  • 11. Data: 2005-05-05 21:58:35
    Temat: Re: Falszywa legitymacja szkolna
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariposa doux wrote:

    > No dobrze, dobrze. Tylko ja mowie, ze jak nie chce, nie musi sie dac
    > wylegitymowac - bo bramka nie ma do tego prawa. Ale wejscie do knajpy od
    > lat 18-tu nie jest obligatoryjne dla osob ponizej tego wieku. W koncu
    > Pub to prywatna wlasnosc kogos i ten ktos moze wpyuszczac kogo chce, a
    > kogo nie - nie musi. I to nawet bez koniecznosci legitymowania.

    Nie. Pub to publicznie dostępna placówka usługowa/handlowa. Prywatną
    własnością może być, ale - podobnie jak w przypadku np. sklepu - obsługa
    ani nawet właściciel nie mogą kogoś nie wpuścić tylko dlatego, że klient
    im się nie podoba. Właściciel może lokalu nie otwierać w ogóle. Ale jak
    już otworzył - nie może zabronić komuś wejścia, bo ten ktoś np. odmawia
    udostępnienia swoich danych osobowych.

  • 12. Data: 2005-05-05 22:22:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Zakładam, że to normalny lokal, a
    > nie lokal, do którego wpuszczani są klienci na podstawie zaproszeń
    > indywidualnych lub listy.

    Praktycznie wszystkie lokale bronia sie wlasnie w ten sposob przed
    zalewem licealistow. ;)

    Bramkarz osobe ktorej nie chce wpuscic prosi o pokazanie karty
    klubowej/zaproszenia itp. Bo impreza jest "zamknieta".
    Reszta co wchodzi to "znajomi".

    I tyle... mozesz sie z nim spierac i pokazywac ze paragraf taki i owaki
    mowi cos innego i sie nawet ciagac po sadach z nimi :)

  • 13. Data: 2005-05-05 23:11:35
    Od: YazOO <yazoo@WYWAL_TObox.net.pl>

    Chik3n Mak3r napisał(a):
    > Witam. Jutro 18 ma moja kolezanka w pubie, ale tam nie wolno wchodzic osobom
    > ponizej 18 roku zycia. Kolega powiedzial ze moze mi zrobic falszywa
    > legitymacje... 18 koncze w listopadzie dopiero. Co robic ? Chcialbym isc...
    > Czy jesli bramkarz by to odkryl i niedaj boze bym trafil pod sad, skonczylo
    > by sie na grzywnie czy raczej karze ? :/ Ja szczerze mowiac nie chcial bym
    > tego robic.

    skoro impreza zamknieta to wsumie kogo to obchodzi czy ktos ma 18 czy 17
    pozatym zawsze mozna zmienic klub.

    pozdr
    --
    ..::YazOO::..
    | GG ......................... 6977287 |

  • 14. Data: 2005-05-06 01:02:24
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    > Praktycznie wszystkie lokale bronia sie wlasnie w ten sposob przed
    > zalewem licealistow. ;)

    Nie wiem, gdzie te praktycznie wszystkie tak robią. Trochę się tym
    interesuję i jest to raczej sporadyczny sposób. Głównie z tego powodu, że
    lokal musiał by te karty faktycznie wydawać.

    > Bramkarz osobe ktorej nie chce wpuscic prosi o pokazanie karty
    > klubowej/zaproszenia itp. Bo impreza jest "zamknieta".
    > Reszta co wchodzi to "znajomi".

    No dobra. A licealista mówi, ze chce nabyć kartę. I co?

    > I tyle... mozesz sie z nim spierac i pokazywac ze paragraf taki i owaki
    > mowi cos innego i sie nawet ciagac po sadach z nimi :)

    Po co sądy. To sie za łatwia mandatem nałozony, na bramkarza, albo
    kierownika placówki - w zależności od tego, czy kierownik potwierdzi, że
    wydał takie polecenie. Taż to wykroczenie. W mojej okolcy było kilka takich
    lokali. Jakoś dało się bramkarzy tego oduczyć i nie przypominam sobie, by
    ktokolwiek musiał ich pozywać do sądu. Kilku nie chciało przyjąć mandatów i
    faktycznie się w sądzie grodzkim kończyło. Ale było bodaj 2-3 precedensy.
    potem się rozeszło, że nie wolno i już po kłopocie.

  • 15. Data: 2005-05-06 06:54:23
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > im się nie podoba. Właściciel może lokalu nie otwierać w ogóle. Ale jak
    > już otworzył - nie może zabronić komuś wejścia, bo ten ktoś np. odmawia

    Hmmmm, no to 95% pubow/dyskotek dziala lamiac prawo...

    --
    Polskie kino nieudane: Pregi ................... http://tiny.pl/h1n3
    O tym sie mowi: Maria full of grace ............ http://tiny.pl/h1nz

  • 16. Data: 2005-05-06 06:56:59
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik - praca wrote:

    > No dobra. A licealista mówi, ze chce nabyć kartę. I co?

    I sytuacja taka jak ja mialem w pewnym klubie studenckim:

    - Impreza zamknieta, wejscie za okazaniem karty klubowej
    - Nie mam.
    - Nie wejdziesz bez karty.
    - A skad moge dostac taka kartę?
    - Karte mozna kupic przy barze.
    - No to pojde kupic
    - No niestety, bez karty nie wejdziesz.

    ;)

  • 17. Data: 2005-05-06 13:47:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Hmmmm, no to 95% pubow/dyskotek dziala lamiac prawo...

    Nie, to 95% klientów tego prawa nie zna lub nie umie racjonalnie
    chronić. I tyle. Problem wpuszczenie / nie wpuszczenia kończy się z
    reguły na etapie wezwania Policji. Wówczas bramka się najczęściej
    ulatnia, bo z reguły pracują na czarno. Ale to tak z praktyki.

  • 18. Data: 2005-05-06 13:52:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > I sytuacja taka jak ja mialem w pewnym klubie studenckim:
    >
    > - Impreza zamknieta, wejscie za okazaniem karty klubowej
> [...]

    To jest właśnie odmowa świadczenia usługi będąca wykroczeniem i tyle.
    Odmówiono Ci sprzedania karty klubowej. Policja - mandat dla kierownika
    klubu, albo wniosek do sądu grodzkiego o ukaranie. I następny klub
    zostaje sprowadzony na ziemię.

  • 19. Data: 2005-05-06 13:53:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariposa doux wrote:

    > Hmmmm, no to 95% pubow/dyskotek dziala lamiac prawo...

    Bo ludzie się 'dają'. Są przyzwyczajeni, że byle cieć w bramie to alfa i
    omega, władca życia i smierci ;->

  • 20. Data: 2005-05-06 13:56:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariposa doux wrote:

    > Hmmmm, no to 95% pubow/dyskotek dziala lamiac prawo...

    Bo ludzie się 'dają'. Są przyzwyczajeni, że byle cieć w bramie to alfa i
    omega, władca życia i smierci ;->

    Ot chociażby a'propos podawanych przeze mnie za przykład sklepów:
    'zakazy' wejścia z plecakiem (ale z równie wielką damską torebką już
    można!) czy robienia zdjęć. Pilnowaczy w Tesco koło siebie już
    wytresowałem i się nie fatygują. Teraz pracuję nad MediaMarkt (ale tam
    rzadziej bywam, więc wolno idzie i czasem jeszcze coś tam mamroczą).