  • 41. Data: 2004-05-31 11:59:56
    Temat: Re: gazeta.pl
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    Piotr Piatkowski <k...@c...pl> wrote:

    > Natomiast Tomasz, z tego co zrozumiałem, sugerował że serwisy WWW
    > powinny być dostępne wyłącznie z adresów www.* bez względu na to
    > czy właścicielowi domeny się to podoba czy nie.

    Ależ właściciel domeny może sobie z nią robić co tylko chce ;-)
    Ja po prostu dopisywanie rekordu A bezpośrednio do głównej domeny
    uważam za złą praktykę, szerzącą technicznie niesłuszne złe nawyki
    i niby-standardy. Poza pewnymi wyjątkami, których się nie da uniknąć
    czy odwrócić, w tym zakresie to informatyka powinna mieć wpływ na
    marketing, a nie odwrotnie.

    --
    Tomek
    Dwie tajemnice gwarantujące sukces:

  • 42. Data: 2004-05-31 12:06:40
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> wrote:

    > A właściwie to przedstaw jakiś? Może i FTP powinno być tylko na
    > hostach ftp.domena, a poczta na mail.domena, a SSH pewnie na
    > ssh.domena?

    Oj Szymon, za stary jesteś, żebym Ci takie rzeczy tłumaczył.
    Zresztą, skoro nie widzisz argumentów, to powiedz dlaczego
    domena agh.edu.pl nie ma rekordu A? Jakoś nie widzę ani
    http://agh.edu.pl/ ani ftp://agh.edu.pl/ ani poczty,
    ani ssh...

  • 43. Data: 2004-05-31 12:12:19
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On Mon, 31 May 2004 13:59:56 +0200 I had a dream that Tomasz Nowak
    <t...@n...netventure.pl> wrote:
> [...]
    > i niby-standardy. Poza pewnymi wyjątkami, których się nie da uniknąć
    > czy odwrócić, w tym zakresie to informatyka powinna mieć wpływ na

    Czy możesz mi wskazać, co jest "technicznie niesłuszne" w nadaniu
    domenie adresu IP?

  • 44. Data: 2004-05-31 18:34:08
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Mon, 31 May 2004 14:06:40 +0200, "Tomasz Nowak"
    <t...@n...netventure.pl> wrote:

> [...]
    >Zresztą, skoro nie widzisz argumentów, to powiedz dlaczego
    >domena agh.edu.pl nie ma rekordu A? Jakoś nie widzę ani

    Za to jest np. http://home.agh.edu.pl (a nie http://www.home.agh.edu.pl),
    http://student.uci.agh.edu.pl (a nie http://www.student.uci.agh.edu.pl) itd.
    Każdy nasz host, na którym istnieją konta użytkowników z możliwością tworzenia
    własnych stron WWW, ma rekord A (to chyba dość oczywiste) - a *nie ma*
    odpowiednich rekordów A (lub CNAME) typu www.host.poddomena.agh.edu.pl.

    A Twoja propozycja ("serwisy WWW powinny być pod dostępne wyłącznie
    pod adresami z "www" na początku." - żadnych wyjątków, żadnego ale) wydaje się
    sugerować, że należy tego zabronić :->
    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 45. Data: 2004-05-31 23:38:51
    Od: RusH <l...@p...pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> wrote :

    > Ktoś podjął taką decyzję (aczkolwiek może się
    > ona zmienić) i należy uszanować tę decyzję :)

    niech zgadne - manager po kursie trwajacym 2 dni za 6k ? :D

    Pozdrawiam.
    --
    RusH //
    http://pulse.pdi.net/~rush/qv30/

  • 46. Data: 2004-06-01 09:10:12
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

> [...]
    > pod adresami z "www" na początku." - żadnych wyjątków, żadnego ale)
    > wydaje się sugerować, że należy tego zabronić :->

    Nie nie nie, nie zrozumieliśmy się.
    Jeżeli źle się wysłowiłem, to przepraszam.
    Nie chodziło oczywiście o konieczność stosowania przedrostka
    akurat 'www', ale o praktykę stosowania jakiegokolwiek
    przedrostka w głównej domenie *w ogóle*.

