  • 11. Data: 2005-05-21 17:04:11
    Temat: Re: hosting
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.pl>

    Neas napisał(a):

    > To chyba lekka przesada... W Business Server Pro jest 180 GB rocznie, w
    > zwykłym 120 GB. Skoro wykorzystuje to przez 3 tygodnie, to załóżmy, że
    > przez miesiąc robi jakieś 200 GB, czyli jakieś 7 GB dziennie czyli jest to
    > obciążenie rzędu 1 mbps jeśli się nie mylę. W szczycie pewnie dochodzi do

    tak, ale

    1. chciał niezawodność (raid)
    2. wydajność (ten 1mbps to jest rozłożony na _stałe_ obciążenie przez
    całą dobę - nigdy tak nie będzie niestety ... wystarczy, że ma te
    multimedia na jakiejś bazie i nagłe ileśtam nawet "tysięcy" zapytań,
    zapcha słabszą maszynkę) - no powiedzmy: nie musi być xeon zwykłe
    dwuprocesorowe p3 ;-)

    Wojtek

  • 12. Data: 2005-05-21 17:22:38
    Od: "Lukasz \"S-K\" Jarochowski" <l...@v...void>

    i wszyscy padli na kolana kiedy crazy bejbi rzekl:

> [...]
    > multimedia na jakiejś bazie i nagłe ileśtam nawet "tysięcy" zapytań,
    > zapcha słabszą maszynkę) - no powiedzmy: nie musi być xeon zwykłe

    Rozmawiałem z nim i okazało się, że trochę koloryzował. Transfer
    miesięczny sięga 70GB. Mówił (znów nie wiem ile w tym prawdy, heh), że
    go to teraz kosztuje 600zł miesięcznie, więc wątpię czy w jakikolwiek
    sposób tę cenę da się przebić kupując łącze na wyłączność.

    Przepraszam, że zrobiłem zamieszanie - ale kolega trochę ,,koloryzował''
    i sam mnie w błąd wprowadził.

    Pozdrawiam
    ŁJ

    --
    Wszędzie słyszę krzyk. Cierpień nieustająca melodia....
    GG:0x4BE039 lukasz < w > sanity.int.pl

  • 13. Data: 2005-05-21 17:24:40
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Lukasz "S-K" Jarochowski pisze:

> [...]
    > go to teraz kosztuje 600zł miesięcznie, więc wątpię czy w jakikolwiek
    > sposób tę cenę da się przebić kupując łącze na wyłączność.

    Za tyle można spokojnie wynająć cały serwer z odpowiednim transferem,
    oczywiście nie w Polsce.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 14. Data: 2005-05-21 19:57:01
    Od: Przemyslaw 'Repcio' Gubernat <r...@r...net.anty-harvest-adres-usun-to>

    W artykule <d6nlgp$58v$1@nemesis.news.tpi.pl> crazy bejbi napisał(a):
    [..]

    > linux wystarczy.
    > bardziej zwróć uwagę na sprzęt: jakiś dwuprocesorowy markowy serwer (np.
    > 2 x xeon), raid itd.

    Czyli licz lekką ręką min. 10-15 kPLN.
    Administruje jednym pudłem który średni dzienny ruch to ok. 2 MBit, 1x Xeon 3,4GHz
    ma problemy z obsługą tego serwisu.

    > sam sobie odpowiedziałeś już wcześniej - jak masz Klientów z tpnecie, to
    > kupujesz łącze z tpnetu. Inni duzi mają dobre łącza do tpnetu, ale one
    > raczej będą kosztowały więcej bo oni maja jeszcze przy okazji dobre _nie
    > tylko_albo_przede_wszystkim_nie_do_tpnetu.

    Nie koniecznie, jeżeli kupujesz łącze xMbit i z tego yMbit do TPNetu ceny są ogólnie
    mówiąc
    niższe per Mbit (szczególnie gdy y/x < 0.3)

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    | System Administrator @ Repcio.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 15. Data: 2005-05-22 09:29:42
    Od: Andrzej Bobyk <A...@m...lublin.pl>

    Neas napisał(a):

    > Za tyle można spokojnie wynająć cały serwer z odpowiednim transferem,
    > oczywiście nie w Polsce.

    Oczywiście, że w Polsce. Profesjonalnie i bez limitów transferu:
    http://www.lubman.pl/cennik/4.shtml

    Pozdrawiam,
    --
    Andrzej Bobyk, LubMAN UMCS, http://www.lubman.pl
    Pl. M. Curie-Skłodowskiej 1, 20-031 Lublin, Poland

  • 16. Data: 2005-05-22 11:52:33
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Andrzej Bobyk pisze:

    > Oczywiście, że w Polsce. Profesjonalnie i bez limitów transferu:
    > http://www.lubman.pl/cennik/4.shtml

    Pisałem wynajęciu serwera/miejsca na serwer, a Ty wklejasz link do oferty
    hostingowej... po co?

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 17. Data: 2005-05-22 11:53:08
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Andrzej Bobyk pisze:

    > Oczywiście, że w Polsce. Profesjonalnie i bez limitów transferu:
    > http://www.lubman.pl/cennik/4.shtml

    Pisałem o wynajęciu serwera/miejsca na serwer, a Ty wklejasz link do oferty
    hostingowej... po co?

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 18. Data: 2005-05-22 12:10:02
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Marek Panek pisze:

    > No trzeba się reklamować :)

    A, nie zwróciłem uwagi na jego e-mail. ;)

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 19. Data: 2005-05-22 12:11:03
    Od: "Marek Panek" <mpanekNOSPAM!@lh.pl>

    > Pisałem o wynajęciu serwera/miejsca na serwer, a Ty wklejasz link do
    > oferty
    > hostingowej... po co?

    No trzeba się reklamować :)

  • 20. Data: 2005-05-23 09:31:54
    Od: Krzysztof Antoń <k...@W...unitron.lublin.pl>

    Andrzej Bobyk wrote:

    > Oczywiście, że w Polsce. Profesjonalnie i bez limitów transferu:
    > http://www.lubman.pl/cennik/4.shtml

    O pan bobyk, specjalista z Bożej Łaski...
    co do byle bzdurki wymaga 10 kwitów z pieczątkami.
    Na szczęście lubman poza dykrektorem kretynem ma naprawdę dobrych
    fachowców techników. Jak by sobie jeszcze tego bobyka podarowali
    to już by było całkiem ekstra.

    --
    Krzysztof Antoń