  • 71. Data: 2016-10-10 16:27:48
    Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Zenek nie do konca wiem oczym piszesz. Czy mam rozumiec ze jak odkrecilem główke
    korbowodu to mam teraz dac nowe panewki?

  • 72. Data: 2016-10-10 19:29:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak silnik pracowal to tak. Panewka to jedorazowka. Jak bys zmierzyl srednice otworu
    pod panewke i mial mozliwosc zmierzenia srednicy zewnetrznej panewki to bys zauwazyl
    ze srednica panewki jest wieksza od srednicy otworu. Przy skrecaniu panewka jest
    sciskana. Zapewnia to wlasciwa sile z jaka jest osadzona. Kiedys byly w panewkach
    zamki uniemozliwiajace obrocenie sie panewki. Ostatnio pojawily sie silniki w ktorych
    nie ma zamkow. I tylko sila tarcia pomiedzy panewka a oprawa uniemozliwia obrocenie
    sie panewki. W nich nawet jak ktos sklada silnik i zalozyl nowe panewki i z jakis
    wzgledow musi rozkrecic oprawy nawet jak silnik nie nie byl odpalony to panewki sa do
    wyrzucenia i trzeba zalozyc nowe.

  • 73. Data: 2016-10-10 19:51:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jak silnik pracowal to tak. Panewka to jedorazowka.

    A ile musi pracowac ?

> [...]
    >Kiedys byly w panewkach zamki uniemozliwiajace obrocenie sie panewki.
    >Ostatnio pojawily sie silniki w ktorych nie ma zamkow.

    A jak sie ma stary silnik i zamki ?

> [...]
    >i z jakis wzgledow musi rozkrecic oprawy nawet jak silnik
    > nie nie byl odpalony to panewki sa do wyrzucenia i trzeba zalozyc

    Brzmi rozsadnie ... tylko jak sprawdzic luz na wale tymi plastikowymi
    precikami ?

    J.

  • 74. Data: 2016-10-10 21:15:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nie ma zamkow to luzu sie nie sprawdza waleczkami. Szlifuje sie wal na wymiar
    podany przez fabryke i musi byc dobrze. Zamki to dupochron przed obroceniem panewki w
    przypadku zatarcia. Taki relikt lat minionych. Jak sie zatarlo to walu nie da sie
    obrocic. W czasie pracy sie nie zaciera. Bedzie sie tluklo. Zaciera sie po wylaczeniu
    jak spadaja obroty i nie ma smarowania. Jak nie ma zamkow i wal jest zlutowany z
    panewkami to jak by silnik dal sie uruchomic to zniszczyl by blok albo korbowody.
    Chwile by popracowal i bylo by duzo czesci do wymiany, jak by ktos mial pecha to blok
    do wyrzucenia. Wspolczesna panewka ma kilka warstw. Jest stalowa blacha nosna. Potem
    jest warstwa brazu i na koncu nakladany galwanicznie stop cyny. Przy zatarciu
    najpierw ulega zniszczeniu stop cyny i wal pracuje na brazie. Polaczenie stal braz ma
    spora odpornosc na zatarcie w warunkach niedostatecznego smarowania. Ale wieczne nie
    jest. Od zapalenia sie kontrolki cisnienia oleju i zmiany dzwieku silnika warstwa
    brazu umozliwia bezpieczne wylaczenie silnika bez fizycznego zatarcia go.

  • 75. Data: 2016-10-10 21:22:04
    Od: laisar <k...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 10 października 2016 19:29:53 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Kiedys byly w panewkach zamki uniemozliwiajace obrocenie sie panewki

    Nieprawda - http://truckfocus.pl/technika/3236/panewki-bez-8222z
    amkow8221

  • 76. Data: 2016-10-10 21:49:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Napisali dokladnie to samo co ja. Ale jak jakis kutasek chce sie pomadrzyc to wytnie
    jedno zdanie. Teraz mozesz udac sie na drzewo banany prostowac.

  • 77. Data: 2016-10-10 22:09:59
    Od: laisar <k...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 10 października 2016 21:49:57 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Napisali dokladnie to samo co ja

    Bynajmniej - dokładnie przeciwnie:

  • 78. Data: 2016-10-11 04:37:08
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    No to co teraz roboc. Mam zdjete dwie pokrywy korbowodow z panewkami.
    jeszcze cos

  • 79. Data: 2016-10-11 04:52:37
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Cd.
    moge wal zostawic a dac nowe nominalne panewki skoro starych nie moge uzyc na nowo?

    A jaka jest przyczyna ze po szlifie walu korba wychodzi bokiem. Bardzo duzo
    slyszalem o takich przypadkach.

  • 80. Data: 2016-10-11 14:44:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Duzo to ile? Przez cale zycie slyszalem o jednym przypadu a jeden widzialem. Uwazam
    ze to nie jest duzo a raczej tyle co nic. Fabryka szlifuje wal na wymiar i korbowody
    z tego powodu sie nie urywaja. To jak szlifuja na wymiar naprawczy i jak napisales
    pokazywanie kopytka jest czeste to przyczyny szukal bym w okolicach szlifowwania a
    nie w niesprawnosci alternatora. Inna sprawa ze przewaznie miastowe wyscigowki to
    samochody dla kapelusznikow i ostra jazda moze im szkodzic bez wzgledu na to czy byly
    jakies szlify czy ich nie bylo.