  • 11. Data: 2016-07-26 09:23:33
    Temat: Re: jak przedłużyć życie łożysku sprzegła?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie ma szans, plus tego oporu nie czułbyś na pedale.
    > To co robisz nogą to napianie sprężyny w docisku.

    no dobra. a ona może się o coś zapierać? co moze mieć jeszcze wpływ na
    wysprzęglanie z użyciem większej siły, wysprzęglanie prawie przy
    podłodze i to pomimo nowej pompy sprzęgła która zaczęła cieknąć.
    Pierwotnie wziąłem ją za winowajczynię.

  • 12. Data: 2016-07-26 10:20:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 26 Jul 2016 09:23:33 +0200, sirapacz napisał(a):

    > no dobra. a ona może się o coś zapierać?

    Nie sądzę

    > co moze mieć jeszcze wpływ na
    > wysprzęglanie z użyciem większej siły,

    Tak jak pisałem - albo coś zatarte przy pedale i jego połączeniu z pompą,
    albo na osi dźwigni która łączy wysprzęglik z łożyskiem.

    Jeszcze jest łożysko wyciskowe które w przypadku gdy pchająca je dźwignia
    będzie np. krzywa będzie zaciskać się na wałku sprzęgłowym, ale to już
    jakieś voodoo.

    W takich przypadkach po prostu trzeba rozebrać wszystko i popatrzeć -
    będzie widać.

  • 13. Data: 2016-07-26 12:48:17
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 2016-07-25 o 09:26, sirapacz pisze:
    > ostatnio zauważyłem, że w moich fiatach nie są problemem kończące się
    > tarcze a coraz ciężej chodzące sprzęgła (ot zmiana stylu jazdy z wariata
    > na spokojny).

    Ja w Mondeo MKIII miałem taki efekt, że po dłuższej jeździe bez
    naciskania sprzęgła w dużej temperaturze (autostrada) pedał sprzęgła
    silnie twardniał, dodatkowo biegi 1-2 wchodziły z lekkim oporem.

    Sprzęgło było wymieniane w ASO 2x na gwarancji i pomagała naprawa na 10
    kkm..

    Problem rozwiązałem kupując auto ze skrzynią automatyczną :)

  • 14. Data: 2016-07-26 13:55:49
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Problem rozwiązałem kupując auto ze skrzynią automatyczną :)

    :))))))))))) można i tak:)
    ale doblo z automatem to tak naprawdę manual i silowniki:)