  • 11. Data: 2010-11-24 17:22:10
    Temat: Re: gdzie kupic rs232 <> usb ale ttl
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    bagno napisało:

    > Prowizorki robione w 5-15 minut już mam. Teraz chce kupic zwykły gotowy
    > kabel. Wiem, że niektóre mają poziomy ttl po stronie rs232 (bo sam taki
    > kiedyś kupiłem) ale niektóre mają też normalny rs232. I nie chciałbym
    > na taki trafić.

    A właściwie co jest złego w kablu do nokii? Tak, trzeba oberżnąć wtyczkę
    i przylutować coś innego, ale i tak chyba nie ma standardu dla złącza
    "RS232 TTL".

    > Myślałem, że może ktoś ostatnio coś takiego kupował i mi powie u kogo.

    Zajrzałem na Allegro -- są setki kabli do różnych nokii, większość do
    współczesnych, czyli całkiem bez elektroniki. Ale te właściwe też
    (chyba) są. Trzeba usiąść i wyszukać, pewnie ze dwadzieścia minut się
    zejdzie. Ale na to nie ma rady. Ja kupowałem dawno (to znaczy kazałem
    kupić), więc i tak nic więcej nie pomogę.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2010-11-24 17:46:51
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > A właściwie co jest złego w kablu do nokii? Tak, trzeba oberżnąć
    > wtyczkę i przylutować coś innego, ale i tak chyba nie ma standardu
    > dla złącza "RS232 TTL".

    Jest taki, że od jednej strony masz wtyczkę usb a od drugiej typowe
    gniazdo 9 pinów. I tak by mi najbardziej pasowało.

    > Zajrzałem na Allegro -- są setki kabli do różnych nokii, większość do
    > współczesnych, czyli całkiem bez elektroniki. Ale te właściwe też
    > (chyba) są.

    Może kiedyś były. Przejrzałem miliard aukcji i nie widze.

  • 13. Data: 2010-11-24 17:55:25
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "bagno" <b...@o...pl> wrote in message news:icgh95$qjf$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    > Potrzebuje taki kabel ubs <> "niby rs232" taki zeby po stronie rs byly
    > normalne poziomy ttl. Kiedys kupilem jakis najtanszy i tak bylo.
    > Pelno tego na allegro ale nie chce trafic na cos z normalnymi poziomami
    > napiec.
    > Moze ktos polecic u kogo kupic ? Najbardziej szczesliwy bylbym gdyby to
    > nie bylo u kogos kto ma normalna cene a nie 2 zl towar + 30 zl
    > przesylka. Tacy mnie draznia strasznie.
    > Andrzej

    http://search.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll
    ?Detail&name=768-1028-ND

    lub podobne

    c.

  • 14. Data: 2010-11-24 18:07:21
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Cezar wrote:
    > "bagno" <b...@o...pl> wrote in message
    >
    > http://search.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll
    ?Detail&name=768-1028-ND

    No fajny kabel ale mi nie o to chodzi. Miałem na myśli te najzwyklejsze
    badziewne kable na
    prolific pl2303 za kilka-kilkanaście zł.

  • 15. Data: 2010-11-24 19:50:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    bagno napisało:

    > Jest taki, że od jednej strony masz wtyczkę usb a od drugiej typowe
    > gniazdo 9 pinów. I tak by mi najbardziej pasowało.

    To obawiam się, że nie będzie pasowało. Złącze DB-9 nie jest żadnym
    standardem dla transmisji szeregowej TTL. Jeśli już ktoś takie sygnały
    wyprowadza na zewnątrz obudowy, to najczęściej na jakimś RJ albo na
    własnym złączu, jak choćby Nokia.

    > Może kiedyś były. Przejrzałem miliard aukcji i nie widze.

    Miliard? To chyba nie jest najlepsza metoda. Ja zacząłem przeglądać
    trzysta wybranych i w ciągu minuty znalazłem właściwy.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2010-11-24 19:51:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    bagno napisało:

    ?Detail&name=768-1028-ND

    > No fajny kabel ale mi nie o to chodzi. Miałem na myśli te najzwyklejsze
    > badziewne kable na prolific pl2303 za kilka-kilkanaście zł.

    Ale to właśnie jest ten "najzwyklejszy badziewny kabel na prolific pl2303
    za kilka-kilkanaście zł", któremu ktoś w ramach usługi dodanej oberżnął
    wtyczkę (albo jej nie zamontował, bo tu widzę większe serie). Za takie
    ekstra wykonanie trzeba ekstra zapłacić.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2010-11-24 20:11:31
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > To obawiam się, że nie będzie pasowało. Złącze DB-9 nie jest żadnym
    > standardem dla transmisji szeregowej TTL.

    W komputerach chyba jest. Zresztą nieważne. W każdym razie wolałbym
    takie niż różne dziwne złącza z telefonów.

> [...]
    >
    > Miliard? To chyba nie jest najlepsza metoda. Ja zacząłem przeglądać
    > trzysta wybranych i w ciągu minuty znalazłem właściwy.

    Conajmniej miliard. Z tym, że przeglądałem raczej takie do 15 zł.

    Może pochwalisz się co znalazłeś ?

  • 18. Data: 2010-11-24 20:12:39
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > oberżnął wtyczkę (albo jej nie zamontował, bo tu widzę większe
    > serie). Za takie ekstra wykonanie trzeba ekstra zapłacić.

    No to ja nie chce ekstra ! Chce zwykłe za które nie trzeba ekstra zapłacić.

    Coś czuje, że kupie losowy wybrany kabel. Może trafie na właściwy.

  • 19. Data: 2010-11-24 21:35:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    bagno napisało:

    > No to ja nie chce ekstra ! Chce zwykłe za które nie trzeba ekstra zapłacić.

    No właśnie, jak coś nie jest ekstra i nie trzeba za to ekstra płacić,
    to znaczy, że jest towarem masowym. Jak kabel do Nokii. Ten na zdjęciu
    w linku powyżej wygląda tak samo jak te od sprzedawców klamotów GSM
    (z dokładnością do zakończenia kabla z drugiej stony).

    Najpierw takie oryginalne kable (w wersji RS232/DB-9) kosztowały
    ze stówę. Wtedy za interes wzięli się domowi producenci i montowali
    układ na małej płytce w skręcanej wtyczce. Za jakieś dwie dychy na
    przykład. Na koniec przyszli Chińczycy i zaczęli sprzedawać gotowe
    z zalanymi wtyczkami po kilka złotych. A później jeszcze wersję USB.
    Mało kto już takich telefonów używa, ale kabli widać zostało sporo,
    bo są po kilka złotych. Najwyżej po kilkanaście.

    > Coś czuje, że kupie losowy wybrany kabel. Może trafie na właściwy.

    Te właściwe, to się chyba nazywają DKU-5. Ale gwarancji nie daję,
    trzeba poguglać.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2010-11-25 12:58:17
    Od: "Infotank" <i...@i...pl>

    Kable do starych telefonów siemens np s35 mają Tx Tx na poziomach TTL

    Roman F