  • 31. Data: 2018-11-06 19:55:38
    Temat: Re: fatamrugana 3D
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-06 o 19:10, Shrek pisze:

    > Jak tam sobie chcesz -być może masz rację a cała stara unia się myli.

    W innych krajach, już to przerabialiśmy. Tam jest zupełnie inna kultura
    i nie można tego porównywać. Generalnie jesteśmy lekko w średniowieczu i
    wcale nie uważam, że idąc drogą edukacji i wzrostu świadomości za 15 lat
    się to nie zmieni. Teraz nie.

    > Statystyki powiadasz - aż tak dobrze wypadamy w porówaniu z zachodnią
    > Europą? Ostatnio w czarnej dupie byliśmy i chyba tylko Bułgaria i Litwa
    > (ostatniego nie jestem pewien) wyprzedzała nas w ilosci zabitych per
    > milion mieszkańców.

    I dokładnie to mam na myśli. Jeśli statystyki sie poprawią podobnie do
    zachodnich to dlaczego nie?

    > A w jakim konkretnie przypadku czerwone na wszystkich sygnalizatorach na
    > skrzyżowaniu ma sens? Bo bezpieczne to może i jest, ale tylko jakieś 2
    > minuty.

    Nie czaję że wszyscy czerwone. Rozjaśnij? Może chodzi Tobie o
    spierdolony program?

    > Z naciskiem na wydaje ci się. Jeszcze pamiętam co żeśmy odwalali na
    > wigrach trójkach i rozsądne to to nie było:P

    > "Dokumentem uprawniającym do kierowania pojazdami mechanicznymi
    > dysponuje 80% mężczyzn i 51% kobiet.
    > Więcej:
    > https://www.radiozet.pl/Motoryzacja/Ilu-Polakow-ma-p
    rawo-jazdy-i-samochod"

    Noale co Ty porównujesz? Pieszy w większości nie posiada prawa jazdy i
    nie ma pojęcia o przepisach RD, dzieci już wcale. To o nich chodzi a nie
    o tych co siedzą w puszce :>

    > Na dodatek jak się stukną z rowerzystą albo pieszym, to w więszości
    > przypadków winnym jest certyfikowany posiadacz PJ, więc...

    Więc jak będzie miał przymus czerwonego z powodu zielonego pieszego to
    ryzyko spada. Jak będzie miał zielone a pieszy czerwone i nie umie
    50km/h to mu pieszy nie ucieknie i go upoluje. Pomijam również tych, co
    jak widzą pieszego to z całą rodziną idą na czołowe z innym pojazdem,
    drzewem, słupem z powodu odruchu.

    Doskonale rozumiem takie sytuacje bo je widzę/widziałem i jeszcze kiedyś
    jeździłem na takie akcje skrobanek a sadol codziennie wyświetla jak buty
    spadają. Ja dla mnie argumentacja:

    "Marek Chodkiewicz, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury
    odpowiada, że "dopuszczenie możliwości przekraczania przejścia dla
    pieszych podczas wyświetlania sygnału czerwonego może przynieść jedynie
    korzyść w postaci zminimalizowania strat czasu pieszego oczekującego na
    zmianę światła, kosztem jego bezpieczeństwa".

    "Biorąc pod uwagę ilość zdarzeń drogowych, w tym ze skutkiem
    śmiertelnym, z udziałem pieszych do których dochodzi corocznie na
    polskich drogach, wydaje się, że proponowane w interpelacji rozwiązanie
    prawne nie wpłynie w żaden sposób na poprawę stanu bezpieczeństwa
    użytkowników ruchu drogowego, wręcz przeciwnie - mając na uwadze, że
    zastosowanie takiego rozwiązania wymaga bardzo wysokiej kultury w
    relacjach kierowca-pieszy - może skutkować zwiększeniem liczby wypadków
    i kolizji z udziałem pieszych" - kwituje Chodkiewicz."

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/kukiz15-chce-zniesc-
    mandaty-za-przechodzenie-na-czerwonym-resort-odpowia
    da/nmc9ec9

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 32. Data: 2018-11-06 20:22:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.11.2018 o 19:55, LordBluzg(R) pisze:

    > W innych krajach, już to przerabialiśmy. Tam jest zupełnie inna kultura
    > i nie można tego porównywać.

    Nie prawda. Takie samo tłumaczenie było przy zamku i okazało się, że
    jednak mimo, że przepisy stanowią co innego to można jechać jeden na
    jeden, policja za to nie każe i apokalipsy ani hatakumby nie ma.
    Przestań na siłę robić z Polaków idiotów.

