  • 1. Data: 2017-02-21 22:14:23
    Temat: składowanie opon / kół
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Witam,

    Z ciekawości poczytałem sobie dziś o wskazaniach dotyczących
    przechowywania opon bez felg oraz kompletnych kół i... kłóci się to z
    moim pojęciem o temacie.

    Otóż kompletne koła zaleca się przechowywać na leżąco, ale broń borze
    nie na stojąco, bo się odkształcą. IMO zamontowane na samochodzie w ten
    sposób, pomimo czasem dłuższych postojów się nie odkształcają.

    Natomiast opony bez felg zaleca się przechowywać na stojąco (zmieniając
    położenie co miesiąc), bo na leżąco, szczególnie ułożone - o zgrozo! - w
    stosy się odkształcą. IMO bardziej się odkształcą i to w bardziej
    niepożądany sposób, jeśli będą stać sobie na bieżniku.

    http://www.michelin.pl/opony/ucz-sie-udostepniaj/prz
    echowywanie-opon/przechowywanie-opon

    http://mklr.pl/218256

    To w końcu jak?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2017-02-22 01:24:08
    Temat: Re: składowanie opon / kół
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 21 Feb 2017 22:14:23 +0100, LEPEK napisał(a):

> [...]
    > nie na stojąco, bo się odkształcą. IMO zamontowane na samochodzie w ten
    > sposób, pomimo czasem dłuższych postojów się nie odkształcają.

    Nie wiem jakie zjawisko miałoby odkształcić oponę na feldze (zakładam że z
    powietrzem w środku).

    > Natomiast opony bez felg zaleca się przechowywać na stojąco (zmieniając
    > położenie co miesiąc)

    Ja tam bym obracał dwa razy dziennie - i jeszcze wyprowadzał na spacer :)

> [...]
    > stosy się odkształcą. IMO bardziej się odkształcą i to w bardziej
    > niepożądany sposób, jeśli będą stać sobie na bieżniku.

    Mi coś tak się wydaje, że skoro przez pół roku trzymam opony "wyrzucone" na
    zewnątrz, raz w błocie, raz w słońcu, deszczu, kałuży, śniegu, syfie
    wszelakim, to przez drugie pół roku kiedy leżą sobie w oponiarni, raczej
    nie zabije ich to czy leżą w pionie czy w poziomie :)

    Może gdyby ktoś chciał je przechowywać 20 lat, to można się pozastanawiać,
    bo krócej to raczej nie ma sensu.

  • 3. Data: 2017-02-22 01:40:05
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-22 o 01:24, Tomasz Pyra pisze:

    > Może gdyby ktoś chciał je przechowywać 20 lat, to można się pozastanawiać,
    > bo krócej to raczej nie ma sensu.

    Chyba w próżni i na orbicie :D 20 letnia opona ma taką atmosferę jak
    100letnia babcia łącznie ze zmarszczkami i próchnem w niektórych
    miejscach :D

    --
    LordBluzg(R)

  • 4. Data: 2017-02-22 02:22:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak to sa faktycznie zalecenia powaznej firmy od gumy a nie czyjas radosna tworczosc
    to napisali prawde. Najglupszy inzynier w tej firmie jest madrzejszy od
    najmadrzejszego wulkanizatora czy kogos na tej grupie.

  • 5. Data: 2017-02-22 06:53:34
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > Jak to sa faktycznie zalecenia powaznej firmy [...]

    Tyle, że ja się pytałem o przyczyny, a nie szukałem warunkowego
    potwierdzenia informacji pozyskanych z internetu.
    No, ale każdy daje, co może...

  • 6. Data: 2017-02-22 07:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > radosna tworczosc to napisali prawde. Najglupszy inzynier w tej firmie
    > jest madrzejszy od najmadrzejszego wulkanizatora czy kogos na tej

    Dobrze ze moje opony tego nie wiedza...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 7. Data: 2017-02-22 08:25:25
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-02-21 o 22:14, LEPEK pisze:
> [...]
    > stosy się odkształcą. IMO bardziej się odkształcą i to w bardziej
    > niepożądany sposób, jeśli będą stać sobie na bieżniku.

    Z tego co pamiętam w oponeo przechowują ukośnie "w X" i twierdzą, że tak
    jest właściwie. Można wyguglac fotki np:
    http://bit.ly/2lKFtST

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2017-02-22 08:44:07
    Od: p...@g...com

    --To w końcu jak?

    te porady dotycza raczej przechowywania długookresowego ... postoj auta np w trakcie
    wakacji na np 1 miesiac to nic dziwnego i nikt nie bedzie sie wyglupial z dodatkowymi
    czynnosciami ... auta u dealerow czy handlarzy stoja czasem miesiacami i nie slychac
    o jakis masowych usterkach ... stos opon u zwyklego uzytkownika to zazwyczaj 4 szt.
    czyli ciezar jaki musi zniesc ta najnizej to 20-30 kg ale moze chlopaki w magazynie
    ukladali stosy po 20 sztuk ?

  • 9. Data: 2017-02-22 10:54:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Jak to sa faktycznie zalecenia powaznej firmy od gumy a nie czyjas
    >radosna tworczosc to napisali prawde.
    >Najglupszy inzynier w tej firmie jest madrzejszy od najmadrzejszego
    >wulkanizatora czy kogos na tej grupie.

    Eee tam - myslisz, ze wydelegowali do tej roboty fachowca-inzyniera,
    czy dzial marketingu zadbal o zawartosc strony, albo wrecz zewnetrzny
    tworca sam zaproponowal taka tresc :-)

    Powazna firme, to bys po jej wlasnych magazynach poznal, jak
    przechowuje swoja wlasna produkcje, ewentualnie jak audyty u
    hurtownikow robi.

    A tam podejrzewam - opony sobie leza w stosach, bo jak stoja, to sie
    przewracaja :-)
    Ale moze sie myle, moze maja zgrabne stojaki, bo tak sie wygodniej
    obsluguje magazyn :-)

    Mozesz tez zadac pytanie, kto te opony obraca ... ale oni tez raczej
    nie przechowuja opon miesiacami.

    J.

  • 10. Data: 2017-02-22 11:00:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >auta np w trakcie wakacji na np 1 miesiac to nic dziwnego i nikt nie
    >bedzie sie wyglupial z dodatkowymi czynnosciami

    No, ale czy tak im to nie szkodzi ... tu akurat obciazenie spore,
    odksztalcenie jest, kwestia tylko na ile trwale - wystarczy pol obrotu
    kola, czy trzeba choc 10 ...

    > ... auta u dealerow czy handlarzy stoja czasem miesiacami i nie
    > slychac o jakis masowych usterkach

    Ale czy oni tych demo nie sprzedaja po obnizonej cenie ?

    J.