezpieczeństwa ale też
    uwarunkowania z poczuciem niżej odpowiedzialności. Tak, bo chcesz być
    ponad badania i statystyki. W miasteczku, do którego jeżdżę, postawiono
    na przestrzeni 3 lat dwa przejścia z dusikami. Wczesniej rok w rok
    ginęli tam ludzie na pasach w liczbie 3-4 zgony na rok. Od 3 lat nie ma
    śmiertelki i nie chodzi tutaj o pieszych stricte lecz o formę
    zmniejszenia ryzyka. Część nadal łazi na czerwonym ale rzadko spotykam
    aby ktoś kto jedzie, widząc czerwone jako kierowca, olewał. Jak ma
    zielone to zapierdala. Taką pocztówkę masz w wielu miejscach.

    > Czyli twoim zdaniem "all red" jest dobrym rozwiązaniem?

    W zależności od ruchu i sterowania. To kwestia dobrej regulacji i
    edukacji. Sam widzisz, ze jesteś odporny na edukację i nie chcesz
    przyjąć że głównym założeniem jest 100% bezpieczeństwo a nie 70%
    bezpieczeństwa i liczenie na szczęście. Nie jesteś NIGDY w stanie
    zagwarantować opcji, że się nie potkniesz a kierowca widząc zielone
    zwolni. Nie zwolni.

    > Zapisz się do kukiza - tam lubią takich dziwaków:P

    Kiedyś, kiedy dowód osobisty nie był dokumentem do jazdy rowerem, wydaje
    mi się ze rowerzyści jeździli rozważniej...przynajmniej była jakaś
    przymusowa edukacja, żeby zdać na kartę rowerową.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 30. Data: 2018-11-06 19:10:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.11.2018 o 18:12, LordBluzg(R) pisze:

    > Ty wolisz
    > wolną amerykankę i obniżenie poziomu, nie tylko bezpieczeństwa ale też
    > uwarunkowania z poczuciem niżej odpowiedzialności.

    Jak tam sobie chcesz -być może masz rację a cała stara unia się myli.

    > Tak, bo chcesz być
    > ponad badania i statystyki.

    Statystyki powiadasz - aż tak dobrze wypadamy w porówaniu z zachodnią
    Europą? Ostatnio w czarnej dupie byliśmy i chyba tylko Bułgaria i Litwa
    (ostatniego nie jestem pewien) wyprzedzała nas w ilosci zabitych per
    milion mieszkańców.

    > W zależności od ruchu i sterowania.

    A w jakim konkretnie przypadku czerwone na wszystkich sygnalizatorach na
    skrzyżowaniu ma sens? Bo bezpieczne to może i jest, ale tylko jakieś 2
    minuty.

    > Kiedyś, kiedy dowód osobisty nie był dokumentem do jazdy rowerem, wydaje
    > mi się ze rowerzyści jeździli rozważniej...

    Z naciskiem na wydaje ci się. Jeszcze pamiętam co żeśmy odwalali na
    wigrach trójkach i rozsądne to to nie było:P

    > przynajmniej była jakaś
    > przymusowa edukacja, żeby zdać na kartę rowerową.

    "Dokumentem uprawniającym do kierowania pojazdami mechanicznymi
    dysponuje 80% mężczyzn i 51% kobiet.
    Więcej:
    https://www.radiozet.pl/Motoryzacja/Ilu-Polakow-ma-p
    rawo-jazdy-i-samochod"

    Na dodatek jak się stukną z rowerzystą albo pieszym, to w więszości
    przypadków winnym jest certyfikowany posiadacz PJ, więc...

    Shrek