  • 1. Data: 2014-10-28 08:56:23
    Temat: gniazda USB na płycie
    Od: marek <marek@>

    Mam płytę ASUS M4A89TD. Są na niej 3 dodatkowe gniazda do podłączenia
    USB 2.0. Z tego co wyczytałem w manualu to 1 gniazdo obsługuje dwa porty
    USB i takie też ustrojstwo z dwoma portami posiadam na śledziu. Kłopot w
    tym, że nie pasuje wtyczka. Niby jest to taka sama kostka z 9 otworami,
    ale jest jakby "odbiciem lustrzanym" wtyczki, która potencjalnie pasowałaby.

    Czy są jakieś standardy w tych wtyczkach i trafił mi się po prostu ten,
    który nie pasuje do mojej płyty?

    Marek

  • 2. Data: 2014-10-28 11:20:40
    Temat: Re: gniazda USB na płycie
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 28 Oct 2014 08:56:23 +0100, marek napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy są jakieś standardy w tych wtyczkach i trafił mi się po prostu ten,

    Są standardy i ta płyta ma jak najbardziej standardowe. Musi masz śledzia
    dziwoląga. Raz się spotkałem w HP z takim dziwolągiem.

  • 3. Data: 2014-10-28 11:53:37
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 28/10/2014 07:56, marek wrote:

> [...]
    > pasowałaby.
    >
    > Czy są jakieś standardy w tych wtyczkach i trafił mi się po prostu ten,

    W instrukcji do płyty na pewno jest rozpiska (na samym laminacie pewnie
    też), co na której "szpilce" - przerobienie wtyczki, żeby było
    prawidłowo to nawet nie pięć minut roboty.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 4. Data: 2014-10-28 14:18:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    marek pisze tak:

    > Kłopot w tym, że nie pasuje wtyczka. Niby jest to taka sama kostka
    > z 9 otworami, ale jest jakby "odbiciem lustrzanym" wtyczki, która
    > potencjalnie pasowałaby.

    Odciąłem te dwie puste przegródki we wtyczce i zeszlifowałem pilnikiem,
    czy z 2x5 zrobiłem 2x4 i wetknąłem do płyty. Czarne kable to masy,
    czerwone to +5v

    --
    Piotr

  • 5. Data: 2014-10-28 17:38:51
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-10-28 o 08:56, marek pisze:
> [...]
    > potencjalnie pasowałaby.
    >
    > Czy są jakieś standardy w tych wtyczkach i trafił mi się po prostu

    Ano są te 2 "standardy".
    Ale przeróbka to moment.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2014-10-28 22:21:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-28 08:56, Użytkownik marek napisał:
> [...]
    > pasowałaby.
    >
    > Czy są jakieś standardy w tych wtyczkach i trafił mi się po prostu ten,

    Tak, śledź od 1.1 miał kluczowanie z drugiej strony i nie da się go
    włożyć do 2.0.