  • Data: 2014-10-21 19:02:57
    Temat: Re: Kocioł c.o. gaz- ustawienie temperatury
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In news:m255o1$52u$1@node1.news.atman.pl,
    *Ergie* <e...@s...pl> typed:

    /../
    > Natomiast kotły kondensacyjne odwrotnie lepiej by woda w obiegu
    > miała jak najniższa temperaturę więc lepiej by grzały ciągle (lub długimi
    > okresami) na mocy minimalnej. W praktyce najczęściej kocioł i tak jest
    > mocno przewymiarowany (ze względu na CWU) więc musi być spory mróz by
    > mógł pracować ciągle, a przez większość czasu włącza się na krótko.

    Dokladnie o taka prace kotla mi chodzi. Chce to wypracowac w praktyce, czy
    sie uda i czy bedzie to ekonomiczne to sie okaze.
    Chodzi mi o takie ustawienie kotla, aby grzal dokladnie tak jak opisales
    wyzej tj. ciagle na mocy minimalnej lub wlaczal sie na krotko.

    > Z drugiej strony bardzo krótkie cykle on/off nie są dobre dla żywotności
    > kotła więc jak kocioł jest zbyt mocny i włącza się"co 5 minut na minutę"
    > to można rozważyć czy nie lepiej zwiększyć trochę histerezę (spadek
    > temperatury po którym się włącza)

    W srwisie viessmanna powiedzeli ze jest ustawiona~fabrycznie na ~- 8 do -12
    stopni.
    Jesli chce to moze mi to serwisant zmienic. Al;e czy warto?

    > tak by cykle były rzadsze i dłuższe
    > wiąże się to niestety z wzrostem wahania temperatury wewnętrznej. Dla
    > jednego nie ma to znaczenia a ktoś inny źle na to reaguje więc każdy musi
    > sam sobie znaleźć jakieś optimum między własnym komfortem a dbaniem o
    > wygodę kotła.

    Merytoryczne podejscie do sprawy, dziekuje za fachowy wyklad.
    O to mio chodzilo.

    Ps. A na jaka temperature ustawia sie cwu?
    Obecnie mam na 3,5 tj. ~60 stopni.

    Pozdrawiam,
    Zyga