  • 21. Data: 2014-10-31 15:29:18
    Temat: Re: jeden plik na dwóch komputerach
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2014-10-31 o 15:06, Adam pisze:

    > ? Nie rozumiem.
    > Pytałem o program clipperowski, czyli na bazach dbf. Czyli z czasów
    > DOS-a 3.30 - jeszcze nikomu chyba się nie śniły aplikacje c/s.

    Śniło się bo sam mówisz o aplikacji c/s.
    Chyba nie DOS bo piszesz o Novel-u.
    A dokładniej np. ORACLE-owi w tym czasie się śniło to czego nie
    potrafisz prawidłowo nazwać.

    Mówiłem prawidłowo napisana.

    miab

  • 22. Data: 2014-10-31 16:46:55
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 31 Oct 2014 13:12:32 +0100, Robert Winkler napisał(a):

    > Dotyczy jakiegokolwiek pliku do którego dostajesz się zdalnie.

    Dzieki, ale pytanie bylo konkretnie do Kamila i o to co zasugerowal:

    "Obsługa bazy danych na Windows to nieporozumienie"

    czyli, ze wg niego na windows da sie pracowac z bazami danych.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 23. Data: 2014-10-31 17:10:54
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 31 Oct 2014 16:46:55 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

    > Dzieki, ale pytanie bylo konkretnie do Kamila i o to co zasugerowal:
    >
    > "Obsługa bazy danych na Windows to nieporozumienie"
    >
    > czyli, ze wg niego na windows da sie pracowac z bazami danych.

    Fak, zezarlo mi slowo "nie" pomiedzy "windows" i "da", mialo byc:

    " czyli, ze wg niego na windows nie da sie pracowac z bazami danych."

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 24. Data: 2014-10-31 22:18:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-31 15:29, miab pisze:

    > Śniło się bo sam mówisz o aplikacji c/s.
    > Chyba nie DOS bo piszesz o Novel-u.

    Dalej nie rozumiem, o czym mówisz.
    Programy bazodanowe siedziały najczęściej na serwerach, w tym NW3.11 czy
    NW3.12 (wbrew pozorom duża różnica). Natomiast pracowało się w
    środowisku DOS-owym, na 3.30 czy później 5.0.

    > A dokładniej np. ORACLE-owi w tym czasie się śniło to czego nie
    > potrafisz prawidłowo nazwać.

    Ale czego nie potrafię nazwać?

    Obsługiwałem też krótko aplikacje wielodostępowe, ale to było bodajże na
    AS/400 - zupełnie inna bajka.
    Później wszedł NW4 i NW5 - już zupełnie co innego, niż zwykły
    file-server czy access server znany z NW3.x.
    Dla "maluczkich" pojawił się Lantastic.

    Ja obsługiwałem mniejsze firmy - gdzie im tam było do Oracla ;)

    > Mówiłem prawidłowo napisana.

    Zgadza się. Prawidłowo.
    I z tym jest problem - trzeba mieć lata praktyki, aby potrafić
    zoptymalizować program. Trzeba wiedzieć, co zrobić, aby zapytanie
    odbywało się po stronie serwera a nie klienta.
    Ale w tym specjalizuje się wloochacz.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam