  • 31. Data: 2004-05-31 08:37:32
    Temat: Re: gazeta.pl
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> writes:

    > Ktoś podjął taką decyzję (aczkolwiek może się ona zmienić) i należy
    > uszanować tę decyzję :)

    Ale wlasciwie _jaka_ decyzje?

    Bo rozumiem, ze decyzja jest taka: "Adresem portalu Gazeta.pl jest
    http://www.gazeta.pl". Decyzja jak decyzja, mozna jej bronic albo nie,
    najlepiej przyjac jako fakt zastany i juz.

    Ale w slad za ta decyzja idzie druga:
    "Co sie powinno pokazywac pod adresem http://gazeta.pl ?"

    I tutaj widze nastepujace mozliwosci:
    1) "gazeta.pl could not be found" (brak rekordu A)
    2) "connection refused"
    3) alias do www.gazeta.pl
    4) redirect do www.gazeta.pl
    5) strona z informacja o prawidlowym adresie i linkiem do niego
    6) strona z informacja "przepraszamy, portal Gazeta.pl nieczynny"

    Oczywistym jest, ze wariant numer 6 jest najgorszy z mozliwych. 8-)

    MJ

  • 32. Data: 2004-05-31 08:41:06
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On Sun, 30 May 2004 23:51:17 +0000 (UTC) I had a dream that Pitus <p...@a...pl>
    wrote:
    > Wiekszosc osob nie sprobuje dodac www, bo skoro chwilowo niedostepny
    > to trzeba czekac. Ciekawe ile osob w gazecie musialoby zatwierdzic
    > zmiane na 'Prosze wejsc na www.gazeta.pl' aby moc to zmienic :)

    Moim zdaniem, to ktoś tam powinien pouczyć się o DNS, jak doprowadził do
    takiej sytuacji, ale to już mniejsza z tym.
    Sam jakoś przeprowadzałem zmiany IP adresów używanych przez "miliony"
    i jakoś prawie nikt na tym nie cierpiał, a całe zawirowanie trwało
    kilka minut.

  • 33. Data: 2004-05-31 09:01:02
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On Mon, 31 May 2004 10:37:32 +0200 I had a dream that Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:
> [...]
    > 5) strona z informacja o prawidlowym adresie i linkiem do niego
    > 6) strona z informacja "przepraszamy, portal Gazeta.pl nieczynny"

    Zapomniałeś o 7) connection timed out, 8) access denied itp :)

  • 34. Data: 2004-05-31 09:03:23
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Grzegorz Janoszka <G...@s...pro.onet.pl> wrote:

    > Moim zdaniem, to ktoś tam powinien pouczyć się o DNS, jak doprowadził do
    > takiej sytuacji, ale to już mniejsza z tym.

    No Grzesiu. Agora pewnie czeka na Ciebie. Do dzieła *sigh*

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 35. Data: 2004-05-31 09:04:17
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Piotr Piatkowski <k...@c...pl> wrote:

    > Ale to jest problem właściciela domeny i tego, czy chce on ponieść
    > dodatkowe koszty w związku z taką polityką nazewnicta.

    No tak.

    > Natomiast Tomasz, z tego co zrozumiałem, sugerował że serwisy WWW powinny
    > być dostępne wyłącznie z adresów www.* bez względu na to czy właścicielowi
    > domeny się to podoba czy nie.

    A to przepraszam. Nie zrozumiałem w takim razie.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 36. Data: 2004-05-31 10:13:20
    Od: c...@g...pl (A.S.)

    Pawel Posiewala napisał(a):

    > Bo Ty wchodzisz pewno przez http://www.gazeta.pl a on wchodzi przez
    > http://gazeta.pl.

    Dziwne - tak tez dziala:)
    pzdr
    A.
    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.internet.polip

  • 37. Data: 2004-05-31 10:20:34
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On Mon, 31 May 2004 09:03:23 +0000 (UTC) I had a dream that Przemysław Maciuszko
    <s...@h...pl> wrote:
    > No Grzesiu. Agora pewnie czeka na Ciebie. Do dzieła *sigh*

    No ale sorry - nie jest to _błąd_?
    Bo raczej nie sądzę, że gazeta.pl pozwala sobie na niedziałanie strony
    przez uikend.
    I zamiast kpić przyznałbyś się do błędu, o ile to Ty osobiście
    zarządzasz strefą gazeta.pl.

    A poza tym porównaj sobie TTL dla IN A gazeta.pl i IN A www.gazeta.pl -
    szanujaca siebie firma nie daje na swoje najważniejsze wpisu TTL
    wielkości doby, bo potem wychodzą taki kwiatki, jak właśnie opisywany
    w tym wątku.

    Tak swoją drogą to Onet i WP maja małe TTL na IN A domena.pl, a Interia
    i Gazeta mają dobę :)

  • 38. Data: 2004-05-31 10:30:40
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Grzegorz Janoszka <G...@s...pro.onet.pl> wrote:

    > No ale sorry - nie jest to _błąd_?
    > Bo raczej nie sądzę, że gazeta.pl pozwala sobie na niedziałanie strony
    > przez uikend.

    A mówią, że rozumienie tekstu pisanego nie zanika w narodzie...

    > I zamiast kpić przyznałbyś się do błędu, o ile to Ty osobiście
    > zarządzasz strefą gazeta.pl.

    Wybacz, ale do niczego nie zamierzam się przyznawać, a już na pewno - nie
    Tobie.

> [...]
    > szanujaca siebie firma nie daje na swoje najważniejsze wpisu TTL
    > wielkości doby, bo potem wychodzą taki kwiatki, jak właśnie opisywany

    j.w.
    Sugerowałem już co powinieneś zrobić ze swoją wiedzą, prawda?

    > Tak swoją drogą to Onet i WP maja małe TTL na IN A domena.pl, a Interia
    > i Gazeta mają dobę :)

    Jako zadanie domowe, polecam Ci poczytać o 'negative response'.

    BTW: Czy mógłbyś już wyłączyć swój prześmiewczy ton? Dziękuję.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 39. Data: 2004-05-31 10:35:45
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On Mon, 31 May 2004 10:30:40 +0000 (UTC) I had a dream that Przemysław Maciuszko
    <s...@h...pl> wrote:
    > Wybacz, ale do niczego nie zamierzam się przyznawać, a już na pewno - nie
    > Tobie.

    No rzeczywiście - admini nigdy się nie mylą, tylko użytkownicy pasożyty
    wchodzą na strony, gdy nie powinni ;-P

  • 40. Data: 2004-05-31 10:39:12
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Grzegorz Janoszka <G...@s...pro.onet.pl> wrote:

    > No rzeczywiście - admini nigdy się nie mylą, tylko użytkownicy pasożyty
    > wchodzą na strony, gdy nie powinni ;-P

    Uważam, że dyskusja przestała już dawno być on-topic (o ile kiedykolwiek
    była), a przeradza się w pyskówkę.
    Jeśli nadal chciałbyś w jakiś sposób o coś mnie 'oskarżyć' - przedstaw
    proszę dowody albo tego nie rób. Żegnam.

    FUT poster

    --
    Przemysław Maciuszko