  • 21. Data: 2018-12-27 10:40:03
    Temat: Re: jaka karta graficzna do wiedzmina 3?
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2018-12-27 o 10:29, ToMasz pisze:

    > 1. czy do konsoli ps4 da się podłączyć myszkę i czy jest ona "normalnie"
    > widziana przez gry, takie właśnie jak wiedźmin 3? Nie nauczę sie w tego
    > typu gry grać na padzie. za stary jestem

    Ja też jestem stary i w niektóre gry wolę grać na padzie ze względu na
    analogowe kontrolery dzięki czemu lepiej czuć postać. Tak właśnie jest w
    wieśku który mam na PS4 i na PC choć tego drugiego to ograłem może z 10
    min :)

    > 2. Czy wiedzmina 3 kupie na ps4 na steamie za 49zł?

    Nie, ale kupisz używkę na jakimś portalu a jak się znudzi to sprzedasz.
    Czy wieśka ze stama sprzedasz jak się znudzi ?

    > Do tego wiedzmina raczej konsoli nie kupię, przede wszystkim dla tego,
    > ze zamierzałem wydać 300zł, nie okolice 900. ale zastanawiałem się nad
    > konsolą i grami które wymuszają ruch. celowałem w najstarsze wii, bo
    > słyszałem dobre opinie o "czyjnikach" ruchu.

    Nie wiem, nie używam tego typu zabawek.

    > 3. jak w ps4 są realizowane czujniki ruchu? Jak w praktyce działają ( z
    > rzutnikiem). W PS1 i ps2, pistolet na CRT działa perfekcyjnie. na
    > ekranie widzisz ruchy celownika wywołane swoim oddechem.
    > ToMasz

    Miałem kiedyś move na PS3 i działało to doprze, gry typu tenis, jazda na
    nartach ... teraz modne jest VR a to w normalnej cenie dostępne jest
    tylko na PS4 :)

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 22. Data: 2018-12-28 09:21:00
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2018-12-27 o 10:05, Marcin Debowski pisze:

    > To nie jest jeszcze w żaden sposób potwierdzone.

    Przy okazji:

    Sony zarejestrowało w amerykańskim urzędzie patentowym patent
    Remastering by emuation. W skrócie, opisuje on technologię umożliwiającą
    uruchomienie gier tworzonych z niższą natywną rozdzielczością bez
    konieczności ingerencji w kod. Dodatkowo technologia ma zapewniać
    wysoką, jakość obrazu i dźwięku. W tej sytuacji nie dość, że PS5
    pozwalałoby na uruchomienie gier z poprzednich generacji konsol to
    jeszcze poprawiałoby w locie ich wygląd. Miałoby to dotyczyć również
    gier z przenośnych konsolek Sony.

    Zastosowanie takiego rozwiązania mogłoby wpłynąć znacząco na sprzedaż
    konsoli oraz zapewnić najbogatszą bibliotekę gier składającą się ze
    wszystkich tytułów, jakie dotąd zostały wydanych na urządzenia Sony.
    Łączna liczba tytułów szłaby w tysiące. Dodatkowo na start gracze nie
    mieliby problemów z brakiem gier przygotowanych na konsolę PS5.

  • 23. Data: 2018-12-28 16:52:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 27/12/2018 03:40, Marcin Debowski wrote:
    > Masz na myśli to co jest zdefiniowane w profilach jako Magix NVENC/AAC
    > (używam z Vegas Movie Studio)?. Faktycznie nic ciekawego, a jeszcze mi
    > się często sypało. Ale też ktoś mi kiedyś wytłumaczył, że żaden
    > sprzętowy encoder nie ma sensu do kompresji wysokiej jakości bo siłą
    > rzeczy ma ograniczenia programowe.

    Uzywam go do czegoś w rodzaju preview. Docelowo kompresuje softwareowo
    ponieważ "sprzętowe" enkodery wykorzystują znikomy zbiór algorytmów
    H.26x. NVENC w swoim całokształcie bycia h..wym jest jednak śladowo
    użyteczny do podglądu wyniku przed porządym kodowaniem.