    Tak samo jak przez jedną dekadę widać niesamowity postęp w kulturze na
    drodze. I to często kulturze wbrew przepisom. Kiedyś też byli tacy co
    wrzeszczeli o anarchii przy jeździ na zamek, wypuszczaniu z
    podporządkowanej itp. Minęło 10 lat i już nawet samochód zatrzymujący
    się przed przejściem nie jest sensacją. Więc nie dramatyzuj.

    Ponadto - nikt przecież nie postuluje nakazywania pieszym łażenia na
    czerwonym. Jedynie brak sankcji za sam fakt przejścia na czerownym. Za
    stworzenie zagrożenia jak już ustaliliśmy - zostaje.

    > I dokładnie to mam na myśli. Jeśli statystyki sie poprawią podobnie do
    > zachodnich to dlaczego nie?

    Ponieważ istotna część kierowców uważa niechronionych uczestników za
    stonkę drogową, a przejścia dla pieszych wbrew nazwie nie służom u nas
    dla pieszych a przeciw nim - są to miejsca gdzie według znacznej części
    kierowców piesi mogą wyjątkowo przejść i ich pierwszeństwo objawia się
    tym, ze mają pierwszeńtwo jak nic nie jedzie. Usprawiedliają również
    swoje zachowanie prawem masy i zasadami fizyki. Nawet w twoim przypadku
    to widać - nie mówiłeś że pieszy na przejściu powinien się bać
    samochodów? Dziwna teoria.

    > Nie czaję że wszyscy czerwone. Rozjaśnij? Może chodzi Tobie o
    > spierdolony program?

    Ja też nie czaje co w tym dobrego, że wszyscy stoją - dlatego takie było
    moje zdziwienie jak ci się podobało.

    rawo-jazdy-i-samochod"

    > Noale co Ty porównujesz? Pieszy w większości nie posiada prawa jazdy

    Przecież masz wyżej, że większość ludzi posiada. Zdradzę ci tajemnicę -
    większość pieszych i rowerzystów posiada PJ.

    > nie ma pojęcia o przepisach RD, dzieci już wcale.

    Wydaje ci się. Wiekszość - praktycznie wszyscy mają całkiem dobre
    rozeznanie w przepisach w zakresie jaki ich dotyczy. Zdarza się, że mają
    to w dupie (jak na przykład jak chodzący na czerwonym, albo praktycznie
    każdy kierowca jeśli chodzi o prędkość), ale twierdzenie, ze nie mają
    pojęcia o przepisach jest niczym nieuzasadnione. Być może tego nie
    wiesz, ale uczą tego w szkole;)

    > Więc jak będzie miał przymus czerwonego z powodu zielonego pieszego to
    > ryzyko spada.

    Jak wprowadzić red flag, to jeszcze bardziej. Rozczulające jest jak
    kierowcy chcą dobra pieszych i rowerzystów;)

    Shrek

  • 33. Data: 2018-11-06 21:34:29
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-06 o 20:22, Shrek pisze:

> [...]
    > jeden, policja za to nie każe i apokalipsy ani hatakumby nie ma.
    > Przestań na siłę robić z Polaków idiotów.

    Nigdy nie byłem przeciw. Jedynie w miescie obserwuję zachowania chamskie
    pt. wpierdalanie się "na chama" i nigdy nie byłem szeryfem. Mylisz
    zachowania.

> [...]
    > podporządkowanej itp. Minęło 10 lat i już nawet samochód zatrzymujący
    > się przed przejściem nie jest sensacją. Więc nie dramatyzuj.

    OK ale nadal spotykam wiele miejsc, gdzie piesi NIGDY nie wejdą na pasy,
    bo się boją, pomimo zachowania wszelakich reguł, ze stoi ich kilku a
    puszkarze mają to w dupie. Zupełnie inna reakcja jest na zachodzie. To
    jeszcze nie te klimaty a Ty generalizujesz.

    > Ponadto - nikt przecież nie postuluje nakazywania pieszym łażenia na
    > czerwonym. Jedynie brak sankcji za sam fakt przejścia na czerownym. Za
    > stworzenie zagrożenia jak już ustaliliśmy - zostaje.

    Bo Ty masz wzrok sokoli i widzisz na pińćset metrów. Ja też mam i znam
    wielu, którzy widzą bure plamy w odległości 200m.

