  • 81. Data: 2014-08-01 10:59:40
    Temat: Re: historiapojazdu.gov.pl - ciekawe, kiedy to sie rozkreci ;)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ergie e...@s...pl ...

    > A jak ta dostępność nigdy nie nastąpi - bp np. komputer padnie to
    > będziesz przeglądał papierki i szukał co się nie wysłało?

    Jak nigdy nie nastapi to mamy taka sama sytuacje jak teraz.
    A jak teraz komputer padnie to jak sa wysyłane dane?

    > Ludzie,
    > przestańcie teoretyzować! Albo robi się system gdzie raz na jakiś czas
    > urzędnik coś wklepuje, albo on-line i wtedy urzędnik czeka na
    > potwierdzenie też on-line.

    Chcesz powiedziec, ze obecnie to działa tak, ze raz na tydzien ktos w SKO
    siada i to co na codzien wklepuja do komputera jeszcze raz wklepuje po to
    zeby wysłac? To chyba jakis absurd by był...

    > I tak jak ktoś zauważył system on-line jest droższy.

    Miliony, panie, miliony...

  • 82. Data: 2014-08-01 11:19:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    7.0.0.1...

    > Jak nigdy nie nastapi to mamy taka sama sytuacje jak teraz.
    > A jak teraz komputer padnie to jak sa wysyłane dane?

    Np. ręcznie na podstawie wydruków, bo wie które jeszcze nie poszły (te które
    lezą na biurku).

    > Chcesz powiedziec, ze obecnie to działa tak, ze raz na tydzien ktos w SKO
    > siada i to co na codzien wklepuja do komputera jeszcze raz wklepuje po to
    > zeby wysłac? To chyba jakis absurd by był...

    Po co ma jeszcze raz wklepywać?
    Klika wyślij i czeka na potwierdzenie.

    Jak przyszło to ok przekłada wydruk na inną kupkę - tych już wysłanych, jak
    nie przyszło to próbuje jeszcze raz w innym terminie, albo szuka problemów z
    siecią.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 83. Data: 2014-08-01 11:20:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w
    >Tak, udało mi się wyjść. Ba, jestem w stanie ocenić ile pracy jest
    >wymagane aby dodać 4 bajty na rekord samochodu co roku bazując na
    >doswiadczeniach daleko dalej niż klikanie w windowsie. Zaiste,
    >zajebiście dużo trzeba dodać do bazy. To w końcu jakieś 32 bity jak
    >by

    Jak informacja o przegladach juz jest, to zaiste niewiele.

    Jak informacji o przegladach jeszcze nie ma, to juz nie tak malo..

    >Dalej, napieraj, co w tych kilku bajtach jest takiego co powoduje że
    >nalezy je oszczędzać. Że *PODJĘTO* decyzję o gownianości jeszcze o
    >poziom wyższej. Zapewniam, nie są to powody informatyczne. Jestem
    >prawie pewny że są to powody braku kompetencji, polityka i zwykla
    >głupota.

    Wez pod uwage ze jak podejmowano, to komputery w Biedronce byly
    znacznie gorsze.
    A potem lata mijaly, decyzja niby podjeta, a Cepik wcale nie ruszal.

    Co to zreszta za g* kraj, ze cepiku nie mial 20 lat wczesniej.

    Ba - podejrzewam ze mial, policja przeciez nie wysylala pisma do
    starosty za kazda potrzeba, ale jak decyzje podjeto, to mowila
    "potrzebujemy pieniedzy na system" ...
    O ile pamietam to pozniej chcieli pieniadze od ubezpieczycieli na
    cepik wyciagnac, ale ubezpieczyciele sie wypieli. No to ich/nas tak po
    1 euro skubia co roku ...

    J.

  • 84. Data: 2014-08-01 12:13:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości
> [...]
    >Jak przyszło to ok przekłada wydruk na inną kupkę - tych już
    >wysłanych, jak nie przyszło to próbuje jeszcze raz w innym terminie,

    Jaki wydruk ?
    Wydruk potwierdzenia ? No, ten to moze i przeklada, ale zaloze sie ze
    komputer sam pilnuje co wyslal, co ma wyslac, a wydruk to moze tak
    tylko do archiwum ...

