  • 11. Data: 2014-10-21 23:47:05
    Temat: Re: jak przechować auto przez zime
    Od: masti <g...@t...hell>

    tᴏ wrote:

    > Kup coś co podtrzyma napięcie w aku, resztę olej.

    ale mineralny czy full sytetyk?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2014-10-22 00:28:53
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > ale mineralny czy full sytetyk?

    mocz ? :P ;)

  • 13. Data: 2014-10-22 00:35:27
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-10-21, b...@g...com <b...@g...com> wrote:

    > 2. Odpalac 1 lub wiecej w tyg. na ok. 8-12 min. na obr. jałowych (moj 3.0 silnik
    przy temp. otoczenia 15C nagrzewa sie w 11 min...wiec podałem dla Twojego 3.6 wartość
    przybliżoną 8-12 min...być może ze względu na większa poj.ukl. chlod. czas bedzie
    dłuższy). Powinien sie nagrzac do 70-80C i przygazowac kilkanascie razy do 4 tys obr
    i kilka razy przytrzymac na kilka sekund przy 3-4 tys obr. Potem poczekac 1 min na
    wystudzenie i zgasic.

    > Po co tak robic? Aby skroplona para wodna nie zalegała tam i nie powod. powst.
    korozji w wydechu.

    A to ciekawe, a co sie stanie w momencie gdy silnik i wydech bedzie stygl?

    > 5. Nalac co najmniej 3/4 baku paliwa po to aby nie korodował.

    To ktos montuje jeszcze stalowe zbiorniki?

    > 6. Jesli ten parking pozwala na jazdy to ja bym rozpedzil sie pare razy do
    niewielkich predkosci i delikatnie hamowal po to aby oczyscic tarcze i klocki hamulc.
    z powierzchownej korozji.

    Jak bedzie stal w suchym garazu to nie wiele skoroduje.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 14. Data: 2014-10-22 01:14:28
    Od: tá´Ź

    masti wrote:

    > ale mineralny czy full sytetyk?

    Tylko chujawski z pierwszego tłoczenia!

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 15. Data: 2014-10-22 06:53:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-10-21 21:23, megrimsES pisze:
    > 911 turbo na zime pójdzie do garażu.
    > Podziemny z windą u zaprzyjaźnionej firmy.
    >
    > Przy założeniu, że auto nie będzie eksploatowane zupełnie
    > w okresie pewnie od połowy listopada do połowy kwietnia
    > na co zwrócić uwagę, aby nie zrobić mu krzywdy.
    >
    > Czy podłączyć impulsową ładowarkę do aku na podtrzymanie?
    > Czy raz w tygodniu odpalić go i wyjechać 200m na zewnątrz?
    > Czy opony się odkształcą?

    Poczytaj fora motocyklowe o przechowywaniu motocykli zimą.
    W skrócie: zadbać o opony (żeby nie stały bez przerwy pod pełnym
    obciążeniem samochodu). Resztą nieszczególnie się przejmować.

    --
    MN

  • 16. Data: 2014-10-22 07:57:22
    Od: b...@g...com

    Gdy przyjedzie pierwszy raz ze zewnatrz na ten suchy parking to po kilku godz. i tak
    troche wilgoci zostanie w wydechu. Ponadto jestem niemal pewny ze pojecie "suchy "
    parking nie oznacza ze parametry pomieszczenia parking: wilgotnosc wzgledna i
    zawartosc gramow pary wodnej na 1kg suchego powietrza będą równe ZERO - na pewno beda
    zawsze na jakimś poziomie bo nikt tak nie projektuje układów. Poczytaj o wykresie
    Moliera i o instalacjach wentylacyjnych.
    Dlatego przynajmniej raz w tyg warto odpalic silnik tak jak to opisałem wyzej.

    Druga przyczyna to starzenie sie sondy lamba....(...).

    BTW. Zaproponowałeś coś od siebie dla wątkotwórcy czy lubisz szukac rzeczy juz
    odkrytych ?

    Pozdr.
    Bugatti

  • 17. Data: 2014-10-22 23:38:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-10-21 22:21, b...@g...com pisze:

> [...]
    wystudzenie i zgasic.

    > Po co tak robic? Aby skroplona para wodna nie zalegała tam i nie powod. powst.

    Od stania ona się tam nagle nie znajdzie.
    Więc o ile rada poniekąd dobra o tyle żeby wstawiając auto do garażu
    rozgrzać wydech żeby usunąć z niego wilgoć, to uruchamianie go co
    tydzień na chwilkę raczej tylko wilgoć w wydechu wygeneruje.

    > 5. Nalac co najmniej 3/4 baku paliwa po to aby nie korodował.

    Co prawda od jakiś 20 lat nie widziałem stalowego zbiornika w nowym
    aucie, no ale jak się tam na Porsche nie znam :)

    > 6. Jesli ten parking pozwala na jazdy to ja bym rozpedzil sie pare razy do
    niewielkich predkosci i delikatnie hamowal po to aby oczyscic tarcze i klocki hamulc.
    z powierzchownej korozji.

    I jaką widzisz wyższość regularnego ścierania korozji, nad zrobieniem
    tego raz po zimie? :)

  • 18. Data: 2014-10-22 23:40:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-10-21 22:59, megrimsES pisze:

    > A nie szkoda na sól i całe to gówno?

    Jak blachy są całe, a nie poobijane to nic się nie stanie od soli.
    Mi tam by było szkoda auto na zimę wstawiać do garażu, nawet gdybym miał
    inne :)

    Masz je do oglądania czy do jeżdżenia?

  • 19. Data: 2014-10-22 23:56:58
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-10-22 o 23:40, Tomasz Pyra pisze:

    > Jak blachy są całe, a nie poobijane to nic się nie stanie od soli.
    > Mi tam by było szkoda auto na zimę wstawiać do garażu, nawet gdybym miał
    > inne :)
    >
    > Masz je do oglądania czy do jeżdżenia?

    Wiesz. Problem będzie jak się zrobią koleiny w zwałach śniegu.
    Dość nisko osadzony zderzak i do wymiany. Za pług będzie robił.
    Ogólnie do jeżdżenia. Ale z samochodami jest tak, że nie ma
    takiego, które by spełniało wszystkie potrzeby. 911 turbo do
    wgniatania w fotel i latania >300. Ale na zimę?

  • 20. Data: 2014-10-23 01:09:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-10-22 23:56, megrimsES pisze:

> [...]
    > takiego, które by spełniało wszystkie potrzeby. 911 turbo do
    > wgniatania w fotel i latania >300. Ale na zimę?

    Jak czterobut to powinien spoko jeździć.
    Wiadomo że nie po polu ale za to bokami :)

    A internet mówi że te prześwity też bez dramatu