> [...]
    > swoje zachowanie prawem masy i zasadami fizyki. Nawet w twoim przypadku
    > to widać - nie mówiłeś że pieszy na przejściu powinien się bać

    Wcale nie dziwna, skoro nadal obserwuję zachowania jak u zwierząt, nim
    zostały udomowione. Jak wspomniałem, nie ten czas i miejsce, sporo
    jeszcze brakuje jednym i drugim aby kultura na drodze pozwalała na
    zaufanie jednych do drugich.

    > Przecież masz wyżej, że większość ludzi posiada. Zdradzę ci tajemnicę -
    > większość pieszych i rowerzystów posiada PJ.

    Gówno prawda. Nawet na mojej ulicy, gdzie stoi 20 domów i 20 samochodów
    w rodzinie 4 osobowej jest jedno PJ lub dwa. Żadna matka z moich
    znajomych (w moim wieku) nie posiada PR a wiele rodzin 5+ osobowych
    posiada 1. Wspomniałem o dzieciach... Na dodatek, znam całe stado osób
    gdzie żona ma PJ i jeździła autem ostatni raz na egzaminie i od 10 lat
    nie dotyka kierownicy a pojęcie o przepisach ma jak świnia o gwiazdach.

> [...]
    > każdy kierowca jeśli chodzi o prędkość), ale twierdzenie, ze nie mają
    > pojęcia o przepisach jest niczym nieuzasadnione. Być może tego nie

    Przecież sam widzisz nawet na tej grupie jaka jest znajomość przepisów.
    Często żałosna a wątki po 200 postów są tego przykładem. Prawo jest
    jedno a interpretacji pińćset.

    > Jak wprowadzić red flag, to jeszcze bardziej. Rozczulające jest jak
    > kierowcy chcą dobra pieszych i rowerzystów;)

    Nie, chodzi o bezpieczeństwo wszystkich ale skoro wątek jest o pieszych
    to piszę o pieszych. Skandalem byłoby, gdybym próbował udowadniać że
    posiadający PJ nie zna przepisów :> Chociaż często się zdarza ale
    najwięcej ignorantów jest wśród tych, którzy nie posiadają PJ. Ponadto
    tysiące ludzi znających przepisy, na pierwszym miejscu egzekwuje sobie
    prawo pierwszeństwa, pomimo że powinni najpierw kierować się
    bezpieczeństwem, logiką i rozumem i chuj ich obchodzi reszta. Jeszcze do
    niedawna większą dbałością było dbanie żeby się auto nie porysowało niż
    nawet własne zdrowie czy życie. Te wszystkie złe modele nadal sobie
    doskonale funkcjonują więc nie udowodnisz mi że nagle zaszła rewolucja i
    jeździmy/chodzimy zupełnie bezpiecznie bo widać to po statystykach.

    Jeszcze raz, jak zmienią się statystyki, to można sobie wiele innych
    rzeczy pozmieniać. Obecnie będzie to zagrożeniem jednych i drugich i
    obniżeniem bezpieczeństwa. Ty ciągle nie łapiesz korelacji z
    nadinterpretacji przyzwolenia. Jak coś nie jest zabronione to jest
    dozwolone? OK ale nie w przypadku kiedy chodzi o bezpieczeństwo. Tutaj
    zawsze trzeba robić żeby je poprawić a nie spierdolić.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 34. Data: 2018-11-06 21:47:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.11.2018 o 21:34, LordBluzg(R) pisze:

    > Jeszcze raz, jak zmienią się statystyki, to można sobie wiele innych
    > rzeczy pozmieniać.

    Statystyki się nie zmienią, dopóki będzie mentalność, że to pieszy
    powinien uciekać przed samochodami. Ty właśnie taką mentalność
    (charakterystyczną dla Azji południowo-wschodniej i byłego bloku
    radzieckiego) prezentujesz.

    > Jak coś nie jest zabronione to jest
    > dozwolone? OK ale nie w przypadku kiedy chodzi o bezpieczeństwo. Tutaj
    > zawsze trzeba robić żeby je poprawić a nie spierdolić.

    Zacznijmy od wprowadzenia tempo 30 w całym zabudowanym. Zgodzisz się, że
    będzie bezpieczniej - oczywiste prawda? No tak, ale to akurat nie jest
    dobry pomysł - prawda? Więc ostrożnie z tym _zawsze_.

    Kończe - jednak się nie dogadamy.

    Shrek

  • 35. Data: 2018-11-06 22:12:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Gówno prawda. Nawet na mojej ulicy, gdzie stoi 20 domów i 20 samochodów
    > w rodzinie 4 osobowej jest jedno PJ lub dwa.

