  • 11. Data: 2017-02-24 09:07:41
    Temat: Re: jaki interfejs do Fiata Scudo II
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2017-02-23 o 14:58, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > łatwiej) - ważne żeby łączył się ze wszystkimi modułami, nie tylko z
    > silnikiem.
    > Z informacji jakie wyczytałem to w fiacie aktywowali tempomat (jak go
    > fabrycznie nie mieli) z poziomu oprogramowania do Peugeota lub cytryny,
    > więc może mieć sens zakup czegoś takiego - ale jak np. taki delphi też
    > zrobi większość rzeczy to wolę zainwestować w niego (np. mógłby
    > wykasować błąd poduszki - wymieniłem zapinkę do pasa w MB, bo tak
    > odczytał Star diagnosis, ale kontrolka świeci nadal - pewnie trzeba błąd

    No uniwersalnym fejsem nie zakodujesz kluczyka/immo, nie aktywujesz
    tempomatu i innych takich rzeczy.
    Mam i elma taniego i Lexię/PP pod PSA.
    Lexią robię co chcę w aucie, ale muszę mieć do tego lapka, kabel.

    Elma wpinam w OBD2, wyciągam telefon i sprawdzam jaki błąd wygenerowało
    auto, że checka wyświetliło i ew. go kasuje.
    Ale np. tym elmem z Siostry Corsą C połączyć się nie mogę, ale np. z
    Ojcowym Focusem II już tak i mogę błędy kasować. A z Moją byłą Zafirą B
    też mogłem kasować checki i nawet poprawnie odczytywało poziom
    zapełnienia DPF'a.
    Z Brata Octavią I mogę się podłączyć, odczytać błąd mogę, ale skasować
    go nie mogę.

    Znajomy m innego elma i ten egz. Corsę C ładnie odczytuje i kasuje błędy.

    Także loteria jest z tym. Dlatego 20zł nie majątek a może akurat będzie
    działać...

  • 12. Data: 2017-02-24 09:11:59
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    No i fejs do PSA kosztuje ~400PLN...

    połowę mniej jak samemu zamówisz u skośnookich i poczekasz 1,5 miesiąca
    na przesyłkę

  • 13. Data: 2017-02-24 15:37:28
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 24.02.2017 o 09:07, Kamil 'Model' pisze:
> [...]
    > tempomatu i innych takich rzeczy.
    > Mam i elma taniego i Lexię/PP pod PSA.
    > Lexią robię co chcę w aucie, ale muszę mieć do tego lapka, kabel.

    ale konkretnie z tym delphi miałeś do czynienia? bo to że ma
    ograniczenia w stosunku do dedykowanego to wiem, ale rozumiem że żadnego
    kodowania nie zrobię (nie tylko immo ale też żadnego innego modułu)?
    Pytanie czy połączy się ze wszystkimi modułami, odczyta błędy i wartości
    czujników

    Łukasz

  • 14. Data: 2017-02-27 12:04:14
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2017-02-24 o 15:37, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > kodowania nie zrobię (nie tylko immo ale też żadnego innego modułu)?
    > Pytanie czy połączy się ze wszystkimi modułami, odczyta błędy i wartości

    Z Delphi konkretnie nie, ale z tego co wiem, nic nie zakodujesz, nawet
    wtrysku po wymianie. Błędy powinien wszystkie odczytać, ale czy
    skasujesz, tego nie wiem

  • 15. Data: 2017-10-22 22:26:31
    Od: j...@g...com

    Cześć
    Udało się coś zrobić z tempomatem?
    Mam takie same objawy.
    Pozdrawiam
    Jml

  • 16. Data: 2017-10-23 16:25:39
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 22.10.2017 o 21:26, j...@g...com pisze:
    > Cześć
    > Udało się coś zrobić z tempomatem?
    > Mam takie same objawy.
    > Pozdrawiam
    > Jml

    tak, udało się :)
    otóż fiat ma takie ciekawe rozwiązanie, że czujnik sprzęgła (albo
    hamulca - nie pamiętam) nie jest naciskany przez pedał, a przez blaszkę
    nasuniętą na ten pedał. Co lepsze blaszka wchodzi tylko na wcisk, a jak
    dopchniesz ją do końca, to nie naciska na czujnik, więc tempomat myśli
    że jest wciśnięte sprzęgło (czy hamulec) ;)
    Naprawa polegała na wysunięciu blaszki ;)
    Zdiagnozowałem to oczywiście komputerem a później stukałem się w głowę
    że bez niego tego nie sprawdziłem.
    p.s. w tym aucie tempomat działa niestety dopiero od 4 biegu

    Łukasz