  • 47. Data: 2004-06-01 09:20:58
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> wrote:

    > Czy możesz mi wskazać, co jest "technicznie niesłuszne" w nadaniu
    > domenie adresu IP?

    Nie napisałem, że nadanie domenie adresu IP jest technicznie
    niesłuszne..

  • 48. Data: 2004-06-01 10:18:41
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On Tue, 1 Jun 2004 11:20:58 +0200 I had a dream that Tomasz Nowak
    <t...@n...netventure.pl> wrote:
    > Nie napisałem, że nadanie domenie adresu IP jest technicznie
    > niesłuszne..

    No to dobrze - dlaczego domena z adresem "szerzy technicznie niesłuszne
    złe nawyki i niby-standardy"?

  • 49. Data: 2004-06-01 14:01:19
    Temat: Re: gazeta.pl (a pl.internet.komunikaty)
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <d...@u...rangers.eu.org>

    Date: 30 May 2004 21:53:07 GMT
    From: -IT-
    > [Adam Kubicki]

    > Ja od roku zastanawiam się dlaczego oni tak uparcie tkwią przy
    > "autentyfikacji", a ewentualnie "autentykacji". Napisano już w usenecie
    > na ten temat wiele, nie wierzę, żeby autorzy tych komunikatów z pik
    > nigdy nie otarli się chociaż o problem polskiego tłumaczenia
    > "authentification".. Chyba na złość to robią :-)

    Już im parę razy zwróciłem uwagę, to zaczęli pisać "autoryzacja" (w sumie
    też nieprawidłowo, ale z innego powodu), ale widzę, że czasem jeszcze się
    zapominają.

    --
    RRBL: http://rbl.rangers.eu.org/
    "I've always wanted to be an executioner, that's why I became a sysadmin."
    -- Jim Howes at news.admin.net-abuse.email

  • 50. Data: 2004-06-01 17:56:20
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> wrote:

    > No to dobrze - dlaczego domena z adresem "szerzy technicznie
    > niesłuszne złe nawyki i niby-standardy"?

    Bo w oczach ludzi oraz klientów utrwala się możliwość posiadania
    takiego dodatkowego 'krótszego' adresu, który prócz wątpliwych
    korzyści marketingowych na dłuższą metę przynosi parę problemów,
    nie tylko z punktu widzenia zarzadzania samą domeną, ale również
    serwisem WWW i innymi usługami.

    Ja np zdecydowanie wolę nadawać prefixom domen rekordy CNAME,
    bo dzięki temu zarządzając rekordami A tylko jednej domeny
    automatycznie redefiniuję lokalizacje sterty innych. A - jak
    pewnie wiesz - dla domeny głównej rekordu CNAME nie popełnisz,
    jesteś tam przywiązany jak pies TTLem do konkretnego adresy
    IP rekordem typu A.

    W przypadku serwisu WWW, z racji posiadania go dostępnego
    pod dwoma adresami (z których jeden jest oczywiście zbędny :>)
    mogą wyniknąć przeróżne niepotrzebne kłopoty - począwszy od
    autoryzacji, przez weryfikację referów w przeróżnych
    webaplikacjach i skrptach po analizę trafficu.

    Rozluźnienie dyscypliny w zakresie zarzadzania domenami
    może być wyjątkowym wrzodem na dupie w przypadku
    posiadania userów działających jak psy Pawłowa,
    którzy raz zdradzony adres jegodomena.pl potrafią
    wpisać dosłownie wszędzie (m.in. w poczcie jako pop3
    i smtp). A potem dzwonią i pytają się czemu poczta
    nie działa, a ty przecież serwery WWW i pocztowe
    masz na innych maszynach..

    Dobra, kończę dyskusję w tym wątku, bo oczywiście co
    admin to obyczaj i nic z tej rozmowy nie wyniknie :)