    Jak podał CEPiK, na koniec 2011 r. w Polsce prawo jazdy posiadało ponad
    20 mln osób

    20 miliomów to większość Polaków czy mniejszość?

    > Żadna matka z moich
    > znajomych (w moim wieku) nie posiada PR a wiele rodzin 5+ osobowych
    > posiada 1.

    Na szybko policzyłem rodzinę moją i brata oraz rodziców naszych i
    małżonek. Szagrów, rodzeństwa ciotecznego nie wliczałem, bo nie wiem nic
    o ich rodzicach, więc pewnie zawyżałyby średnią ze względu na
    nadreprezentację dorosłych po szkole i przed emerytura, więc ich
    uczciwie pomijam.

    razem 10 sztuk + trója dzieci (dwoje możesz odliczyć bo nie łażą same
    jeszcze). PJ ma z tego 7. Aktywnie prowadzi samochód 3, kolejna dwójka
    okazjonalnie. Dwie osoby nie prowadzą. Brat ma dupę przypawaną do
    samochodu, jego teść z uwagi na odległość do pracy jeździ codziennie, mi
    zdarza się zapomnieć gdzie zaparkowałem. Więc z 11 osób masz
    zdecydowanych 9 pieszych, a z tych pieszych 5 posiada PJ, jeden jest
    aktywnym kierowcą, dwóch okazjonalnym, dwójch ma PJ ale nie prowadzi.
    Teść i brat też nie wszędzie samochodem wjadą, choć brat chętnie by
    próbował:) Więc ogólnie wychodzi że na 10,5 pieszego (brata jako pół
    liczę;) 6,5 ma prawko.

    Zdradź mi jeszcze jakiej zaawansowanej wiedzy o przepisach potrzebuje
    twoim zdaniem pieszy? Bo IMHO da się to pewnie w 5, max 10 zdaniach
    zawrzeć i co pewnie cię zaskoczy - uczą tego w szkole podstawowej.

    Shrek

  • 36. Data: 2018-11-06 22:40:05
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-06 o 21:47, Shrek pisze:

> [...]
    > powinien uciekać przed samochodami. Ty właśnie taką mentalność
    > (charakterystyczną dla Azji południowo-wschodniej i byłego bloku

    No i tu się mylisz. Nigdy nie miałem kolizji z pieszym a te które
    widziałem to wynik właśnie tego, że sobie lekceważą i włażą pod koła i
    właśnie do nich kieruję opcję, że lepiej będzie, kiedy strach weźmie
    górę nad rozsądkiem. Rozsądni są spoko ale nie jest jeszcze tak ładnie,
    jakbym sobie życzył. Sam wiesz jak to wyglada w Anglii, Irlandii czy
    Holandii. Kultura kulturą ale tam rzadko spotkałem się z
    wykorzystywaniem przywilejów do maksimum. U nas jest chamówa i
    przepychanki. Skoro ktoś nie zdaje sobie sprawy z zagrożenia, to strach
    jest najlepszym bezpiecznikiem. Osobiście lata świetlne temu miałem
    jakieś stłuczki i to nie z mojej winy ale widzę co się dzieje dookoła.

    > Kończe - jednak się nie dogadamy.

    No nie. Ty chcesz wprowadzenia braku karalności za przełażenie na
    czerwonym a ja chcę to uwarunkować, zeby nie wykorzystywali tego
    masymalnie, bo będą bo taka ich natura. Nie wyobrażam sobie akcji, gdzie
    jeśli tylko pozwolisz, to zaraz będą mieli w ogóle w dupie czerwone i
    przepychanki jak w Azji czy Indiach a Ty będziesz wężykiem ich omijał.
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 37. Data: 2018-11-07 00:14:48
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-06 o 22:12, Shrek pisze:

    > Jak podał CEPiK, na koniec 2011 r. w Polsce prawo jazdy posiadało ponad
    > 20 mln osób
    >
    > 20 miliomów to większość Polaków czy mniejszość?

    No i 20mln zarejestrowanych pojazdów. No, zgadzasię :) Ciągle jeżdżą,
    wszystkie, na rondzie a kierowcy to same Kubice :]

    https://www.prawodrogowe.pl/informacje/statystyka/li
    czba-pojazdow-zarejestrowanych-w-polsce-wg-danych-ce
    pik-stan-n

    > Na szybko policzyłem rodzinę moją i brata oraz rodziców naszych i
    > małżonek.

