  • 81. Data: 2016-10-11 19:02:04
    Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    No dobra masz rację a przynajmniej przekonuje mnie to.

    Patrzac na ten wal
    http://ifotos.pl/z/arhsane/
    mige zalozyc panewki w nominale?

  • 82. Data: 2016-10-11 20:35:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie w nominale a nominalne. Trzeba zmierzyc. Trzeba tez czop doprowadzic do stanu w
    jakim powinien byc. Musi miec metaliczny kolor a nie jakis szary. Wez nowe zwykle
    lozysko kulkowe i popatrz jak wygladaja powierzchnie. Tak ma wygladac czop. Bez
    szlifowania bardzo drobnym papierem sciernym nie da sie tego zrobic. Potem trzeba
    zmierzyc czop i wtedy sie okaze czy mozna zalozyc panewki nominalne. Nie wiem jak
    teraz ale kiedys byly panewki co na nie mowiono ze na miedzyszlif sa. Mialy w plusie
    0,05mm. Co ciekawe zdarzaly sie w nowych silnikach. I to niekoniecznie wszystkie a np
    na trzech czopach nominalne a na jednym grubsze. W fabrykach tez robia braki i jak da
    sie uratowac tania panewka to dobrze.

  • 83. Data: 2016-10-11 21:09:49
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Nominalne czy w nominale - wiadomo o co chodzi.
    Rizumem ze chcesz powiedziec ze wał nie nadaje się do dalszej eksploatacji?

  • 84. Data: 2016-10-11 21:54:01
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Ps. Zapytam jeszcze inaczej. Jak sprawdzić wał i panewke ktorym zabrakło smarowania
    z powodu małej ilości oleju w misce? Czy te na zdjęciach można do tego zaliczyć?

  • 85. Data: 2016-10-12 03:14:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze i znaczy to samo ale jedno jest po Polsku a drugie po polskiemu. Skad do kurwy
    nedzy moge wiedziec czy wal ze zdjec sie nadaje? Przyteleporuj go do mnie jutro w
    godzinach 11 - 13 to zmierze i powiem.

  • 86. Data: 2016-10-12 04:32:56
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Nie wiem gdzie?
    A pytanie moje szło w kierunku: Mówiłeś ze wał ma wyglądać jak lustro. Ten tak nie
    wygląda choć pod palcem, ręką w dotyku jest gładko jak po szkle.

  • 87. Data: 2016-10-12 10:57:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Teraz to pierdolisz. Nie pisalem ze jak lustro a w pewnym momencie dalem latwo
    dostepny wzorzec do porownania. Za moment zlozysz bez zmierzenia cos sie upierdoli i
    bedziesz mial do mnie pretensje. Wycofuje sie z wszystkiego co wczesniej napisalem.
    Wlasciwa osoba do wydania opinii jest szlifierz pracujacy przy szlifowaniu walow
    korbowych i wykorbionych.

  • 88. Data: 2016-10-12 11:23:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Wlasciwa osoba do wydania opinii jest szlifierz pracujacy przy
    >szlifowaniu walow korbowych i wykorbionych.

    on
    a) ma interes, zeby powiedziec "do szlifu",
    b) ma takie sobie doswiadczenie w ocenie stanu walow - wal do niego
    przychodzi z dyspozycja "do szlifu", wychodzi oszlifowany, klient z
    reklamacja nie wraca, widac szlif byl dobry.

    Lepszy bylby mechanik, co sie nie boi klientowi powiedziec - moge
    zamontowac jak jest, ile wytrzyma nie wiem.

    No ale moze szlifierz ma mikrometr do sprawdzenia nierownomiernosci
    zuzycia walu.

    J.

  • 89. Data: 2016-10-12 11:53:37
    Od: Slawek h <s...@g...com>

> [...]
    > zamontowac jak jest, ile wytrzyma nie wiem.
    >
    > No ale moze szlifierz ma mikrometr do sprawdzenia nierownomiernosci

    Dlatego też starałem się coś dowiedzieć bo ja umiem przyznać że za wiele wałów nie
    widziałem w życiu.

    A myslałem ze tzw. zenek to człowiek na miejscu i coś sobą reprezentujący, ależ się
    pomyliłem. A oceniam to po pierwszym zdaniu.

    A jeśli chodzi o pomiary to mnie się udało, luz wynosi 0.06mm tylko to i tak nikogo
    nie interesuje.

  • 90. Data: 2016-10-12 16:09:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I chuj ci w dupe i kamieni kupe. Zycie cie wynagrodzilo za zly stosunek do mnie. 6
    setek luzu to wal do szlifu. Jak bys mial jeszcze jakies pytania to nie licz ze pod
    ksywka jaka tutaj masz cos sie ode mnie dowiesz.