    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kocioł c.o. gaz- ustawienie temperatury
    Date: Wed, 22 Oct 2014 09:51:16 +0200

    Użytkownik "Użytkownik_zyga" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Dokladnie o taka prace kotla mi chodzi. Chce to wypracowac w praktyce,
    > czy sie uda i czy bedzie to ekonomiczne to sie okaze.
    > Chodzi mi o takie ustawienie kotla, aby grzal dokladnie tak jak opisales
    > wyzej tj. ciagle na mocy minimalnej lub wlaczal sie na krotko.

    Obecnie to jest _niemożliwe_ :-)

    W necie wyskoczyło mi że minimalna moc Twojego kotła to 6,5 kW. Tyle wynosi
    zapotrzebowanie na ciepło średnio ocieplonego domu 150m2 czyli to oznacza że
    aby Twój kocioł pracował ciągle na mocy minimalnej na zewnątrz musi być -20.

    > W srwisie viessmanna powiedzeli ze jest ustawiona~fabrycznie na ~- 8
    > do -12 stopni.
    > Jesli chce to moze mi to serwisant zmienic. Al;e czy warto?

    ???

    Histereza jest podawana w stopniach Kelwina i oznacza że jak masz ustawione
    na sterowniku 21 stopni i histerezę 1K to po nagrzaniu do 21 kocioł włączy
    się dopiero gdy temperatura spadnie do 20. Analogicznie histereza 2 oznacza
    że włączy się gdy spadnie do 19. Dlatego im wyższa histereza tym większe
    wahania temperatury ale tym rzadsze załączenia kotła.

    Uwaga: Niektórzy liczą histerezę jako wartość bezwzględną inni jako +/- -
    czyli histereza +/- 1K oznacza de facto różnicę 2 stopni między min a max.

    > Ps. A na jaka temperature ustawia sie cwu?
    > Obecnie mam na 3,5 tj. ~60 stopni.

    To zależy czy obawiasz się legionelli czy nie :-) Było o tym kilka wątków w
    tym roku. :-)

    Pomijając legionellę najbardziej optymalna temperatura (jeśli chodzi o
    ekonomię) to najniższa zapewniająca odpowiednią ilość ciepłej wody do mycia.

    Pozdrawiam
    Ergie