    U mnie ojciec ma prawko, siostra...
    Nie ma prawka matka, żona ma ale nie jeździ i jej tłumaczę, teściowa nie
    ma, szwagierka nie ma, kuzynka...przecież nie będę się licytował :>

    > Zdradź mi jeszcze jakiej zaawansowanej wiedzy o przepisach potrzebuje
    > twoim zdaniem pieszy? Bo IMHO da się to pewnie w 5, max 10  zdaniach
    > zawrzeć i co pewnie cię zaskoczy - uczą tego w szkole podstawowej.

    To bardziej fizyka i rozsądek, powinieneś wiedzieć, skoro wiesz jaką
    rolę pełni pieszy, przechodząc na czerwonym, przed zbliżającym się się
    pojazdem z prędkością 70km/h , widzącym ZIELONE i odległością 250m do
    niego :]

    Zadanie domowe, oblicz w metrach na sekundę jaki czas ma pojazd
    zbliżający się do punktu P(pieszy) [ma zielone], gdzie pieszy wyraża się
    prędkością 5km/h na szerokości drogi 9m z obu kierunków :) oraz w jakiej
    odległości oba pojazdy miną pieszego bez zwalniania :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 38. Data: 2018-11-07 06:31:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.11.2018 o 00:14, LordBluzg(R) pisze:

    > U mnie ojciec ma prawko, siostra...
    > Nie ma prawka matka, żona ma ale nie jeździ i jej tłumaczę, teściowa nie
    > ma, szwagierka nie ma, kuzynka...przecież nie będę się licytował :>

    No jasne, że nie będziesz, bo przegrasz.

    > To bardziej fizyka i rozsądek,

    Tego akurat na prawku nie uczą. Za to w podstawówe już tak.

> [...]
    > prędkością 5km/h na szerokości drogi 9m z obu kierunków :) oraz w jakiej
    > odległości oba pojazdy miną pieszego bez zwalniania :)

    Tego też nie. Tym bardziej że nie bardzo wiadomo co znaczy "jaki czas ma
    pojazd", a już dla kogoś kto ma jakiekolwiek pojęcie o fizyce absurdem
    jest wyrażanie czasu w metrach na sekundę. Pomijające te fizyczne
    wątpliwości dalej nie idzie zrozumieć o co ci właściwie chodzi, więc
    humanistą wybitnym też nie jesteś. Może jednak... wiedza z podstawówki
    jest jednak ważniejsza niż twoje PJ.

    Shrek

  • 39. Data: 2018-11-07 08:47:57
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-07 o 06:31, Shrek pisze:

    > Tego też nie. Tym bardziej że nie bardzo wiadomo co znaczy "jaki czas ma
    > pojazd", a już dla kogoś kto ma jakiekolwiek pojęcie o fizyce absurdem
    > jest wyrażanie czasu w metrach na sekundę.

    Jaki czas dojazdu ma pojazd (do czego, do domu?)pewnie też zapytasz ale
    słowo "punktu" napisałem, to pewnie zapytasz jakiego punktu, no z
    poprzedniego zdania te 250m co wyciąłeś zgrabnie, łącznie z prędkością
    pojazdu :> Logika, przecież gupek wie o co chodzi.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 40. Data: 2018-11-07 09:01:17
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 06 Nov 2018 22:40:05 +0100, LordBluzg(R) wrote:
    > No nie. Ty chcesz wprowadzenia braku karalności za przełażenie na
    > czerwonym a ja chcę to uwarunkować, zeby nie wykorzystywali tego
    > masymalnie, bo będą bo taka ich natura.

    "Ich", tzn. tych wrednych, złośliwych pieszych?

    We Francji nie ma czegoś takiego jak karalność pieszego, jedyny
    szczególny przypadek to przechodzenie poza pasami jeśli pasy są bliżej
    jak 50m, ale to karalność czysto teoretyczna bo nie słyszałem nigdy by
    ktoś za to oberwał.

    Mimo tego piesi czekają na światłach, przechodzą kiedy jest ich kolej, i
    nie rzucają się z pięściami na samochody.

    > jeśli tylko pozwolisz, to zaraz będą mieli w ogóle w dupie czerwone i
    > przepychanki jak w Azji czy Indiach a Ty będziesz wężykiem ich omijał.

    Za to jak to piesi muszą robić uniki by pod kołami panów kierowców nie
    zginąć to już jest ok? Zwyczajna ludzka kultura nakazuje, że to ten
    silniejszy ma ustępować w razie stresu, a jeśli dojdzie to potyczki to on
    winny.

    Mateusz