    > W tym momencie jedyne do czego NVENC rozwazam to przetwarzanie wsadowe
    > oryginałów z blureya/DVD, bo mam tego kilkanaście terabajtów, a
    > achciałbym mieć też wersje o niższym br i nadal akceptowalnej jakości.

    Postawiłem serwer w kotłowni na jakimś G4400 i mam w nosie ile to
    zajmie. Wkładam plik do katalogu sieciowego i po tygodniu wyjmuje
    przekodowany.

  • 24. Data: 2018-12-28 16:59:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 27/12/2018 10:29, ToMasz wrote:
    > 1. czy do konsoli ps4 da się podłączyć myszkę

    Do xboxa będzie można lub może i już można wbrew porykiwaniom etuzjastów
    padów którzy jeszcze miesiące temu wyjaśniali że to jest takie do dupy
    że nikt tego nie chce. Niestety tylko niektóre gry z tego korzystają, w3
    nie widzę.

> [...]
    > konsolą i grami które wymuszają ruch. celowałem w najstarsze wii, bo
    > słyszałem dobre opinie o "czyjnikach"  ruchu.

    Wii nie ma czujników ruchu inaczej niż w padzie. Ma dość nietypowy i
    nowatorksi system detekcji w którą stronę masz zwrócony pad i jakie ma
    przyspieszenia. W niektórych grach jest genialne (np. Mario Galaxy) ale
    ogólnie to nie to czego szukasz jeśli nie chcesz grać w "dziecinne" gry
    jak Mario.

    Szukasz używanego Xboxa 360 z kinectem. Tylko tam sobie w W3 nie pograsz.

    > 3. jak w ps4 są realizowane czujniki ruchu? Jak w praktyce działają ( z
    > rzutnikiem). W PS1 i ps2, pistolet na CRT

    Telewizory CRT nie istnieją ostatnie izotopy w szkle rozpadły się i
    zostały wssane przez czarną dziurę miliardy lat temu.

    Wii ma technologię która pozwala grać podobnie jak z pistoletem na CRT,
    ale to nie jest w 100% to samo choć bardzo blisko.

  • 25. Data: 2018-12-29 09:18:21
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Telewizory CRT nie istnieją ostatnie izotopy w szkle rozpadły się i
    > zostały wssane przez czarną dziurę miliardy lat temu.
    jak już wspominałem, mam ps2, z pistoletem i telewizorem crt. drugim
    już, wymieniłem na większy, bo ludzie oddają je gratis.

    > Wii ma technologię która pozwala grać podobnie jak z pistoletem na CRT,
    > ale to nie jest w 100% to samo choć bardzo blisko.
    która z obecnych konsol zrobi to najlepiej, i to jeszcze z projektorem?
    ToMasz

    PS zastanawiam się nad radeonem r9 280x. jest troszkę szybszy niż 1050,
    ale kosztuje 350zł. Ma ktoś takiego radeona? Strasznie się grzeje czy
    nie koniecznie?

  • 26. Data: 2018-12-29 13:42:05
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 29 Dec 2018 09:18:21 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5c272dcd$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    od ToMasz <N...@o...pl> :
> [...]
    >
    >PS zastanawiam się nad radeonem r9 280x. jest troszkę szybszy niż 1050,
    >ale kosztuje 350zł. Ma ktoś takiego radeona? Strasznie się grzeje czy

    Przy pełnym obciążeniu 200-230W sama karta, wynika z tego, że zasilacz
    powinien mieć minimum 500 - 600W(pobór karty + pobór reszty komputera
    + 30% zapasu na piki w poborze mocy).
    https://www.tweaktown.com/reviews/6529/sapphire-rade
    on-r9-280x-3gb-vapor-x-oc-video-card-review/index16.
    html
    Przy okazji, Tweaktown to strona, którą chciałem ostatnio podać jako
    przykład strony wymagającej mocnego CPU.
    Jeszcze 2-3 lata, i maszyny z procesorami <4GHz będzie można wywalać
    do śmieci.

  • 27. Data: 2018-12-29 16:51:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 29/12/2018 09:18, ToMasz wrote:
    > która z obecnych konsol zrobi to najlepiej, i to jeszcze z projektorem?

