  • Data: 2014-12-05 11:37:35
    Temat: Re: Kocioł c.o. gaz- ustawienie temperatury
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Użytkownik_zyga" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie przeliczam m3 na kWh i nie wiem jak przeliczyc, wiem natomiast i to
    > jest pewne na 100% ze zuzycie jest w ~12/14m3/dobe co daje kwote 25
    > zł/dobe - odczyt zuzycia z licznika.
    > Taryfa W3 - 1.97 zł/m3 gazu.

    Ok, to policzę to od Twojej strony:

    skoro zużycie masz 12/14m3 to mnożąc to przez kaloryczność 30MJ/m3
    otrzymujemy 360 - 420 MJ na dobę. Przeliczając to na kWh otrzymujemy 89-117
    kWh na dobę. Co daje 3,7 - 4,9 kW na godzinę.
    Więc skoro Twój kocioł ma moc minimalną 6,5 to nie może pracować non-stop, a
    tylko przez 57-75% czasu.

    Po prostu Twój kocioł (tak samo jaki i mój i prawie wszystkie inne) jest
    zbyt mocny na potrzeby ogrzewania domu i dlatego nie pracuje ciągle tylko
    cyklicznie.

    Pozdrawiam
    Ergie