  • 31. Data: 2018-12-30 11:11:12
    Temat: Re: jaka karta graficzna do wiedzmina 3?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 30/12/2018 01:57, Marcin Debowski wrote:
    > Na czym ta sladowa użyteczność polega, bo w końcu to będzie zupełnie
    > inny encoder a do preview to dużo szybciej pójdzie zwykły programowy
    > mpeg2 na średniej mocy cpu?

    Jesli w Magix użyje jakiś przejść, filtrów itd. to wbudowany preview,
    nawet w marnej jakości, jest g... wart. Przerywa, zacina się, nie
    wyświetla itd itp. I nie to że pracuje na byle czym, to jest 7700K @
    5Ghz. Aby mnieć pewność jak wygląda jakieś przejście czasem muszę
    fragment filmu wyrenderować. Najszybciej wychodzi NVENC. QuickSync
    powoduje takie artefakty na obrazie że nie mam pewności czy to wina
    przejścia czy enkodera (szarpanie brzegów czcionek, gubienie liter przy
    zbyt agresywnym motion detection itd). Doświadczenie pokazuje że
    enkodera. mpeg2 i okolice powodują artefakty na obrazie, kodeki do mpeg2
    też nie są najlepsze jakości. Ogólnie mam wrażenie że na rynku enkoderów
    konsumanckich nie ma nic co dawało by dobrą jakośc obrazu, porównując to
    z komercyjnymi enkoderami. Biorę taki netflix i przy identycznym
    strumieniu bit/sek nie posiadam enkodera który by się choćby zblizył do
    jakości netflixa.

    > To by wyszło coś z 10lat dla mojego obecnego zbioru.

    To wrzucasz pliki i za 10 lat wyjmujesz. Czas pomiędzy poświęcasz na coś
    produktywanego jak oglądanie porno czy coś. Bezobsługowośc jest tutaj
    kluczowa. Jak wsadzisz i7 8xxx to masz szansę na 2 lata.

  • 32. Data: 2018-12-31 18:48:03
    Od: ń <k...@t...sie>

    Z ciekawości zrobiłem to samo na Win 10 + Operze (trzeba wyłączyć adblocker Opery, bo
    z TweakTown wyskakuje okienko z propozycją nie
    do odrzucenia), i:

    * ok 10% procesora @ 2,22 GHz i7
    * 3,2 GB pamięci
    * dysk około 0%
    * net 0%
    * temperatura rdzeni wzrosła do 67 stopni C, obroty wentylatora do 2300 rpm.

    -----
    > Wlazłem tam na gołym Firefoxie (żadnych blokerów) na maszynie na D510, Debian, 4G
    RAM.

  • 33. Data: 2019-01-01 14:01:53
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    w artykule <news:YWVVD.102851$Xh.39383@fx09.ams1> pisze:

> [...]
    on-r9-280x-3gb-vapor-
> [...]
    > (passmark ~650, zegar 1.66 GHz), Debian, 4G RAM. Wszystkie badziewia
    > (reklamy itp.) się wyświetlają, obciążenie cpu ~50%. Z lekka muli ale

    50%, czyli 1 rdzeń na 100%. Dlatego muli. Takie obciążenie może być w
    momencie ładowania strony nadużywającej javascriptu, ale potem powinno
    spaść.

    > Otwarcie drugiej zakładki z Tweaktown i zaczyna się mielenie dyskiem.
    > Cpu 75%, zaczyna się zacinać w rytm mielenia (dysk mechaniczny,
    > słychac).

    Sama strona bez reklam ładuje się szybko i nie muli, więc za zamulacz robi
    pewnie rotator reklam serwowanych przez bezmózgiego dostawcę (na co
    wskazuje nazwa outbrain ;-)
    Nie zagłębiałem się w kod ładowany na stronie, a tam gdzieś jeszcze może
    siedzieć jakiś ukryty kopacz kryptowaluty...

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 34. Data: 2019-01-02 02:27:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-01, Andrzej P. Wozniak <u...@p...onet.pl.invalid> wrote:
> [...]
    >
    > 50%, czyli 1 rdzeń na 100%. Dlatego muli. Takie obciążenie może być w
    > momencie ładowania strony nadużywającej javascriptu, ale potem powinno

    Nie spada bo to jest de facto ciągłe wyświetlanie kilku filmików/cyrków
    flaszowych, najcześciej bez wspomagania sprzętowego. To mulenie to
    zresztą tez nie jest jakieś tragiczne - da się z tym zyc, choć w
    porównaniu z np. takim niskonapieciowym i5 kabylake jest zauwazalna
    różnica.