    Wii. Jedyne co musisz to zainstalować dwie diody podczerwieni nad lub
    pod obrazem. Wii dostarcza tzw "wiibar" ale on nie jest zbyt szeroki jak
    do projektora i wii może protestować że jesteś za daleko. W necie
    niektórzy stosują dwie świeczki postawione na stoliku pod ekranem,
    ogólnie wii ma widzieć dwa punkty bliskiej podczerwieni w pewnym
    rozstawieniu kątowym.

    Tylko że wybór gier do wii jest zupełnie inny niż do mainstream. To są
    gry specyficzne. Genialne, grywalne nad pojęcie, ale specyficzne.
    Prywatnie uważam że samo pogranie w Mario Galaxy I/II rekompensuje w
    całości koszt Wii. Tylko że jak się tym pochwalisz na dzielni to wyzwą
    od pedałów bo prawdziwi męszczyźni napierdalają z kałacha w CS czy coś
    takiego równie męskiego.

  • 28. Data: 2018-12-30 01:57:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-28, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > H.26x. NVENC w swoim całokształcie bycia h..wym jest jednak śladowo
    > użyteczny do podglądu wyniku przed porządym kodowaniem.

    Na czym ta sladowa użyteczność polega, bo w końcu to będzie zupełnie
    inny encoder a do preview to dużo szybciej pójdzie zwykły programowy
    mpeg2 na średniej mocy cpu?

    > Postawiłem serwer w kotłowni na jakimś G4400 i mam w nosie ile to
    > zajmie. Wkładam plik do katalogu sieciowego i po tygodniu wyjmuje
    > przekodowany.

    To by wyszło coś z 10lat dla mojego obecnego zbioru.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2018-12-30 03:19:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-29, Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> wrote:
> [...]
    > przykład strony wymagającej mocnego CPU.
    > Jeszcze 2-3 lata, i maszyny z procesorami <4GHz będzie można wywalać

    Wlazłem tam na gołym Firefoxie (żadnych blokerów) na maszynie na D510
    (passmark ~650, zegar 1.66 GHz), Debian, 4G RAM. Wszystkie badziewia
    (reklamy itp.) się wyświetlają, obciążenie cpu ~50%. Z lekka muli ale
    nawiguje się płynnie.

    Otwarcie drugiej zakładki z Tweaktown i zaczyna się mielenie dyskiem.
    Cpu 75%, zaczyna się zacinać w rytm mielenia (dysk mechaniczny,
    słychac).

    Tak, że ten tego, nie wiem czy to specyfika majkrosoftu czy czegoś
    innego, ale pod Linuksem wąskie gardło to pamięć. Oczywiście 10 takich
    stron ubije każdą maszynę ale kto normalny będzie sobie (i rodzicom) coś
    takiego masowo zapuszczał bez żadnych blokerów?

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2018-12-30 03:31:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-28, Chris <x...@x...com> wrote:
> [...]
    > Łączna liczba tytułów szłaby w tysiące. Dodatkowo na start gracze nie
    > mieliby problemów z brakiem gier przygotowanych na konsolę PS5.

    Problem dla Sony jest pewnie taki, że ps4 to nadal bardzo przyzwoita
    maszyna i technologicznie w zasadzie ps5 nie jest konieczne - to raczej
    potrzeba marketingowa. W tej chwili trwa odcinanie kuponów od ps4. Ps5
    ubije ten proces. Ale to taka dywagacja bardziej.

    Natomiast MZ ryzyko zakupu ps4 w tym momencie jest takie, że rynek gier
    na ps4 zacznie zanikać, bo choć wszystko na ps4 będzie pewnie chodzić na
    ps5, to pytanie jak długo natywne gry na ps4 będą jeszcze wydawane? Dla
    ps3 vs ps4 wydaje mi się, że to był okres jakiś 2-3 lat a poźniej już
    był problem z zakupem co bardziej bieżących pozycji. To raczej nie była
    konieczność technologicza (że już nie poszłyby na ps3). I teraz, czy
    jednak nie lepiej poczekać te 1.5 roku i cieszyć się konsolą kolejne 5-8
    lat? Nb moje ps3 wytrzymało lat 12 i dopiero w tym roku zaczęło się sypać.

    --
    Marcin