    J.

  • 85. Data: 2014-08-01 12:15:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Jaki wydruk ?
    > Wydruk potwierdzenia ? No, ten to moze i przeklada, ale zaloze sie ze
    > komputer sam pilnuje co wyslal, co ma wyslac, a wydruk to moze tak tylko
    > do archiwum ...

    Jak się ma komputer sam pilnować to znowu kolejne $$$ do ceny projektu itd.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 86. Data: 2014-08-01 12:21:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał
    >Jak się ma komputer sam pilnować to znowu kolejne $$$ do ceny
    >projektu itd.

    Ale takie rzeczy powinny byc od razu zaplanowane.

    Nie chcesz chyba powiedziec ze ktos w SKP po kazdym badaniu klika
    "wyslij raport z badania",
    czy ze na koniec dnia klika kazde badanie z osobna ?

    J.

  • 87. Data: 2014-08-01 12:26:03
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 31 lipca 2014 22:06:28 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Boszz, czego jak się tutaj jeszcze dowiem?

    Zalezy to mocno od "obciazenia".
    Czasem konczy sie tak: http://pulsbiznesu.pb.pl/3798643,67740,epuap-zabloko
    wala-fundusze-emerytalne

    ;)

    W obecnych czasach wystarczy, ze ktos wrzuci info, ze jest "cos ciekawego" i juz
    tysiace rownoczesnie klikaja... kazdy serwis musi to uwzglednic...

    WS

  • 88. Data: 2014-08-01 12:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ergie e...@s...pl ...

    > Np. ręcznie na podstawie wydruków, bo wie które jeszcze nie poszły (te
    > które lezą na biurku).

    No to rzeczywiscie udogodnienie...
    A tak ma to samo, tylko ze moze do egregatora odkładac najczesciej po 10
    sekundach.
    Prosze, nie szukajmy dziury w całym.

    > Po co ma jeszcze raz wklepywać?
    > Klika wyślij i czeka na potwierdzenie.

    No własnie.
    A wczesniej pisałes: urzednik raz na jakis czas wklepuje.
    A on wklepuje na biezaco. A raz naj akis czas wysyła.

    > Jak przyszło to ok przekłada wydruk na inną kupkę - tych już
    > wysłanych, jak nie przyszło to próbuje jeszcze raz w innym terminie,
    > albo szuka problemów z siecią.

    A tak ma to samo tylko po kilku sekundach.
    no rzeczywiscie obecny system jest lepszy...

  • 89. Data: 2014-08-01 13:31:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Ale takie rzeczy powinny byc od razu zaplanowane.

    Dlatego pytałem o specyfikację. Na razie to sobie gdybamy.

    > Nie chcesz chyba powiedziec ze ktos w SKP po kazdym badaniu klika "wyslij
    > raport z badania",
    > czy ze na koniec dnia klika kazde badanie z osobna ?

    Tego _nie_ _wiem_. Wiem natomiast i o tym piszę, że w zależności od tego jak
    to zostało wyspecyfikowane i zrobione to system może być droższy lub tańszy
    w stworzeniu i utrzymywaniu. A zrobienie go mniej lub bardziej
    awario-odpornym też ma różny stopień komplikacji.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 90. Data: 2014-08-01 13:34:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    7.0.0.1...

    > A wczesniej pisałes: urzednik raz na jakis czas wklepuje.
    > A on wklepuje na biezaco. A raz naj akis czas wysyła.

    Dobra, źle napisałem lokalnie wklepuje od razu. Na serwerze dane pojawiają
    się raz na jakiś czas.

    > A tak ma to samo tylko po kilku sekundach.
    > no rzeczywiscie obecny system jest lepszy...

    Ale kto pisał że lepszy???
    System on-line i off-line. Są _różne_. Oba mają jakieś wady i zalety. Nie
    wiem z jakiego powodu w tym przypadku podjęto taką a nie inną decyzję (może
    np. zlecający w ogóle o tym nie pomyślał), wiem natomiast że ciągle robi się
    takie i takie systemy.

    Pozdrawiam
    Ergie