  • 1. Data: 2010-04-03 22:35:11
    Temat: jaka funkcje spelnia RESISTOR?
    Od: "michal999" <9...@9...com>

    Witam. Mam nadzieje, ze nie bedzie offtopic. Ze wzgledu na problemy z
    rozruchem jednej z moich maszyn (minikoparka), znalazlem w instalacji
    urzadzenie odpowiadajace prawdopodobnie grzaniem swiec zarowych. Chcialbym
    zapytac jaka funkcje spelnia uklad GLOW RESISTOR? Jak sprawdzic czy nie jest
    uszkodzony? Ponizej przesylam link do zdjecia:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/cfab9d9688
    14842b.html

    Dziekuje bardzo za pomoc,
    Pozdr.
    M.

  • 2. Data: 2010-04-03 22:56:55
    Temat: Re: jaka funkcje spelnia RESISTOR?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 3 Apr 2010 22:35:11 +0200, michal999 napisał(a):

> [...]
    > zapytac jaka funkcje spelnia uklad GLOW RESISTOR? Jak sprawdzic czy nie jest
    > uszkodzony? Ponizej przesylam link do zdjecia:

    Sterownik świec żarowych od diesla

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2010-04-03 23:07:37
    Od: "michal999" <9...@9...com>

    > Sterownik świec żarowych od diesla

    ok, ale jaka jest zasada dzialanie tego ukladu? jak go sprawdzic czy jest
    sprawny?

    michal

  • 4. Data: 2010-04-03 23:13:25
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-04-03 23:07, michal999 pisze:

    > ok, ale jaka jest zasada dzialanie tego ukladu? jak go sprawdzic czy
    > jest sprawny?
    >
    > michal

    Moim skromnym zdaniem to tam siedzi tylko rezystor - mający za zadanie
    ograniczyć prąd płynący na świece żarowe.

    Zmierzyć go omomierzem - pewnie będzie miał do 10 OHm max ;)

    Pozdrawiam !!

  • 5. Data: 2010-04-03 23:15:55
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 3 Apr 2010 23:07:37 +0200, michal999 napisał(a):

    > ok, ale jaka jest zasada dzialanie tego ukladu? jak go sprawdzic czy jest
    > sprawny?

    Znaleźć świece żarowe na silniku, zmierzyć miernikiem czy pojawia się na
    nich napięcie po przekręceniu kluczyka, powinno zniknąć po jakichś 30
    sekundach.
    Jeżeli jest, to są popalone świece żarowe i nalezy je wymienić.
    Jeżeli nie ma wcale albo jest cały czas, to może być problem z automatem
    świec, ale niekoniecznie. Zależy jaki silnik, na przykład w nowych dieslach
    common rail o załączeniu świec żarowych przy rozruchu decyduje komputer
    silnika, czasem (jak jest wystarczająco ciepło) tego nie robi.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 6. Data: 2010-04-03 23:17:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 03 Apr 2010 23:13:25 +0200, Czarek Daniluk napisał(a):

    > Moim skromnym zdaniem to tam siedzi tylko rezystor - mający za zadanie
    > ograniczyć prąd płynący na świece żarowe.

    to też możliwe

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 7. Data: 2010-04-05 08:00:33
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Czarek Daniluk pisze:

    > Moim skromnym zdaniem to tam siedzi tylko rezystor - mający za zadanie
    > ograniczyć prąd płynący na świece żarowe.
    >
    > Zmierzyć go omomierzem - pewnie będzie miał do 10 OHm max ;)

    Raczej ponizej 1 Ohm
    A jest on w zaleznosci od konstrukcji wlaczany w szereg albo na stale,
    albo po zgasnieciu kontrolki na kilka minut (w czasie swiecenia
    kontrolki swiece sa zasilane pelnym pradem).

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl