  • 11. Data: 2017-08-11 18:15:27
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A skąd się brałby komunikat OBDII "P0301 Cylinder 1 Misfire Detected" ?
    >
    > https://www.yourmechanic.com/article/p0301-obd-ii-tr
    ouble-code-cylinder-1-misfire-detected-by-jamahl-wal
    ker

    > Komputer pokładowy nie tylko wie, że było wiele zgubionych
    > wybuchów to wie dokładnie w którym cylindrze...

    http://autokult.pl/13449,puk-puk-kto-tam-czujnik-spa
    lania-stukowego
    + informacja który cylinder w danym momencie miał zapłon na podstawie
    czujnika położenia wału i sekwencji wyładowań na świecach (zakładając,
    że jedna lub dwie cewki)

  • 12. Data: 2017-08-11 19:24:56
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 11.08.2017 18:15, sirapacz wrote:

> [...]
    > + informacja który cylinder w danym momencie miał zapłon na podstawie
    > czujnika położenia wału i sekwencji wyładowań na świecach (zakładając,

    Ale tam nic nie piszą o wykrywaniu _prawidłowego_ zapłonu.
    Zresztą nazwa tego czujnika jest jednoznaczna.
    IMHO kolega Marek ma rację.

    --
    Mirek.

  • 13. Data: 2017-08-11 20:38:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Aug 2017 22:54:00 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Komputer pokładowy nie tylko wie, że było wiele zgubionych
    > wybuchów to wie dokładnie w którym cylindrze...

    Ake po co mu ta wiedza?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2017-08-11 20:54:48
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 11.08.2017 20:38, Marek wrote:

    > Ake po co mu ta wiedza?

    Żeby nie podawać paliwa do cylindra, w którym nie następuje zapłon i tym
    samym oszczędzić katalizator.

    --
    Mirek.

  • 15. Data: 2017-08-12 12:00:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 11 Aug 2017 20:54:48 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Żeby nie podawać paliwa do cylindra, w którym nie następuje zapłon
    > i tym
    > samym oszczędzić katalizator.

    Ale moment, ta wiedza, że nie odpalil jest dopiero *po* podaniu
    paliwa, skąd ma wywrróżyć że nie odpali bez paliwa?

    --
    Marek

  • 16. Data: 2017-08-12 12:17:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

    >Ale moment, ta wiedza, że nie odpalil jest dopiero *po* podaniu
    >paliwa, skąd ma wywrróżyć że nie odpali bez paliwa?

    To pare dawek poda, a potem przestanie az do naprawy silnika.

    Ewentualnie bedzie kontrolnie podawal co pare obrotow, sekund, minut

    J.

  • 17. Data: 2017-08-12 12:41:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ja silnik ma cztery cylindry, teraz to norma ze tyle ma, to jak jeden nie dziala to
    sie jechac nie daje.

  • 18. Data: 2017-08-12 14:16:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Ja silnik ma cztery cylindry, teraz to norma ze tyle ma, to jak jeden nie
    > dziala to sie jechac nie daje.

    Zależy jak duży/mocny masz silnik.

  • 19. Data: 2017-08-12 14:36:34
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 12.08.2017 12:41, Zenek Kapelinder wrote:
    > Ja silnik ma cztery cylindry, teraz to norma ze tyle ma, to jak jeden nie dziala to
    sie jechac nie daje.

    Daje się daje. Wolisz żeby stanął?
    Nawet na dwóch da się awaryjnie gdzieś zjechać.

    --
    Mirek.

  • 20. Data: 2017-08-12 22:33:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 12 Aug 2017 12:17:00 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > To pare dawek poda, a potem przestanie az do naprawy silnika.
    > Ewentualnie bedzie kontrolnie podawal co pare obrotow, sekund, minut

    No ale jak jeden nie pali to i tak nie da
    się jechać, więc nadal nie rozumiem po co takie kombinacje.

    --
    Marek