  • 11. Data: 2010-10-05 15:31:01
    Temat: Re: jakość LPG
    Od: rzymo <r...@g...com>

    On 5 Paź, 12:37, "Iglo" <f...@W...gazeta.pl> wrote:
    > (...)

    IIgen (Landi), stary fiatowski 1.4 8v. Nie odczuwam różnicy, tankuję
    gdzie popadnie - zarówno na Shellu/Statoilu/BP jak i u pana Józka za
    rogiem. Spala mi prawie zawsze tyle samo, tj 8.0 / 9.5 / 12.5 (trasa
    spokojna / mniej spokojna / samo miasto).
    IVgen (BRC), PSA 1.4 8v - tu mam wrażenie że czasem czuję różnicę, ale
    równie dobrze może to być wpływ wiatru (Partner o sporej powierzchni
    czołowej), czy zbyt małego ciśnienia w oponach...

  • 12. Data: 2010-10-05 18:36:37
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik " Mav2007" napisał
    > A to jest bardziej związane z ustawieniem ciśnienia odbijania dla danego
    > dystrybutora.

    Może czegoś nie wiem ale zawsze sądziłem, że dystrybutor odbija w momencie
    zadziałania wielozaworu w butli, a nie jak jest "ustawione ciśnienie
    odbijania danego dystrybutora". No chyba, że dystrybutor jest tak dziwnie
    ustawiony coby "odbijać" przy napełnieniu butli poniżej 80% i to sporo
    poniżej.
    Tankuję zwsze do pełna - 36 litrów */- 0,5 ciesząc się, że mam dobrze
    wyregulowaną instalację. Tylko jeden raz na Łukoil w Lublinie "weszło"
    powyżej 43 litrów do butli o pojemności nominalnej 42 litry. Ale było to
    ewidentne oszustwo wytłumaczone "awarią dystrybutora".

    pozdr
    lublex

  • 13. Data: 2010-10-05 19:43:42
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 05 Oct 2010 12:33:10 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Butan ma niższą wartość energetyczną
    Na kg tak, ale juz nie na l czy m3.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 14. Data: 2010-10-05 20:20:24
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 5 Paź, 18:36, "lublex" <l...@o...pl> wrote:
> [...]
    > odbijania danego dystrybutora". No chyba, że dystrybutor jest tak dziwnie
    > ustawiony coby "odbijać" przy napełnieniu butli poniżej 80% i to sporo

    Każdy dystrybutor odbija inaczej. Różnice to czasami (u mnie) nawet do
    5 litrów - w skrajnych przypadkach i z obserwacji oraz moich wyliczeń
    wychodzi, że żadnego oszustwa nie ma, dystans proporcjonalny do
    zatankowanej ilości.

  • 15. Data: 2010-10-05 20:21:50
    Od: amos <g...@g...com>

    On 5 Paź, 12:37, "Iglo" <f...@W...gazeta.pl> wrote:
    > Jakie są wasze odczucia? Naprawdę warto płacić
    > więcej na Shell i podobnych?

    A zwrociles uwage ile wchodzi do zbiornika w zaleznosci od stacji?

    Mi na Wasbruku, zwykle wchodzilo ok 38L, na Statoil max 36L. Roznice
    w cenie nadrabia inaczej skalibrowany licznik ;)

    Mimo, ze roznicy w jakosci nie zauwazylem, wole tankowac na markowej
    stacji.

    A Shell to ewidentnie przegina z cenami, przynajmniej z mojej okolicy.

    --
    amos

  • 16. Data: 2010-10-06 00:07:08
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 5 Oct 2010 10:37:37 +0000 (UTC), Iglo napisał(a):

    > nie odczuwam. A może nowsze instalacje są odporniejsze na jakość paliwa? (mam
    > sekwencję stag300,magicjet). Jakie są wasze odczucia? Naprawdę warto płacić
    > więcej na Shell i podobnych?

    Co prawda nie miałem sekwencji, tylko II gen. BRC, ale również nie
    odczuwałem różnicy jeśli chodzi o miejsce tankowania. Z reguły były to
    markowe stacje, ale czasem trafiał się gaz marki "pan Heniek i jego
    motopompa" i nie było żadnych efektów ubocznych.

    Zawartości butli po latach nie sprawdzałem :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 17. Data: 2010-10-06 07:55:31
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    > Dnia Tue, 5 Oct 2010 10:37:37 +0000 (UTC), Iglo napisał(a):

    > Co prawda nie miałem sekwencji, tylko II gen. BRC, ale również nie
    > odczuwałem różnicy jeśli chodzi o miejsce tankowania.

    Też mam BRC II gen., ale tankuje na dużych stacjach (BP, Orlen, Shell,
    Lotos, Bilska), gdzie można płacić kartą płatniczą. Od 83 tys. km nie
    wymieniałem nawet filterka gazu, a wchodzi mi do pustej butli 30l gazu
    (+-0,5l). Nie odkręcam już nawet korka do spuszczania parafiny w reduktorze,
    bo po 100 tys. km ledwo coś wyleciało. :-)

  • 18. Data: 2010-10-06 09:23:51
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2010-10-05 13:33, Waldek Godel pisze:
    > Nie tylko - właśnie jeszcze wspomniane zanieczyszczenia, ale najbardziej
    > proporcje składników gazu.
    > Zgodnie z nazwą, LPG to mieszanina dwóch gazów - propanu i butanu.

    "Liquefied Petroleum Gas" gdzie tu masz cokolwiek o mieszaninie dwóch gazów?

  • 19. Data: 2010-10-06 10:14:24
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-10-05 13:33, Waldek Godel pisze:

    > Zgodnie z nazwą,
    :)

    > LPG to mieszanina dwóch gazów - propanu i butanu. Butan ma
    > niższą wartość energetyczną i jest tańszy

    Wartość energetyczną to mają niemal identyczną na kg (ciut wyższą propan).
    Ale butan ma znacznie wyższą wartość opałową na litr, i to jest istotne.
    I do tego jest tańszy. Same zalety. Ma tylko jedną wadę - małą prężność par,
    co ma znaczenie zimą, i dlatego trzeba wtedy dolewać propanu, niestety.

  • 20. Data: 2010-10-06 10:19:29
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-10-05 20:20, kkk pisze:

> [...]
    > 5 litrów - w skrajnych przypadkach i z obserwacji oraz moich wyliczeń
    > wychodzi, że żadnego oszustwa nie ma, dystans proporcjonalny do

    Pływak zaworu jest czujnikiem i powyżej pewnego poziomu zawór odcina dopływ do butli.
    nie dzieje się to jednak skokowo - przynajmniej u mnie - i pewna róznica tolerancji
    dystrybutora na rosnący opór może chyba wystąpić.

    Ale na twoim miejscu bardziej bym się przyjrzał, czy:
    - przy tych dystrybutorach teren jest aby poziomy. Nawet małe róznice wpływają na
    położenie pływaka.
    - nie oszukują na licznikach po prostu. Kiedyś miałem chyba uszkodzony zawór,
    i udało im się wlać więcej niż ma butla fizycznie, hehe.