> [...]
    > Nie zagłębiałem się w kod ładowany na stronie, a tam gdzieś jeszcze może
    > siedzieć jakiś ukryty kopacz kryptowaluty...

    Nie chciało mi się tego równiez analizować. Stadardowo mam adblocka i
    Ghostery, które ubijają znakomitą większość atrakcji :)

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2019-01-04 16:45:39
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Tylko że wybór gier do wii

    A co myślisz o switchu?

  • 36. Data: 2019-01-06 12:50:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 04/01/2019 16:45, Bolko wrote:
    > A co myślisz o switchu?

    Pogranie w Mario Odyssey / Super Mario rekopensuje w całosci koszt z
    punktu widzenia satysfakcji.

    Wybór gier podobny jak na Wii/WiiU, czyli niesamowicie grywalne rzeczy
    których nie ma gdzie indziej i brak gier którymi można sie pochwalić na
    dzielni. Switcha kupuje się nie *zamiast* ale *oprócz*.

  • 37. Data: 2019-01-06 13:55:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-06, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Pogranie w Mario Odyssey / Super Mario rekopensuje w całosci koszt z
    > punktu widzenia satysfakcji.

    To jest gdzieś do dostania nowe, czy tylko używane wchodzi w grę?
    Dostałem jakiś czas temu w spadku wii i nie znalazłem tam nic co
    skłoniłoby mnie do ponownego włączenia.

    --
    Marcin

  • 38. Data: 2019-01-06 14:04:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 06/01/2019 13:55, Marcin Debowski wrote:
    > To jest gdzieś do dostania nowe, czy tylko używane wchodzi w grę?

    Wii nowych nie ma.

    WiiU też chyba już nie ma.

    Obecnie Switch.

    Jeśli Wii to tylko z softmodem, niestety Wii są naprawdę nieźle
    zabezpieczone i coraz trudniej trafić na egzemplarz z softmod. Można też
    emulować: Dolphin. Niestety specyfika kontrolera powoduje że albo
    wyprujemy sobie żyły i podepniemy to jakimś cudem do PC (specyficzny
    hardware bluetooth, specyficzny stack bluetooth, specyficzny widnows itd
    itp) albo pozostanie granie na klawiaturze które nie jest nawet śladowo
    wygodne.

    > Dostałem jakiś czas temu w spadku wii i nie znalazłem tam nic co
    > skłoniłoby mnie do ponownego włączenia.

    Mario Galaxy I/II, Super Mario Brothers, Kirby *. Ale jak mówiłem należy
    mieć gust w grach grywalnych gdzie flaki nie chcą wypadać z obcych,
    tylko gwiazdki i monety wypadają. Nie każdy gustuje, w końcu to "pedalskie".

  • 39. Data: 2019-01-06 14:45:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-06, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Mario Galaxy I/II, Super Mario Brothers, Kirby *. Ale jak mówiłem należy
    > mieć gust w grach grywalnych gdzie flaki nie chcą wypadać z obcych,
    > tylko gwiazdki i monety wypadają. Nie każdy gustuje, w końcu to "pedalskie".

    Mam w domu 8'miolatka więc nawet jak sam uznam, że nudne, to on pewnie
    nie, a naparzanie w tenisa go nie bawi.

    Czy na coś zwrócić uwagę? Tam jest jakaś regionalizacja poza PAL i NTSC?
    Jestem z wii totalnie zielony. Widzę, jakieś wersje rzeczonych
    2007/2009/2010 i 2011... rozumiem, że czym młodsza tym lepiej.

    --
    Marcin

  • 40. Data: 2019-01-06 14:51:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 06/01/2019 14:45, Marcin Debowski wrote:
    > Czy na coś zwrócić uwagę? Tam jest jakaś regionalizacja poza PAL i NTSC?
    > Jestem z wii totalnie zielony. Widzę, jakieś wersje rzeczonych
    > 2007/2009/2010 i 2011... rozumiem, że czym młodsza tym lepiej.

    Nic nie rób tylko kupuj gotowca:

    https://allegro.pl/listing?string=wii%20softmod

    Pierwsza z linka ma wszystko co niezbędne go grania w te fajne gry.

    Licz się że za jakiś czas będziesz zmuszony do zakupu zapasowago
    nunchucka za 20zł bo czasami pada w nim analogowy joy. Poza tym nie ma
    nic do popsucia, choć czasem warto zrobić kopie zapasową karty SD,
    wgrywanie na nią ręcznie softu który jest niezbędny do softmoda jest
    kłopotliwe.